AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
226.620

Michell & Company

Sida 6 av 17
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Här har du ett alternativ Länk!
Visserligen en -01 men betydligt seriösare bilhandlare.

Detta Länk! är enligt mig ett ännu bättre alternativ. Zafira är en mkt bra och trevlig 7-sittsare dessutom betydligt modernare.

M.v.h.
GenLee
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Ja den här firman hade en del 745:or när man letade efter en E65. Som tur var hittade jag en hel del information om firman på nätet, som INTE var positiv. Som ni säger, dom ligger oftast rejält under gällande prisnivå och därför lyckas dom sälja bilar trots allt. Jag misstänkte att det var nåt lurt med firman just p.g.a. att priserna var så låga som dom var. Och därför började jag googla. Nu när jag läst denna tråd blir man ju ännu mer säker på att man gjorde rätt och INTE handlade där!

Det är värt att lägga lite mer pengar, och få en bil som man vet är helt ärlig, där alla papper finns, all service är gjord och dessutom köpt av en trevlig privatperson, där utgången blev en affär där bägge parter var mycket nöjda! Jag har ägt min 745:a i 6 månader nu och kan inte varit mer nöjd!
Jag reggade mig här tack vare att jag var inne och läst denna tråd innan jag köpte bil. Jag har köpt bil av Michell &company. Vill bara tala om att jag är kanonnöjd med min affär. Bytte in bil också. Killarna var väldigt trevliga. Speciellt Henrik. Michell kunde kanske upplevas en aning stressade med tusen järn i elden... jag är en ganska okunnig person vad det gäller bilar. Tror man måste tänka på hur man beter sig själv som kund också. Såg faktiskt ett par kunder där inne som betedde sig konstigt och ovänligt. Tror man kán pruta massor på en redan billig bil och sen få allt som inte funkar åtgärdat...Konstigt tycker jag. ibland kanske man blir bemött som man förtjänar....
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jaha.............here we go again!!

Byta upp sig? Till vad då?
Vad menar du med ditt svar????
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Nämligen att du är en av många förstareggare som hyllar Michell & CO.
Lustigt eller???

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Och du läser tråden för att därfter handla bil av dom..........
Jaja...........

Haha vad bra att du är nöjd då. Ingen normal person skulle köpa bil av dom om man läst tråden.
Det var det här jag menade. Hur trevliga är ni???? Jag är en alldeles normal person(Andreas) och har haft bilen ett tag och är fortfarande nöjd. har ifylld service bokmm. Vem har nämt '''byta upp sig" som du tjatar om. Jag köpte en bil som passade mig bättre just nu och kan inte vara nöjdare just nu för det priset. Er dryga attityd kommer man inte långt med. Förstår om ni blir illa bemötta.
Att dom orkar!!!
Alla dessa mytomaner.
Du fick väl 5-års garanti också
utan sjäjvrisk +fri service i 3 år
Inbytes garanti 10% max
värdeminskning under 3år
Absolut alla garantier. Bilen kostade 10 000kr och var en -09. Dumma frågor får dumma svar...
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
apt: tråkigt för dig att du är enligt egen uppgift ganska okunnig om bilar men ändå väljer att handla av Michell & Co.
Lova att skriva en rad sen när det börjar krångla.
OM min bil börjar krångla, ja, absolut kan jag skriva och tala om det på detta forum så ni får bekräftat allt som ni redan verkar veta här.:)

Jag har dessutom sett utannons på min bil som jag lämnade i inbyte. Den bilen blir iaf inte den som köper lurad på. Den utannonseras väldigt billigt och den är absolut värd det. Det kan jag säga med säkerthet iaf, eftersom jag vet vad jag fick för den av dom, ägt den länge och vet vad som är bytt och hur den är....Så alla blir faktiskt inte lurade, även om ni verkar tro det....Hur kan man förklara det?

Det finns ju faktiskt fler på det här forumet som är nöjda med sina affärer också, är vi en skock idioter eller???? Tyvärr så uttalar många av er faktiskt så.

Coolt, har du länk till annonsen kankse nåt man borde köpa.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Seriösa bilfirmor använder sig inte av torpeder och massa Svenska zigenare vid sina bilaffärer....

Både Linus Bil och Michell & Co har liknande affärsuppgörelser, så kom inte hit babbla massa bulls---

BMW M-POWER
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Men då är det väl toppen att du haft tur då. Alla borde ju lyckas nån gång i alla fall. Tycker dock lite mer synd om alla de som har mindre bra erfarenheter.
Jag var och tittade på bl a en XC90 på michell & CO för ca 2 månader sedan. Pratade i telefon med dem innan, med en "Henrik" tror jag. Bra och trevlig i telefon. När jag tittae på bilen blev jag dock rätt missnöjd då den var ganska mkt mer sliten än förväntan. TIttade runt på deras övriga bilar vilka en del såg fina ut andra rätt slitna. Genomgående så tycker jag att skicket motsvarade priset, de är ju till synes väldigt låga i pris på vissa bilar. Då får man väl kanske inte en i mint condition heller.

Möjligtvis att xc90 jag var sugen på var ett undantag, den var sliten och rätt dyr, tyckte jag.

Jag har aldrig köpt bil där och kommer nog ej göra det, men min erfarenhet var att man får vad man betalar för, vill man inte ha super toppskick så kan man säkert hitta en vettig bil där. Sen har jag inte läst så mycket i den här tråden, så det finns säkert många som har en annan åsikt.
lu
3
ludde_018
BMW318 -07
VARNING FÖR AutoConcept Sverige AB Försäkringar/garantier. Det är som att kasta pengarna i sjön. Sök på nätet eller googla ska du se att det är ett bluff företag av rang!
Hej alla!

Har sett en intressant bil på detta företag och efter att ha läst igenom diverse trådar är jag rätt kluven...
Någonstans läste jag att någon utsatts för pistolhot?! Låter enligt mig inte särskilt seriöst. Dessutom är de inte svartlistade längre?

Bilen ifråga verkar ha hyfsat korrekt mätarställning (+ca3000 mil) och fick som förklaring att det fanns rost under höger bakdörr, därav priset.
Har (än så länge) blivit trevligt bemött, dock endast mailkontakt. Ska eventuellt ta tåget ner och kika nån helg framöver. Återkommer med info. Kan de ha bättrat sig??
ar
457
argungu
118i -20
Ingen bättrar sig.

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.