AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
226.607

Michell & Company

Sida 5 av 17
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

The popcorn is out :)

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Låter som två riktigt stabila bilhandlare som möts här. Hoppas det kan hållas någorlunda sakligt bara så att tråden kan finnas kvar. Än så länge tycker jag båda håller sig på mattan dock ;-)

-------
//Lövet
Haha fight fight fight !!!!!!!!!!
Vem vare som kasta!!??
Otrolig oseriös firma. Michell köpte en bil av mig på Blocket och prutade ner kostnaden för fordonsskatten som han enligt avtal skulle betala.
Han (Saeed Kadom) begick avtalsbrott, dvs struntade i att betala fordonsskatten och sålde således bilen vidare MED KÖRFÖRBUD.
Alltså STOR VARNING för Michell & Co på Västbergavägen 24 i Hägersten.
Jag tar bort detta inlägg när fordonsskatten är betald av "Michell". kan inte tycka att det är värt att begå avtalsbrott för ynka 2500,- och bli så nerskriven och få dåligt rykte som företag.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Vad säljaren och den nya köparen har för avtal har väl inte du med att göra?
Bilförsäljare har som praxis att ställa av "inbytesbilar" för att få tillbaka skatten, sedan får köparen betala den när bilen köps och ställs på...

MVH Christofer
Vad menar du Christofer? Transportstyrelsen kräver in pengarna av mig som ägare på fordonet i april månad i år, oavsett vad som händer med fordonet efteråt.
Jag skiter i vad säljaren och den nya köparen har för deal, förutom att det oseriöst att sälja vidare ett fordon med obetald skatt som företag.
Det är bilfirman som begått avtalsbrott i och med att de inte betalar skatten som utlovat.
Det verkar som om du inte kan skattereglerna...
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Aha! Då är jag med...

Men varför litar du på att andra skall betala dina räkningar? Det är ju du som får problem om så inte sker. Står det i kontraktet att han skall betala den?

MVH Christofer
Jag litar inte alls på att han ska betala fordonsskatten...längre. Men vi hade ett avtal där HAN SJÄLV kom med förslaget att betala fordonsskatten, detta avtal har han brutit = avtalsbrott.
I detta fall är det nog han som får mer problem än mig...2500,- är inte mycket pengar men det handlar om vad som är lagligt och inte.
Det är ju bilfirmans rykte som står på spel här, det kan knappast vara värt 2500,-

Han har gjort sig skyldig till avtalsbrott samt att han som firmaägare handlar oetiskt om han säljer en oskattad bil vidare till tredje part.

Som jag skrev tidigare, så fort skatten är betald så raderar jag allt ofördelaktigt jag skrivit om firman, bara det borde ju vara värt pengarna.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Baserat på vad som är skrivet tidigare tror jag att han skiter högaktningsfullt i dina 2500kr tyvärr.

Finns det ett ordentligt skrivet kontrakt så får du gå till tingsrätten för att få tillbaka dina pengar. Något annat tror jag inte biter.

-------
//Lövet
Antagligen, det är ju upp till honom. Men han loosar många kunder på detta...
De loosar tyvärr inga kunder även om man önskar det. Deras bilar är i nästan alltid billigare än normal marknadsvärde. Det finns alltid någon som vill köpa billiga bilar.. Sen är det en väldigt liten del av deras kundkrets som hänger på Autopower... Tyvärr.
Då förstår jag inte varför han blev så upprörd och ringde upp mig direkt när han läste detta på internet och bad mig ta bort inlägget...
Deras kreditgivare Wasa Kredit lär ju också vara intresserad av att höra hur deras affärer går till.
Men detta står i och för sig inte bara härinne... ;)
Utan överallt snart...
Jo, för att vissa inte vet när det är dags att ge sig, sluta upp med dumheterna. Hellre löpa hela linan ut, ljuga och tramsa än erkänna fel.

Vorsprung durch freude am fahren
Jag hittar inte något organisationsnummer på hemsidan, inte på linus bil heller, men det kankse inte är man befriad från detta om man bedriver firma i västberga?
Det är en enskild firma, orgnr 650701-0756. Killen heter Saeed Kadom men kallar sig själv Michell.
Jag har fortfarande inte fått fordonsskatten på min fd bil betald av honom.
Googla på Michell & co/Michell och company så hittar du mängder med varningar för företaget. (inte bara från mig)
Men varför sätter man inte ut organisationsnumret på hemsidan?
För att man är oseriös, vad annars?
Hej
reggade mig just, enkom för denna tråds skull. Behöver lite tips från Er erfarna då jag själv inte handlar bil särskilt ofta och det här känns lite för bra för att vara sant.

Igår kikade jag in på deras hemsida, såg en VW Sharan som jag tyckte såg fin ut och den hade snygga fälgar också :). Skulle passa väl in för vår familj iom den var 7-sitsig.

enl annonsen har den gått 10900 och utrustningslistan såg ok ut. Inget om vinterhjul el. andra tillbehör dock. De begär 89 laxi för den.

Enl. transportstyrelsen har bilen besiktigats 15/6 -09 och gå gått 99433km.
Känns nästan lite för lite att en bil gått knappt 1000mil på ett år, eller ?

Vore intressant att se om man kan få tag i förre ägaren och prata med honom, nån som har tips ?

Vill ju liksom inte bli smålurad heller, iom jag inte kan nåt om bilar eg. är det svårt att ens på plats hitta ev fel.

Tacksam för svar.
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Hejsan,

Om du är ovan bilköpare så är det en ännu större anledning att INTE handla av en oseriös firma.
Mitt råd är att håll dig undan och leta vidare efter en bil hos en MRF ansluten bilhandlare.

M.v.h.
GenLee
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.