AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
226.618

Michell & Company

Sida 4 av 17
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
De kanske har köpt bilen och bytt motor? :)

// Erik
Måste börja hålla med om det luktar surt.
Hmm..Jag ska inte alltid va så Streteetsmart.. De va jag som la upp annonsen....=) Korrigeras inom 2 timmar..=)
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
HA HA.. Nu har den "seriösa" firman ändrat miltalet från 24000 mil som dom av någon anledning "råkade" ange först tills nu när det kom fram på detta forum till 49000 mil... liten differans bara. Vore bra o kontakta kvällstidningarna så kunde de göra ett reportage om dessa bedrägerifirmor så folk som inte lusläser bilforum också får reda på sanningen.
Den hade rullat 46000 mil -07 och sedan endast 3000 mil alltså, ja kanske.

Micke

Länk
He
6
Henrik Michell & CO
Har haft många bmw
Hej
Bilen som nämns ovan (UWB541) Köptes i lördags via en privat person som hade tydligen köpt den via auktion, tyvärr hade vi ingen vetskap om att bilen var såld på en auktion och har rullat över 45000Mil.
Då vi sökte på Bilvision och Transportstyrelsen ser det ut som privat personen har ägt fordonet sedan 2008-02-11.
Det ägaren nämnde var endast att bilen ej har gått 14000Mil som det anges på mätaren utan ca 23000-24000 Mil.
Då vi sökte på senaste Besiktningen stod det 14000Mil, så där fanns ingen hjälp att få för att granska det ägaren säger stämmer, det ända vi hade att gå efter var kundens ord och bilen skick som verkligen inte såg ut som en 50tusenmilare.
Då det är lörd och helg gick det tyvärr inte att ringa Transport styrelsen och få fram tidigare besiktningar heller.
Jag tror det skulle ha varit verkligen svårt för oss att få fram att bilen har rullat så mycket och att bilen var såld på auktions bolaget om inte ''Murpz'' inte hade länkat över gamla annonser, vilket jag är glad över att han gjorde att sälja en bil till en kund som tror att bilen har rullat ca 25 000mil och det senare kommer fram att bilen har rullat det dubbla är verkligen inte roligt.
Jag är riktigt glad över att vi får hjälp med att titta upp våra egna bilar, då vi inte kan få fram all info tyvärr, och ibland kan man verkligen göra ordentliga misstag, villket vi är hemsk ledsna över då det händer.

Mvh Henrik Michell & Co

många bäckar små
Tyvärr är det så Henrik att internet lever ett eget liv. ofta blir man dömd utan grund eller väldigt svaga och ibland på gissningar osv osv.. jag skulle nog säga att ni inte har råd att göra fler "misstag" då kommer inte några bortförklaringar att hjälpa, iaf inte för AP folket och det som skrivs här hittas ganska fort via Google så jag skulle nog vara väldigt väldigt försiktig med att skriva fel i annonserna. Vet man inte mil eller inte kan säga med säkerhet är det väl bara att skriva det i annonsen.
ghostone
Såg den här tråden när jag sökte info om företaget. Bland annat för att se om den uppfattas som seriös eller inte. Speciellt efter mitt möte med dom. Tydligen är det inte bara jag som har haft problem med dom. SÅ därför tänkte jag delge er min historia, vilket kan kanske öppna upp ögonen för vissa.

Ringde på en VW Sharan de hade för ett bra pris och i bilderna såg den extremt bra välskött ut! Så jag var beredd att köra 50 mil för att köpa den om den var i så bra skick som det visade på bilderna.
För säkerhets skull ringde jag självklart upp firman och fick prata med Michell (Förmodar att det är ägaren pga namnet?). Bilen var en 01, och förväntade mig att det skulle kunna vara små mindre skavanker på den, men på bilderna såg den riktigt fin ut.
Frågorna jag ställde var enkla:
1: Har den någon rost någonstans i bilen? SVAR: Nej absolut inte!
2: Har den några skador innanför, i kupén? (Den hade haft 9 ägare innan) SVAR: Nej, den är i toppskick!
3: Finns det några som helst fel som på bilen som du kan säga till mig nu, utvändigt eller invändigt?
Jag är beredd att köpa bilen, men jag kör 50 mil för den, så jag vill inte komma dit och få världens överraskning. SVAR: Nej, kom du. Den är i prima skick!

Jag kör de 50 milen, tillsammans med en god vän som jobbar med just bilar. När vi når stället och får se bilen, visar det sig att inget av de svaren jag fick stämde.
1: Den hade rost på trösklar, bakdörrens låsanordning, både i låset och utanför låset (Dock var det yttre rosten fixad runt låset, och sprutat på en annan nyans av samma färg), dörrarnas kanter. (Det såg ut som de till och med sprutat färg över för att det inte skulle synas.)
2: Innanför var förarsidans handtag helt avskavd, på passagerar sidan ett hål(?!) i sidan av skinnet till dörren.
3: Rejäl lacksläpp från högra sidospegel. Avskavd färg jäms med lister. En fönterlist stod rakt ut och var alldeles bubblig. Hela frontens lack var matt och i en helt annan nyans än resten av bilen. Vet inte om de polerade bilen och glömde fronten, eller om de har bytt fronten efter en krock...

När jag ifrågasatte Michell om detta, ville han inte riktigt lyssna. Det var svar som: Vad förväntar du dig av en 9 år gammal bil? Jag tänker inte gå ner i pris på denna (Har inte ens nämnt att jag vill sänka priset till honom).
Min vän som själv handlar med bilar, ifrågasätter honom också. Då kläcker han ur sig: "Jag säljer inte till andra bilhandlare, bara till privat personer. VIlket jag säger till honom 3 gånger att det är inte min vän som skall köpa, det är jag, och jag ÄR privatperson.
När jag ifrågasätter varför han ljuger för mig i telefon är hans svar: Men jag har inte ens sett bilen, jag går efter vad mina kollegor säger till mig(???!!!)
Med andra ord, han slänger ur sig svar i telefon han inte har en aning om!

Som ni förstår, så köpte jag inte bilen.
Det är synd, för hade han varit helt ärlig med mig. hade jag kunnat ta bilen om han kanske bjöd på en full tank med bensin till den för att köra hem igen. Plus att han jag åkte med såg en annan bil där, en porsche han blev intresserad utav. Där det hade kunnat bli ännu en affär.

Så jag kan STARKT rekommendera att ni INTE skall handla där. Någon mer oseriös bilhandlare får man leta efter. Vet inte hur den andre killen som jobbar där är, men den jag hade kontakt med var totalt oseriös, arrogant, otrevlig och kunde inte lyssna för fem öre.
Firman är extremt oseriös!
Verdi
Märkligt. Det måste ju vara enklare att göra bra affärer om man beter sig som folk.

Det står ju en 335d M-Sport till bra pris där t ex. Länk!
ghostone
Jag tycker ju det med faktiskt.
Hittade till och med dom på svartlista.se, där vill man helst inte finnas.
Länk
Verdi
Det därpå den siten lät väldigt allvarligt. Kan det verkligen stämma?

Törs man fråga om det är en person av utländsk härkomst som har firman? Det låter lite så...
ar
457
argungu
118i -20
Verdi: läs inlägg nr 2 i denna tråd.

/Erik
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Och ni som häcklade Alexander som startade denna tråd...........

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Inte ni...........:)

Mmmm, lite märkligt ställe. Jag hade vägarna förbi och var där och kollade på två X5:or E53 i eftermiddags. Ungar som springer omkring och leker i bilarna, slår i dörrarna, hoppar in och ut ur bilarna, stojar. Kul med ungar, men det är ju ingen lekplats...

Den ena var en blå facelift-diesel för 215 000, inuti såg den ut som en babian hade bott i den. Slitet, skitigt, sprucket. Hela ryggstödet i baksätet hängde, sviktade inåt. På utsidan en kromad hajfena och flera bucklor.

Den andra var en silver 4.4, även den i skruttigt/slitet skick. Den var iofs billig, men i tråkigt skick.

Nu när man läser om firmans track record blir man ännu mindre intresserad, om möjligt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En oseriös handlare anklagar alltså en annan oseriös handlare för att vara oseriös. Det blir en spännande tråd att följa det här.

-------
//Lövet
Jag vill inte va orättvis, rätt ska vara rätt. Möjligt att jag var sur, för att annonsen lovade något helt annat än vad som fanns på riktigt.

Får nästan lite dåligt samvete, jag tycker alla ska ha sin chans, och jag vill inte vara med att sabla ner någon, inte denna firma heller.

Jag är inte ens kund, har inte köpt något. I övrigt gäller samma regler för bilaffärer som alla andra affärer -- nöjda kunder, gör allt för att undvika missnöjda kunder.

En nöjd kund sprider sitt budskap till två, en missnöjd sprider (tyvärr) sitt budskap till tjugo. Så är det, och det är lika i alla branscher. Det gäller att vara ärlig skulle jag vilja säga, det är det enda som lönar sig i längden.

Lycka till grabbar (och det menar jag)
Vi har ett ordspråk i Bosnien - Gott rykte hörs vida omkring, men ett dåligt rykte ännu vidare. Nåt sånt, ungefär.

Vorsprung durch freude am fahren
ghostone
Henrik Michell & Co Skrev:
"beträffande VW Sharonen där, som tidigare sagt man ska aldrig vara otrevlig mot en kund, men efter att man har hållt bilen till en kund, och sagt till flera spekulanter, att det är en köpare som säger att han garanterat köper bilen så förstår jag att man kan bli en anning irriterad, det skulle vem som helst förstå."
SVAR: BIlen skulle absolut köpas, pengar fanns med och allt var klart. Den hade till och med köpts om ursäkten hade getts. Det var inte så att rosten inte gick att åtgärda, men att det fanns på ställen där det syns och att det borde ha kommit fram under telefonsamtalet när man ringer till er.
Att den inte köptes berodde HELT på att när Michell konfronterades med varför han hade ljugt och han kan inte ens stå för det själv, då börjar man fråga sig vad mer som döljer sig i den bilen?

"Beträffande bilen skick, Om det stämmer att bilen verkligen var i det dåliga skicket som beskrivs här ovan så blir jag verkligen chockad att bilen såldes dagen efter till en kund som såg den inte under nattetid som (NYREGISTERAD) ghostone tydligen gjort utan under dagsljus."
SVAR: Den kunden kanske fick rätt info direkt när han tog kontakt med er? Att man blir chockad över en sak visar ju bara att du inte har kollat på bilen. Du kanske gör samma som din medarbetare, lyssnar på dina kollegor och sköter inte bekräftningen. Något som borde fungera, det är ju dock allt din firma.
Att jag är (NYREGISTRERAD) betyder bara att när jag fick det bemötandet hos er, började jag leta på nätet om det fanns fler som hamnat i liknande situation, hittade detta forum (Plus andra) och ville lämna min historia som varning för de som kan behöva det. Inget konstigt i det.

"Beträffande så gammla bilar så säger vi Aldrig i telefon eller på plats när vi visar bilen att dom är rostfri utan svarar ''det är en gammal bil så nånting kan du alltid hitta''."
SVAR: FEL! Jag ställde frågorna precis som jag skrev tidigare och fick direkt svar. Inget liknande du skrev där. Helt ärligt kan jag säga att Henrik verkar vara den vettiga människan i företaget. Att han svarar på de klagomål som görs här är väldigt hedersvärt.
Men i slutändan är det tyvärr företagets anseende som får stryk ändå. Och detta på grund av att vissa individer inte gör som det är bestämt. Om ni har bestämt att man skall säga ''det är en gammal bil så nånting kan du alltid hitta'', då måste detta följas. och inte svara helt annat.

Men som sagt var, du verkar vara den som har pondusen att driva företaget åt rätt håll. Den andre är, kan jag tänka mig delägare, så det blir svårt att bli av med en sådan person. Jag önskar DIG Henrik lycka till. DU kan behöva det.
/G
Kan bara säga att knappt en bråkdel av vad Henrik och Michell (Aisar som jag tror att han egentligen heter) säger är sant, JAG VILLE BACKA AFFÄREN TA TILLBAKA ALLA BILAR SOM JAG BYTT IN men det ville HAN INTE då han såg en potens att vinna 5-10 000kr på varje bil jag bytte in, såklart att han inte ville byta tillbaka med en sådan kanon affär!!. Jag gav som förslag att dessutom stå för kostnaden för det som gick sönder på porschen bara jag fick mina pengar plus alla bilar tillbaka!!!, jag tryckte ner kickdown på vägen efter max 1 timmes körning!!! Jag köpte bilen på fredagen klockan 19:00 och klockan 01:00 gick bilen sönder och jag skickade direkt ett sms till Michell och sa att den gått sönder, hela skiten började låta och vibrera i bilen, DET SKA FÖR FAN HÅLLA I MER ÄN EN TIMMES KÖRNING, Beträffande hans lögner att jag skulle kommit dit med 4 stora vänner är TOTALT OSANNING men Henrik ( Haidar ) Kadom kanske bedömde MIN FLICKVÄN PÅ 60KG OCH MIN LILLA SON PÅ 1 ÅR SOM VÄGER KNAPPT 10 KG VARA 4 ST VÄLBYGGDA MÄN?!?!? ELLER KAN DET RENT UTAV VARA DAGS ATT SKAFFA GLASÖGON för kan man inte räkna till 3 så är det riktigt illa, MEN MEN OM DU BLEV RÄDD FÖR OSS 3 SÅ BER JAG SÅ HEMSKT MYCKET OM URSÄKT!!!! Jag ville komma fram till en bra lösning till problemet, jag gick till och med med på att ta en bil i inbyte för 200000kr plus 50 000kr det var det enda dom kunde erbjuda, vilket redan där hade jag förlorat 50 000kr på 1 dag!!!, de hade pengar att ge men de ljög ju som vanligt och sa att jag skulle ta denna bil istället som sedan visade sig att de hade backat mätaren på, då åkte jag tillbaka med en vän för att reda ut detta, för att Michell GARANTERADE MÄTARSTÄLLNINGEN, men då blev det samma visa igen men då ringde Henrik Haidar Kadom dit hela tjocka släkten på 10 st varav en stod med något pistolliknande i byxlinningen, och det låg även en brandyxa vid skrivbordet på Henrik Kadoms plats, vilket inte är normalt. JAG VAR DÄR HELT SJÄLV BLAND 10 st personer med alternativ intelligens som knappt kan uttrycka sig på svenska. Henrik och Michell borde verkligen klippa av navelsträngen från sin pappa och andra släktingar för ni kan ju inte reda ut saker och ting själva ni är ju trots allt 23 respektive 22 år lös problemen själva som normala människor gör här i Sverige, inte så konstigt att det är krig så som ni försöker reda ut problem med hot om att skjuta när man vill komma fram till en fredlig lösning Vi bor i Sverige nu och här löser vi inte saker med våld och hot. Men nu har jag en åtalspunkt till att gå på, Förtal, det är faktiskt så att i Sverige får man inte tala osanning om folk.
Ps. ni som har lite vett bakom pannbenet vet säkert att många har skrivit illa om Michell & Co och att Michell och Henrik Kadom alltid försöker rädda sitt skinn med dåliga och osanningsenliga versioner av saker och ting, ett gammalt ordspråk säger Ingen rök utan eld!!

Önskar ni kunde vara lite mer som ni utger er för att vara på nätet, Hederliga

MVH / Joakim Nyström
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.