|
Sida 3 av 17
|
|
|---|---|
|
"Idag åkte jag till Michell & CO, allt löser sig bra och dom är tillmötesgående." Vad är det som löser sig.. |
|
|
Till mig sa dom att kom förbi o titta på bilen istället när jag började ställa frågor om skick osv. Dock inte så lätt att göra det när man bor 45 mil därifrån. Har dock köpt ett 10-tal bilar i Stockholm inkl. den jag har nu då utbudet är stort där så det var inte av ointresse jag ringde om bilen. Alla säljare hittils har beskrivit bilarna bra och jag har faktiskt aldrig åkt hem tomhänt när jag handlat bil i huvudstaden, har alltid åkt hem nöjd och belåten. Neråt skåneområdet har det däremot hänt ett flertal gånger att man åkt besviken och tomhänt hemåt. |
|
|
Här kommer nåt intressant som Henrik kan få kommentera, då han verkar mån om sin firmas rykte. Tyvärr lär det bli svårt att bortförklara följande: I skrivande stund ligger en prisvärd A8 4.0 TDI 2004 till salu för 199000:-(XPY134). Enligt annons har bilen gått 11300 mil MEN enligt "fråga på annat fordon" hade bilen gått 11588 mil vid besiktning 2009-04-02. Lägg ner verksamheten om ni ska hålla på med sån här skit! |
|
Terry N |
Förklara den Henrik, (nu visar annonsen iof 12300 mil) snabbt fixat.... Hur mkt har den gått efter april 2009?, tror du att ingen kollar upp Vägverket? det går på en sekund på internet... Skruvad är den heltklart, men stora frågan hur mkt den rullade i tyskland 2003-10 tom 2007-02? 11' eller 12' mil på en stor diesel på dryga 6 år, kom igen, höga odds på det! |
|
En sån liten milskillnad mellan annons och besiktning brukar visserligen finnas hos de flesta handlare. Visst finns det massa bilskojare, men jag börjar iaf tröttna på det ständiga smutskastande där det i stort sett bara förekommer "min kompis känner en som handlade och vart blåst" och ensidesstorys om hur otrevliga folk är. Konkreta bevis eller lägg av med skitsnacket, bestänk att en småhandlare som blir stämplad som oseriös på nätet kanske sumpar hela sin verksamhet! |
|
| Klart intressant med annonsen. Fast det är väl det som står på mätaren som gäller, inte annonsen. Kan ju vara en typisk typo. | |
|
Inte ovanligt att handlare lägger in marginellt felaktiga mätarsställningar i annonser. Ibland är det av misstag och ibland verkar det vara för att hamna under en milgräns. Kan ju vara att många söker bil på Blocket med max 12.000 mil och då är det bättre att lägga in 11300 än 12300 så att bilens hittas av fler. Sen kan man i efterhand skylla på att det blivit fel i annonsen... ___ //Ulf |
|
|
karlhilding: jag har köpt en bmw hos Michell & CO. Det är lite småfel på den som jag ej upptäckte. Var där igår och dom är tillmötesgående. (går ej in i detaljer här) Dom skulle lika gärna kunna ha sagt, köpt är köpt osv. Mvh Beemoholist javisst! |
|
|
Ja inget vettig handlare säger "köpt är köpt" |
|
|
Hej, Samtliga bilar lägger vi upp manuellt via bytbil.com och i det här fallet så antar jag det skett ett fel vid inmatningen av uppgifter, då båda knapparna sitter bredvid varandra. Det är såklart tråkigt att det hänt och är nu åtgärdat. Vi har inte som avsikt att ”lura” kunden till en bil som rullat mer än vad som angivigts. Lite info ang Audi a8:an (XPY134) Bilen har haft 9 ägare varav ENDAST 2 av dom har brukat bilen. 2006-03-01 importerades bilen av ett företag i Hagfors 2007-02-13 Leasade Hedin Bil i Göteborg ut bilen till en privatperson 2007-02-13 såldes bilen till Bil & Båt i Götebrog AB 2008-12-16 ägde Mercedes Benz Finanas Bilen har stått i olika Bilfirmor ( Kordelius Bil, Capital Car, Michell & Co) sedan 2009-02-10. Så jag skulle tro att bilen inte har gått mycket alls om ens nånting sedan besiktningen. Mvh Henrik Michell & Co |
|
|
Creds till Henrik som bemöter kritik snyggt. Som sagt innan, det finns idioter till bilsäljare som ibland bemöter påhopp här och gör ännu sämre intryck, men Michell & co gör det snygg. Jag må vara naiv, men de känns iaf seriösa. |
|
|
Du tycker alltså att slänga på luren i örat på folk är seriöst? ------- //Lövet |
|
|
Löv: Jag känner trådskaparen lika väl som företaget. Brukar finnas naturliga anledningar till det mesta. Någon skrev tidigare något i stil med "hur ofta blir man direkt otrevligt bemött om man själv är trevlig?". Tycker bara att man kanske ska vara lite försiktig med att haspla ur sig vad som helst bakom anonymiteten på internet. Man brukar se mycket mindre av såna rena påhopp och spekulationer på forum med namntvång. |
|
| Eh, alltså, jag känner ingen av dem. *påpekar* | |
|
Håller med Lus,konkreta saker annars kan AP sälla sej till de sk skitförsäljarna med !! Trovärdighet = Konkreta saker !! |
|
|
Folk måste slute med dessa påhopp på bilhandlare. När han sedan ändrar miltalet i annonsen känner vissa att ni "knäckt" och avslöjat några fifflerier, och att han då automatiskt är en skojare??? Bra att han möter kritiken !!!! |
|
|
Citat "2007-02-13 Leasade Hedin Bil i Göteborg ut bilen till en privatperson 2007-02-13 såldes bilen till Bil & Båt i Götebrog AB" Hur går detta till?? |
|
|
Varför ens skriva en mätarställning i annonsen..? Taxi som har gått 50000 mil+ Länk Länk |
|
|
Murpz: Bra jobbat! Nu kan alla se vad det är för buffel o båg bakom denna firma. Blir intressant o läsa Henriks försvar mot detta. Lite svårare att slingra sig ur denna gång! Tragiskt att såna här oseriösa firmor får finnas, myndigheterna borde sätta stopp för sånt här blufferi! |
|
| Hehe, den är rätt svår att snacka sig ur. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.