|
Sida 2 av 17
|
|
|---|---|
|
Rätt svar har vunnit 10.000! |
|
|
mr.ozz: Som svar på din fråga och hopp om att vinna 10 000:- :) Dessa ny registrerade nissar råkar vara väldigt nöjda bilköpare som har gjort ett bra köp från dessa företag och som upptäcker att det finns ett forum på nätet som heter Autopower där det diskuteras negativa händelser som folk har råkat utför just från dessa nämnda företag. Det är då dessa nissar rycker in och registrerar sig på Autopower och försvarar dessa ovan nämnda företag och förklarar att dem har gjort affärer med respektive företag och att det har funkat utmärkt. Av ngn konstig anledning så är bara dessa ny registrerade som är nöjda. Mohahaa BMW M-POWER |
|
| Att en del är nyregistrerade kan ju faktiskt bero på att de precis tagit sitt förnuft till fånga och inhandlat sin första BMW. Bara en tanke... | |
|
Jag heter Henrik och är en av grundarna av Michell & Company och det är ju beklagligt att vissa personer blivigt så bedrövligt bemötta av våra säljare och det är såklart helt oacceptabelt från vår sida. Det jag läst hittills är att några personer har fått ett dåligt bemötande och jag önskar verkligen att dem tar direkt kontakt med mig och berättar mer vad som hänt och gärna vem som dem haft kontakt med, och är det flera personer som ännu inte berättat om deras erfarenheter så är dem välkomna att göra det till mig direkt så ska jag vara tillmötesgående. Jag värdesätter verkligen folks upplevelse på företaget och det är bra att detta har kommit till min vetskap så jag kan förbättra och åtgärda dom brister vi haft! Ni når mig direkt på: Telefon: 073 555 92 78 Mail: audi_car4@hotmail.com Eller kom förbi vår bilhall i västbergaindustriområde Västbergavägen 24 126 30 Hägersten Med vänliga hälsningar Henrik, Michell & Company många bäckar små |
|
|
Den okunniga killen som inte visste någonting om bilarna ifråga var av utländsk härkomst. Men det kanske flera är på företaget. Men det blir nog att jag själv åker till tyskland o handlar bil tror jag. (betydligt mindre risk att bli lurad på milen då). Samt att jag tjänar 40-60.000 kr. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
mr Ozz: Bilarn i Tyskland har sedan länge varit dyrare än motsvarande nyare bilar i Sverige, t.o.m tyskarna handlar bil i Sverige för ovanlighetens skull. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Som mr.ozz påpekade är väl milen mer "safe" i Tysklandet? Åtminstone hos större märkeshandlare. |
|
|
Här var det en snygging till vettigt pris! Länk |
|
| Eller denna!Länk | |
|
Mr Ozz Kan säga att det Hasso säger stämmer, priserna har vänt. har sålt flertal bilar till tyskland och en del av dom var importerad från tyskland från början. Köparna är nästan alltid Privata handlare som troligtvis ska sälja bilen vidare i tyskland. Vi har tyvärr inte själv importerat in 325an från tyskland, (vi importarar aldrig in bilar själva, då det tar för mycket tid ) så vi kan aldrig garantera milen på en sådan bil, Och det säger vi alltid till Kunderna. Om du inte bor allt för långt bort är du varmt välkommen att komma förbi och titta på bilen och döma själv om den har gått längre, Med vänliga hälsningar Henrik, Michell & Company |
|
|
Det tror jag så mycket jag vill på... Vad bra att priserna har vänt! Då kan ni ju sälja tillbaka eran nyimporterade bil till tyskland och tjäna en slant. Du begriper hur dumt detta låter va? När det gäller BMW så tycker jag de verkar generellt billigare i tyskland just nu. Särskilt om de har gått en del mil som sagt, men det kan ju ändras på vägen till sverige, hmmm. |
|
|
Konstigt att det direkt bli någon sorts hysterisk häxjakt på en bilfirma. Det är nästan som att det är förutsatt att alla bilfirmor är satan. Inte för att jag har någon erfarenhet eller något att yttra kring denna specifika bilhandlare men enligt mig saknas ofta objektivitet i dessa trådar. För övrigt tycker jag att det var ett hövligt och professionellt svar från Henrik Michell. |
|
| Ja, många tror att de kan uttrycka sig hursomhelst mot bilhandlare. Det hjälper faktiskt ganska mycket att vara trevlig mot den säljare man ev. ska göra en av de större investeringar. Då är det viktigt att få en relation till säljaren. Att gå på som en ångvält hjälper inte någon. Var trevlig och saklig. Det tjänar alla på. | |
|
Tyckte det var seriöst att bemöta kritiken på ett öppet sätt och inte som ECO-motor. Jag tror säljaren syftade till bilar som har importerats in för kanske 2år sedan som nu har lägre pris en i Tyskland. MR.Ozz: Du måste ju fattat själv att man inte importerar fram och tillbaka samma vecka????? Nog det dummaste jag hört idag. |
|
|
"Ja, många tror att de kan uttrycka sig hursomhelst mot bilhandlare" Var det inte omvänt? |
|
| Karl.. omvänt var det nog om man är naiv nog och tror på allt vad folk skriver i sina inlägg. det extra enkelt att haka på om det är en bilfirma som smutskastas. | |
|
karlhilding. Jag pratar generellt sett inte bara i det specifika fallet. Oftast ser man bara en sida här. "köparen" ser ofta inte sin egen del i det hela. Hur ofta är en annan människa otrevlig mot dig när du själv är trevlig? Det är inte så vanligt. Är man däremot otrevlig så får man oftast det bemötande tillbaka. |
|
|
Klart att det är så. Har väl aldrig påstått motsatsen. Men trådens skapare plus någon mer startade tråden med att de hade blivit illa bemötta. Jag tror nog mer på trådskaparen från Finland. Oberoende så verkar ju Henrik på bilfirman vettig. Jag skall ta mig en svängom där på statens bekostnad. Eller för säkerhets skull bäst att ringa först. |
|
|
Återkommer i detta ärende, har precis köpt en bmw 750 från Michell & CO, från Michell. Har fått bra bemötande hitills.. och jag är inte en ny användare, kände ej till Michell & CO förrän jag hittade den 750 som jag nu köpt. Beemoholist javisst! |
|
|
Hej igen. Idag åkte jag till Michell & CO, allt löser sig bra och dom är tillmötesgående. Mvh Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.