AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
226.616

Michell & Company

Sida 16 av 17
em
906
em3
M3 cab -03
Det är ett fritt land, var och en väljer var man vill lägga sina surt förvärvade Gustav. På detta forum tipsar man varandra om erfarenheter, och ibland direkt brottsliga handlingar.

Denna tråd har nu 15 sidor, med olika erfarenheter, upp till var och en att läsa och bedöma, svårare än så är det inte.

em3
ar
457
argungu
118i -20
Konkurs inledd 2017-05-19.

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bilarna och verksamheten är överflyttade till nytt bolag och verksamheten verkar fortgå precis som vanligt...
Det skulle bli min nästa mening, dom är nog igång igen inom kort.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jo, den typen av individer har en otrolig "överlevnadsförmåga" - likt fågeln Fenix återuppstår deras verksamhet i ny skepnad, gång på gång.

Det jag inte förstår är dock hur de fysiskt kan klara ett liv där man gång på gång systematiskt blåser människor - till sist borde de blåsa "fel person"...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Verdi
De är kriminella helt enkelt. Skulle passa mig för att ha med såna typer att göra.
Sverige är vidöppet för mångkultur i alla former så varför skulle vi vara förskonade från mångkulturell affärsverksamhet.
Svensson måste lära sig att inte lita på kreti och pleti. Å andra sidan så har det väl i alla tider funnits bilhandlare/skojare som varit oärliga.

När jag var ung och skulle köpa bil var rekomendationen att ha med sig en magnet för att kolla om bilen var spacklad någonstans/skärmkanter. Nu är det på en helt annan nivå, minst sagt.

Om alla bojkottar dessa firmor så kommer de på sikt att försvinna och så sjunker priset på kebab o pizza. Bra va?
Hur tänker han nu? Jo, någon affärsverksamhet måste de bedriva;)

EB
10 miljoner i skulder och många blåsta ,Dom flytta väl över en del bilar till nya skojar firman Nordic Cars innan konkursen
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Blev lite sanering i lokalen förra året Länk
in
41
inge-rolf
745iA -03
Köpte en BMW 754i -03 lördagen den 13 maj av dem.
Krävde att bilen skulle vara besiktigad när jag köpte den vilket gjordes, dock med 2 2r en lampa och parkeringsbroms fel. Felen åtgärdades och bilen gick igenom besiktningen den 12 maj, dagen innan jag köpte den.
Åkte den 26 maj ned till Alingsås och hem till Stockholm den 28:e maj
Tog en fika paus i Jära innan Jönköping Kom inte så långt efter pausen i Jära.
Bilen gick inte att starta. " Parking brake failur" Ringde bärgare som kom med starthjälp, vilket inte hjälpte. dessutrom kom det upp en mängd aandra felmeddelanden. Bärgning till Jönköping? Nej tack, ringde sonen som kom vid 22 tiden med bilsläp. När vi skulle vinscha upp bilen på släpet brast vajern. Näväl, efter mycket om och men lastade vi av bilen vid grabbens verkstad. Kom i säng ca 01.30 för att stiga upp kl. 06.00 och köra tillbaka släpet till Borås 8 mil tur och retur.

På måndagen började jag ringa Car Investment AB för att de skulle åtgärda saken. Inget svar på hela dagen. Tisdag 30 maj kollar jag på allabolag om det finns ett annat telefonnummer och ser då att Konkurs var inledd.

....och där står jag nu. :-(
Rapportera Citera+ Citera
Idag, 12:07

Inte för och vara sån, men jag antar att bilen var billig?
Köper man på Michel är man medveten vad man ger sig in på.
DOm flesta är nog inte det, för då hade man nog inte handlat där.
Dom köper allt som rör sig..=) Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
"Allt som rör sig"? Du menar att de även bedriver handel med människor och djur? 😆

MVH Christofer
Nja..Inte riktigt så nej..
Tramsigt ordmärkeri. Från att sälja bilar i stort antal så köper och säljer de nu båtar, klockor, husbilar osv. Det är väl mer eller mindre allt som rör sig och väldigt spretigt.

Smart att börja på nytt blad och det tar ett tag innan ett nytt rykte sprids.
För en lekman vart får man kapitalet ifrån att köpa massor med bilar om man nyss gått i konkurs?
Man har väl plockat ut pengar och bilar en tid innan konkursen
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Frågan är om det är någon som blev blåst på sin bil iom mängden försäljningsuppdrag dessa skojare hade i samband med KK.

BMW M-POWER
//Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig//
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.