|
Sida 15 av 17
|
|
|---|---|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Hade inte de en E46 M3 till salu för ett par månader sedan som var bevisat mätarskruvad? En imolaröd, orkar inte leta upp reg.nr. |
| Jag personligen skulle aldrig handla något av dem. | |
|
@Alex1992. Vad grundar du detta uttalande på? " seriöst en bil under 30.000 är INTE en ny bil, självklart går saker sönder. där gäller heller inte KMKL". /Lofvenhamn |
|
| Haha | |
|
Det märkliga är att detta företag får in en hel del riktigt dyra objekt, som nyare X5-0r, M5-or, RS6 m.fl. /Anders |
|
|
De köper loss inbyten som större handlare inte vill ha. ------- //Lövet |
|
|
Man behöver inte vara raketforskare för att lista ut vad för sorts företag michell & company är... För den som har någorlunda IQ nivå bör kunna klara av att googla på "michell & company omdöme" och få sig en hel del intressanta länkar att läsa till sig. Sågningen här på AP är inget jämfört med det som finns ute på andra sajter, så dessa troll som gör ett försök då o då bör nog genast sluta för det är så pinsamt.... Michell & Company har endast sig själva att skylla på och ingen annan för deras rykte. BMW M-POWER |
|
|
...jo, dumma kunder som blir sura när de blir blåsta och som dessutom har mage att tala om det för andra som inte har blivit lurade ännu! ;) Ta fram popcornen, för den här tråden och liknande blir alltid mer underhållande när trollen dyker upp! :D Med vänlig hälsning Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| :) | |
|
Det är inte långt 6 års-"jubileum" på den här tråden, om jag räknat rätt. Många intresserade Bimmare har nog varit inne någon gång och läst/kommenterat. Det verkar finnas en regel bland besökarna; för mycket tveksamma saker i historien, då avstår man nog som spekulant, på en stor affär, som privatperson. Det har också funnits några undantag; väldigt nöjda kunder, som också berättat det. För mig finns det i detta fall en regel, med något undantag. Tyvärr, i all business, det tar ofta lååång tid att bygga ett förtroende hos kunder, men det kan gå snabbt att förlora det, och då får man jobba hårt och länge för att återskapa förtroendet. Min poäng: sex år har gått, och firman "rullar" vidare...vilket betyder att det finns kunder som inte läser |
|
|
.....som inte läser info just här, och det får man ju ha respekt för. MEN, denna tråd, kommer sannolikt aldrig att ändra vad gäller regel och undantag, så det tar lång tid att återskapa förtroende, om det ens sker någonsin..... em3 |
|
|
Det mest märkliga är att firman lever kvar efter alla recensioner om den ??? Dom måste leva av nåt?? |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Firmant går tom riktigt bra. Michell & Company Söderport AB har levererat drygt 10Mkr på två år i vinst. |
|
...dock med sju ansökningar om betalningsföreläggande de senaste 24 mån...på rätt högt totalbelopp... /Anders |
|
|
Det är lite kul med dessa personer (eller troll) som lyfter denna tråd med goda recensioner. :-) De lyfter främst en "enad kritik" som skrivits under låååång tid och gör knappast Michell & Company någon tjänst (snarare björntjänst). Så skriv på bara i tråden, det uppskattar vi som ogillar oseriösa företag. ;-) |
|
|
Michel & Co har en säljare som heter Alexander. Vad tror vi oddsen är att han och Alex1992 är en och samma person? ;) /Loefvenhamn |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Fast Alexander på Michell & Co är född -87 inte -92, men det kan ju vara en rökridå. ;) |
|
Fastnade för den här tråden direkt och kände att jag blev tvungen att bli medlem trots att jag bara kör fyrhjulsdrivna bilar... Hata mig inte Sålde den röda RS4an som nu finns hos dem till försäljning för lite mindre än ett år sedan nu och sedan dess har den bytt ägare ca tre gånger. Jag fick nog med alla härliga utgifter efter en bytt koppling och renoverad växellåda m.m. Har följt den och den ökar i pris för varje gång den annonseras på nytt? Enligt recensioner jag läst på olika forum tror jag inte att firman har åtagit åtgärder för att "göra i ordning bilen". Förvisso säljer företaget begagnade bilar som kan bli en mardröm hos vilken ej-auktoriserad bilåterförsäljare som helst men här rekommenderar jag starkt(milt sagt) att man ska se över skicket på bilarna innan man skriver under något. I mitt fall, jag sålde den för 198', vilket jag firade... Nu ligger den uppe för 259', känns inte alls rimligt. |
|
|
Får säkert alla på mig nu men med tanke på hur otroligt många bilar de säljer i veckan så kan knappast alla vara skruvade och fifflade med och nästan osannolikt att de skulle ha tid att granska alla ner i minsta molekyl. Dessutom säljer de många bilar från det dyrare segmentet så de måste ha en hel del nöjda kunder annars hade de inte haft några köpare alls i förlängningen. Kolla bara på deras FB sida för en överblick över vilken omsättning de har. Jag har inget med dem att göra och bor långt därifrån så anklaga mig inte att skriva för deras räkning. Försöker bara se objektivt på saken. Att de hanterat några kundärenden med mätarfifflade bilar (som de själva inte skruva) på negativt sätt är en annan sak, men att såga allt de säljer är väl att dra det lite väl hårt. |
|
|
Crli9490: Ingen har sagt att alla deras bilar är fifflade men det säger en hel del om verksamheten om man inte har bättre koll på vad man säljer. Vill man vara med och stödja en sådan verksamhet, antingen direkt eller indirekt? För min del är svaret enkelt, jag skulle hålla mig långt borta ifrån dem oavsett hur många bilar de säljer. Precis som i grönsaksdisken så undviker man den mögliga frukten...det borde i ännu större grad gälla bilar med då det rör sig om helt andra summor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.