AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
226.614

Michell & Company

Sida 14 av 17
Verdi
Finns ju vissa handlare jag inte skulle ta i med tång. Michel, Linus mm.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Finns så mkt naiva, lata och blåsta människor ute i samhället så dessa halv seriösa individer passar ju väl på att dra nytta av det...

BMW M-POWER
Stor varning för denna bilfirma!

Metro har publicerat en artikel om michell o company
oseriösa bilskojare ingen riktig bilfirma
akta er för michell & co

Länk
Al
9
Alex1992
x6 2015
Läst igenom denna tråd och vill bara säga att efter egen erfarenhet att michell & company idag (2015) oavsett era tidigare erfarenheter är mycket seriösa. Min morsa köpte en S5 cab, och allt har fungerat klockrent.
Jag sålde även en bil till dom och fick betalt samma dag.
FÖRMODLIGEN är dem flesta som klankar ner på michell&CO folk som har köpt bil under 30.000:-, seriöst en bil under 30.000 är INTE en ny bil, självklart går saker sönder. där gäller heller inte KMKL, dessa kan jag säga till 99% är inbytesbilar. Inte helt lätt att ha koll på alla inbytesbilar som kommer om man är en stor firma som denna, kunden som byter in bilen säger förmodligen att bilen är i kanonskick. samt att kunder som handlar bilar under 30k förmodligen inte har ekonomin för att något ska gå sönder!
tråkigt men sant. Synd att smutskasta en hel firma för det... det går säker 1000 nöjda kunder på 2 missnöjda hoss M&CO
så till alla er som är sugna på att köpa en fin bil till rätt pris rekommenderar jag M&CO
Mvh Alex.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Men herregud, du tror inte vi fattar att du har en relation med firman? :-/

-------
//Lövet
Jag har oxå "endast goda erfarenheter" av Michel Loco de gånger jag satt min fot där. Trevliga oftast vältaliga, måånga bilar. Alla bilar är "jättefina o 100% ärliga" enligt Michel Loco, varför skulle han ljuga? Jag har dock aldrig provkört en bil hos de o det skulle ALDRIG falla mig in att köpa en bil av de. Det allra bästa med mina besök hos firman i fråga är att jag skrattade lite smått inombords när nån säljare "brer på om objektet jag kanske är intresserad av" :)
Al
9
Alex1992
x6 2015
Jag har ingen relation till firman eller de anställda är född och uppvuxen i haninge.
enligt mig är dem värde ett stort +, lovade även min morsa vinterdäck som vi precis hämtat ut, inga konstigheter.
så det man läst innan stämmer inte riktigt överens med det man själv upplevt så att säga.
mvh Alex
Firman heter inte Michel Loco (Länk utan en anledning...Vad Loco betyder på utrikiska får var o en kolla upp själv...

Alex:Du kan lägga ner, du gör bara bort dig. Du får givetvis tycka som du vill, men ingen vid sina sinnens fulla bruk kommer ha annan uppfattning om firman än "Stay away"
Al
9
Alex1992
x6 2015
Galen? haha det lär ju var det som är budskapet också ;)
Al
9
Alex1992
x6 2015
michelloco lär ju vara skapat innan loggan michell&Co
att du inte hajjar det är ju bara ett stort frågetecken.
Michell O=och &=och &company
verkar som du bara gör bort dig här.
Va? Nej, är det sant? Smart du e, att jag (och alla andra här...) inte tänkt på det!
Sen vad en "logga" har att göra med domän-namnet vet jag INTE...
Al
9
Alex1992
x6 2015
Har du inte själv handlat bil av de så är det mycket märkligt att du har något att uttala dig om.
Jag berättade om min erfarenhet, inget annat.
och du ifrågasätter mina erfarenheter när du inte ens själv har handlat därifrån? MYCKET konstigt!
Alex välkommen till autopower alltid trevligt med nya medlemmar, skönt att du redan hittat en tråd som intresserar dig :)
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Varför köper man en s5 cab med vinterdäck?

Alex det kanske stämmer det du säger om firman. Men man blir väldigt misstänksam när du går in i detalj i att försvara firman. Du till och med försvarar firman för att deras bilar under 30k går sönder. Och du kryddar till det som fan när du ska säga positiva saker om dem.

Varför nämna sånt och göra det så utförligt när du bara ska rekommendera en firma?

Om jag rekommendera en firma, jag hade bara sagt: "Har köpt Bil A från dem och är nöjd. Finns inga krångel alls och jag är nöjd med bilen och upplevde dem inte som oseriösa." Sen räcker det. Skriver du mer och börjar överdriva så att det nästan känns som en reklam film ja då blir som fan misstänksam...
Al
9
Alex1992
x6 2015
''Tack''
Tycker dock inte att firman förtjänar detta ståhej för ett par missnöjda kunder
låta oss anta att de har 100 000 nöjda kunder så ska firman smutskastas för 12 icke nöjda kunder så fort man googlar namnet.
Känns mkt onödigt. Ville därför dela med mig av min erfarenhet. Tråkigt att bli ifrågasatt bara, när det det man skriver är SANT.
Al
9
Alex1992
x6 2015
Jag förstår vad du säger @Malleru, men vart fruktansvärt irreterad efter det jag läste(14sidor), speciellt när det inte alls stämde med min upplevelse/erfarenhet.
men klart jag blir extra irriterad och står upp för min åsikt när den ifrågasätts, sån är jag ... envis jävel som alla andra här verkar det som =)

Varför inte när man blir lovad vinterdäck i priset? höjjer om inget annat andra-hands värdet ?
Suffletten är om inget annat byggt för att klara av vintern
onödigt att ha 2 bilar om ens bil klarar av sommar&vinter
Nej jag har inte handlat där för mig lurar de inte? Jag betvivlar inte att de har nöjda kunder (oxå), men om någon skall handla bil o frågar mig om Michel Loco så kommer jag INTE rekommendera firman, de har alldeles för mycket på samvetet för att kunna ses som "seriösa", det finns det ett antal exempel på. De har naturligtvis bra bilar (oxå) till salu. Nej man skall hålla sig från Loco, för sin egen skull.
Jag ifrågasätter inte dina erfarenheter, men majoriteten i denna tråd har har motsatta erfarenheter/åsikter. Du förstår säkert själv att om 95 av 100 personer har negativa åsikter/erfarenheter av Loco, så ligger det en hel del sanning i det oxå...
Al
9
Alex1992
x6 2015
Självklart Dawwe, men hur har de vart i sitt bemötande? det vi ju inte vi?
Kanske inte helt trevliga, ärliga och sammarbetsvilliga heller mot firman.
som jag nämde förmodligen bilar under 30k...
Ganska fegt att skriva skit om folk på internet istället för att säga det man vill ha sagt mellan fyra ögon. självklart bara vad jag tkr!
Objektet jag (uppriktigt) var intresserad av kostade si-så-där 50% mer än liknande objekt på marknaden, ja det var/är en ovanlig modell. Den skulle vara i "absolut toppskick". Visst den såg bra ut på avstånd, men när jag granskade lite närmre så upptäckte jag en del detaljer som jag INTE förväntade mig av en bil i den prisklassen, eller påstått skick. Nämnde lite lätt att "Jag har en liknande bil i vad jag skulle kalla för riktigt bra skick, o den är i bättre skick". Frågade då om priset var hugget i sten o svaret blev mer eller mindre "Ja, den är påkostad/renoverad för ca 250000". De har inte kvar bilen längre tror jag, men jag har heller inte satt min fot där de senaste två åren så den kanske står kvar trots allt...
Naturligtvis gör de något rätt då firman verkar rulla på rätt bra. Men om det är på bekostnad av godtrogna,lättlurade köpare eller att de kan "ordna finansiering till kreti & pleti" har jag ingen aning om...Bilkunniga köper inte bil hos Loco i regel. Kan man inget om bilar så är det en helt annan femma, o lets face it, den genomsnittliga köparen är ingalunda lika påläst som den genomsnittlige AP-skribenten...
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ingen rök utan eld, och när det brinner som fan, ja, då går man inte till den firman :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.