AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
226.625

Michell & Company

Sida 11 av 17
Till Nuskei.

Jobbar inte du hos Michel som rekondare? Tänkte då din bil alltid står utanför dom på vardagarna?

Eller är du där och försöker fynda o e trevlig och tvättar bilen åt dom som tack för provkörningen?

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Det går bra nu, nu skall dem byta lokal o flytta söderut.

BMW M-POWER
NeZaN
Kristoffer_L

mr_knatte@hotmail.com är vännen jag tidigare talade om och det han skriver stämmer faktiskt. Men det är också 1 kund av 100 som fått hjälp.

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Själv så har jag köpt bilar från Michell vilket jag inte ångrar. Bilarna är bra, bra pris och sjysta säljare, vilket jag och många utav mina polare gillar. Jag själv kan rekomendera michell både för er som ska köpa eller sälja sin bil.

// Amor
3M
718
3MW
E36 Ti
Nu blir det fart på denna tråd igen!! *Gilla* knappen saknas på denna forum :D
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Dom har nu 98 bilar i sin vagnpark, hur är det möjligt för sådana skojare ?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Minst hälften är bilförmedlingar.
Pu
38
Pugge_

320i e90
Jag köpte en bil av dom förra året, jag fick bra bemötande av dom och hade inga problem iaf.
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Personligen så tycker jag att man får vad man betalar för, visst kan man nappa på en billig bil som ligger lägre än alla andra och speciellt från bilfirma ( vilket ofta inte ligger lägre än privatpersoner, vilket de gör ) stor varning.

Visst betala du lågt pris men det du får,, är en bil som inte är garanterad för vad de skriver om. Ingen ska säga annat, varken Henrik ( som försöker rädda företaget ) eller säljarna som styr, detta henrik kan vara en målvakt eller ansikte utåt medans den styrs av en organisation underifrån. Finns gott om de överallt. Sedan deras start har de aldrig kunnat litas på, och dessa nyanlända medlemmar till autopower som APT, Pugge mm, ja vi som vatt här länge vet ju redan att det är vänner till de här skojarna..det är bara att skapa medlemskap och ett namn och lägga in positiva inlägg med en mening mm. Skadan är redan skedd punkt slut. Märkligt även att henrik tappade förmågan att svara i inläggen. Henrik är bara säljare enligt deras hemsida. Varför låter man en säljare svara på inlägg om ett företag som han inte äger ?

Att de hotade en köpare och tog dit 10 pers, är väldigt skratt retande. Det där hade aldrig funkat i mina trakter i malmö. Den firman hade inte funnits dagen efter....Men deras agerande visar att det finns ingen service, ingen kundnöjdhet, och ingen känsla för kunder. Dessa bilar som de har, är fifflade, krockskadade, och har andra defekter. De flesta här inne vet hur lätt det är att manipulera systemet med service böcker, backa mätare innan besiktning, svarta verkstäder som lagar bilen oproffsigt mm.

Så att henrik, i ditt fall, så är det lönlöst med dina inlägg, du vet och märker att fler fall kommer in med samma visa och sagan är inte över...finns ingen THE END. Hade du varit klok och seriös så hade du bett om ett stort ursäkt till dina kunder och gjort följande nedan för att rädda företaget, som en riktigt företagare brukar och ska göra.

1. sparkat alla säljare i bolaget och anlitat service fokuserade, kunniga säljare som bryr sig om kunder och deras hårt arbetade pengar som de ger dig. Och som kan sin sak.

2. Stänga ner för en tid, och låt M-testa alla dina bilar utförligt och bett dina tyska kontakter att skicka all info om bilar, från start. Så att du som ägare av firman kan dina bilar, och inte låter kunden leta efter fakta och info som på denna forum. Ett seriöst företag låter aldrig en kund leta info om en produkt som de säljer och som en kund ska köpa, allt ska finnas på plats, all dok, ärliga menar jag då. Seriöst bil företag ska kunna sina produkter som de säljer.

3. Inför en garanti policy på dina bilar så att kunden kan känna sig trygg inför ett köp. En garanti policy av annat slag en autoconcept.

4. En trevlig telefonist på företagets slinga, ska va samma person, så att kunden inte bollas runt bland okunnig säljare. Som kund vill man inte bli bollad runt i telefon.

5. Bytt namn på företaget, för att få nystart och skapa bra grund, ditt namn bär företaget.

6. Skaffa ordentlig org nummer som bokförs i svenska sytemet. Låt det synas på allabolag.se, får kunden att lita mer på företaget.

7. Ska du bilförmedla en bil, så ta aldrig in en bil där du själv som företagare är osäker på historiken. Ta inte an dig sådana uppdrag. Ska du göra det så lämna in bilen till respektive fabrikat handlare så att de kollar allt innan du säljare vidare. Så att du och köparen får ett intyg ex BMW där de kollat bilen utförligt.

8. Va tillänglig i din bilhall vid alla öppettider. Det är ditt ansvar, under arbetstid. Så att du ser att dina arbetare sköter sig och inte beter sig dåligt.

9. Alla dina bilar skall vara låsta i hallen så att inte barn, ska öppna och hoppa runt och skada bilarna. Barn hör inte till i billhall om inte de är med föräldrar, speciellt inte antälldas barn.

10. Ha aldrig två olika web adresser till ditt företag, michellocompany.se och brabilköp.se , av vilken anledning !?...

Slutligen vill jag bara säga, detta firman står på benen enbart pga okunniga köpare som blir grundlurade och det är skam i mina ögon. Utan kunder så kan inte ett företag leva och det är ingen raket forskning. Så att jag råder alla som vill köpa från de, tänk en extra gång innan ,och släng hellre lite extra pengar på annan bil, som ni kan lita på och får lite mer historik.

BMW - Bil Med Wingar
Karl-Hilding
Varför slår du in öppna dörrar?
Nu
10
Nuskei
Inge bmw! men en Honda Civic Type R - 05
asså fy fan vilken jobbig snubbe du är.

Ja ja jag kan säga att jag är på min tredje bil därifrån.

de bara kolla in garaget som sagt
Karl-Hilding
Nuskei, var jobbar du nånstans?

Det Bil_Med_Wingar skriver är ju standard för en seriös bilhandlare.
Och var har du hittat din "titel"?
ni
520
niklas100
520d 2008
Förstår inte hur folk kan handla bil hos en handlare som har ett antal ärenden hos Arn och är med på råd o röns svarta lista
Sen kan man ju undra hur blocket samt byt bil kan stödja sådana här handlare genom att tillåta dem annonsera på deras sajter
Och den viktigaste frågan av allt varför är inte ARNs beslut tvingande istället för en rådgivning
Det är väl för att man som konsument skall kunna gå vidare, om man anser att ARNs beslut är felaktigt.
Pu
38
Pugge_

320i e90
@Bil_Med_Wingar
Jag är inte någon person från "Michell & Co".
Anledningen till varför jag skrev kort om dom är för att det var det enda som var relevant att skriva i mitt fall, jag köpte en bil av dom förra året och det gick bra utan problem.

Men det betyder inte att jag rekommenderar dom, eftersom jag bara har köpt en bil av dom tidigare och den gången gick bra, jag tyckte bara att dom förtjänade min åsikt eftersom dom blivit sågade vid fotknölarna här (Kanske med all rätt, vad vet jag).

Och sen när spelade det någon roll mängden av ord i ett post inlägg? Jag föredrar kvalité framför kvantitet.

jag vill dock säga att dina tips och råd för dom är kanon, men måste också understryka att det är lite köparens ansvar att kolla upp bilen, man köper ju inte grisen i säcken.

Och jag vet inte hur du gör när du köper en bil av ett företag men jag utgår ifrån att dom ljuger sålänge dom inte kan visa papper på det dom påstår.
Nu
10
Nuskei
Karl, jag är utbildad biomedicinsk analytiker.

Men jag jobbar på Panaxia Security's Larmcentral.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Ahhhh! En bma med ambitioner

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05375

Själv är jag utbildad bygg & anläggningsarbetare men jag jobbar som neuro-kirurg på Karolinska Sjukhuset...
Nu
10
Nuskei
Förstår inte riktigt, vad för problem ser du med att jag är BMA'are och jobbar på Panaxia Security's Larmcentral?

Jag sa aldrig att jag är färdig utbildad, jag är på mitt fjärde år och ska fortsätta tills jag är klar med min master utbildning.

Sen är det något problem för dig att jag jobbar extra/behovare nu under sommaren eller överhuvudtaget? o.O
ni
520
niklas100
520d 2008
Grattis till alla det har gått bra för
Men hade det varit mitt företag och jag som blivit fälld av Arn hade jag
Gjort vad som står i min makt för att rätta till felet och kompensera kunden
Hade de varit mrf anslutna så hade de varit tvingade att följa ARNs beslut
Har mailat blocket om detta konstigt nog aldrig fått något svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.