AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
226.612

Michell & Company

Sida 10 av 17
Nuskei: Kan du inte lämna ut dina kontaktuppgifter också så att de mest skeptiska personerna här får en verklig konfirmering på ditt uttalande. För jag tror inte på din historia fastän jag inte tillhör de mest skeptiska.
Nu
10
Nuskei
Inge bmw! men en Honda Civic Type R - 05
vad för uppgifter vill du ha?
Det finns en bra tråd på Zatzy som handlar om "Diabel" och skumma bilar. Pengar han lånat men inte lämnat tillbaka. Samhällets stöttepelare nr1.
Nu
10
Nuskei
Ok ja jag vet ju inte riktigt vem det är men har sätt honom flera gånger som skriver
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Nuskei om jag förstår din historia rätt: du står en bit ifrån deras firma varvid du ringer till dom och vill bli hämtad? Först på plats förklarar du att du är ute efter en bil? Viken service, helt fantastiskt dom hämtar utan att man är intresserad av en speciell bil.

"You can call me Bon"
Nu
10
Nuskei
jag tog tåget till telefonplan (vilket är precis bredvid västberga om du kan sthlms trakten)
Nu
10
Nuskei
Förstår inte varför många blir upprörda, jag berättar de som hände mig.

Men vad jag försökte säga är och ge det en chans o titta åtminstone på bilen... rätt som det är är det en perfekt bil just för dig?

Tror inte någon bilfirma har riktigt ett mål o köpa/byta till sig bilar som inte ska funka eller hur? dem förlorar ju det i längden..

---

Vad är bättre?

1. Jag blir nöjd. Jag kommer tillbaka till nästa bil + pratar om de till mina vänner = fler köper bilar.

2. Jag blir missnöjd. Jag kommer INTE tillbaka till nästa bil + berättar om skitfirman till mina vänner = färre köp.

Jag väljer o berätta om firman eftersom jag fick väldigt bra service. Men istället för att smuttskasta ett företag (innan man har varit där) testa o gå dit o se för dig själv? Vad förlorar du på det? Du behöver inte köpa en bil som sagt eller hur?
Nuskei: Du anser alltså att ett rätt rättfärdigar väldigt många fel?
Nuskel: "jag är 23 och behöver bra bil med drag"?

Du menar alltså dragkrok? Håller du på att bygga om hemma och behöver köra mycket timmer, eller varför behöver du bil med drag?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Lasse-SL500: Ganska onödigt va?
Nu
10
Nuskei
De lugnt e34briliant, jag har stött på många sådana personer, de jag gör är enkelt. Ignorerar det bara, varför anstränga sig =)

Chris87 absolut inte, som jag har sagt tidigare. Jag berättar hur jag har blivit bemött. Det finns säkerligen folk som har råkat ut för att blivit felbehandlade eller nått fel med bilen (jag råkade ju ut med lite fel men det blev ju ådergärdat)

e34brilliant: mitt inlägg är åtminstone lite humor, något man inte kan beskylla dig för. Dessutom är mitt inlägg riktat till Nuskel, inte till dig - så varför svarar du?

Nuskel: härligt med en ådergärdat bil. Jag fattade att du menade en bil som går snabbt - inget illa menat. Det kan du väl ta?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Haha, alltid lika roligt när någon som blir nöjd från bilfirmor som Michell&Co, Linus Bil mm kommer och skriver inlägg om hur bra bemötta dem har blivit, att dem skall göra sin nästa bilaffär med dem blablabla mm är patetiskt!

Nuskei: Skall du inte lämna in din bil på service hos Solna Bilteknik AB och berätta sen hur bra dem är också?

En seriös bilfirma har inte halva Sthlm´s halva polisstyrka inne hos hos sig och får sina bilar beslagtagna, maffiauppgörelser i sina lokaler för att folk blir blåsta mm

BMW M-POWER
Nu
10
Nuskei
Näe när jag ska lämna min bil på service blire hos nått jag känner till.

Jag såg flera polisbilar precis andra sidan gatan då det är ett Polishus där, mer än det vet jag inte. Fast hur vet du att det finns maffiarörelse?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Jag kanske har kontakter som har insyn i den undre världen kanske?

BMW M-POWER
NeZaN
En nära vän till mig köpte faktiskt en bil hos dom i förra veckan (E60 Touring) som sägs vara i bra skick enligt kompisen och av andra i omkretsen (har ej själv sett den än). Det tog dock bara 1-2 dagar innan ett fel uppmärksammades. Bilens automatlåda var lite skum i växlingen och så vidare... Tråget på lådan var sprucket enligt en opartisk växellådsverkstad. Vad det kostade vet jag inte heller exakt, men detta byttes ut utan någon extra kostnad för min kompis (de ville till en början ha en summa som självrisk). Men det var minimalt med tjafs och de stod ju för det så det är åtminstone 1 bra historia av en oändlig bunt av dåliga från Michell & Company.

Jag har varit hos dom 2 gånger totalt och har efter senaste besöket personligen konstaterat att deras verksamhet inte är särskilt pålitlig. Jag skulle aldrig köpa en bil hos dom när man ändå hört så mycket illa om dom.

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Hahaha, Nuskeis inlägg i november var ju så grymt genomskinligt så hade han kapat halva texten så hade det varit otroligt ändå. Gökar ("jökar") som strular runt allt var ju också kul. Tycker man så om sina kunder så ska man inte sälja saker för det är ju knappast en kund som skrivit. Och dessutom att man åker in på slump utan att veta ens vilket bilmärke man vill ha och köper en bil för 100000 låter ju också rätt otroligt, om man inte är tjej och kan noll om bilar.
HEJSAN JAG KÖPTE E61 BMW 530XD AV MICHELL OCH FICK PROBLEM MED AUTOMATLÅDAN EFTER 1 VECKA.. SÅ JAG LÄMNADE IN DEN SÅ BYTE DOM OLJETRÅG OLJA OCH FILTER... GICK SNABBT OCH SMIDIGT VA KLAR SAMMA DAG MICHELL TOG ALL KOSTNAD FAST JAG INTE HADE GARANTI PÅ BILEN.... JAG ÄR SUPER NÖJD OCH KOMMER ATT FORTSÄTTA HANDLA AV DOM

Undrar vad det är för skit handlaren tar in när många av bilar förefaller gå sönder efter en vecka. Trots relativt nya bilar. Jag hade personligen känt mig jävligt lurad om jag köpt en 530xd från 2007som strular efter bara en vecka...då kan man fråga sig vad som står på tur att gå sönder :-)

Ingen dålig klassresa - i september en 318 e30 och direkt till en 530xd. Måste vara en fantastisk känsla!
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Plötsligt händer det! ;)

/Masten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.