|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
Om man har cold climate version.. Betyder det att vv-huset e helt isolerat? Jag beställde nämligen den oisolerade varianten. Slangen från ventilkåpan är oisolerad, det e egentligen den enda slangen man kan se utan att ta bort nåt. |
|
| Just slangarna i sig är ju bara att flytta över isoleringen.. Men på vv-huset kan de bli svårt. Dom har inte skickat ordern än så jag hinner ringa å säga dom ska lägga in den isolerade isf.. | |
|
Ja nya cold-climate ventilen är isolerad. Köp de isolerade delarna när du ändå gör jobbet med att byta. Jag tror inte det går att flytta isolering till andra slangar. Jag tror inte din bil har någon isolering. Min tillverkad Juli 04 hade det inte. Angående packningar så kan du ju byta till spjällhuset och disa (som jag tog lös för att lättare komma åt. Jag bytte inte dessa på min bil. /Jonas |
|
|
Yes, jag ringde schmiedmann och de skulle lägga in den isolerade ist. Jag vet faktiskt inte hur det ser ut där under med isolering på slangarna, den som går från ventilkåpan har ingen iallafall.. Jag har inte tänkt att byta varenda slang, utan ska bara rengöra sen ev byta om någon går sönder. Isoleringen e ju bara som en strumpa så de borde ju inte vara så svår att flytta över. Min vv har inte alls satt igen sig lr så, utan detta är endast i förebyggande syfte. Ja spjällhuset måste lös.. De finns inte så mkt utrymme att spela på så :P Ja precis, den packningen vore ju bra att byta också. Schmiedmann hade ingen men jag får gå in hos bmw då å beställa 2st. Det finns ingen särskild packning på oljesticksröret? Vet ej om jag tar bort det, men kanske. |
|
|
Det sitter en o-ring på oljesticksröret. /Jonas |
|
| Tack! Då ska ja ringa bmw å beställa dessa packningar, samt o-ringen där. Jobbigt om de saknas delar då man väl står där med huven öppen. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Glöm inte att isolera oljesticksröret också "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Ja en liten bit isf. Om det inte är de redan! | |
|
Oljesticksröret finns inte att köpa isolerat, så det får man göra själv. /Jonas |
|
|
Länk Där finns bild på isolerat oljesticksrör mm. /Jonas |
|
| Det var smart! Skadar ju inte heller precis :) | |
| ja73: Fungerar isolering från typ ett tjockt sittunderlag/dyna? | |
| Vad använde du dig av för isolering ja73? | |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag använde sådana här: Länk "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| A just de:) har dessvärre inte biltema hemma här :S jula närmast.. Men de skulle funka, så länge den klarar värmen. | |
|
Nu har jag iallafall hela kalaset hemma nu i en kartong, beställde av schmiedmann och BMW. Nu har man torkat rent ventilkåpan för sista gången, nästa helg blire mek. Har längtat efter att få det gjort. Inte kul när de luktar brännd olja varje gång man kört å sedan står på tomgång. Tack till ja73 för hjälp av materialsökandet :) |
|
| Och Kävlingepågen :) | |
Lycka till. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Nu är jobbet gjort, började med ventilkåpspackningen och de gich ju hyffsat fort.. Packningen va HÅRDplast, men ska vara gummi. Inte konstigt de kom olja ur den då. Men fyfan för vv'n, inte kul! Min bil är "Cold climate" men inte var ventilen isolerad för det? Konstigt, jaja. Jag fick in ´den nya isolerade efter ett väldans jävlandes. Slangarna är inte precis lätta att få in i ventilen då den har den placering den har. Skönt å ha de fixat än fast de tog heela lördagen. |
|
|
F-Tar: en gång i tiden var den av gummi, den blir hård som plast med tiden. //m |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.