|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Lasse, vet inte hur många inlägg jag läst från dig där du kommenterar hur negativa inläggen är. Känns inte som såna inlägg är speciellt positiva heller. Välkommen till klubben, Lasse ;) "...kaffepengar för ett stort bolag. :) " -Precis, men nu är det Spyker vi pratar om ;) (hoppsan, ett negativt inlägg igen) |
|
|
Vet du inte hur många inlägg du läst? Kamma dig nu, det var bara ett konstaterande. Inget att sura för Björn. :) Ha nu en fin dag, positiva klubben :) |
|
|
"Vet du inte hur många inlägg du läst?" Om antalet är viktigt så är det 4st de senaste dagarna som jag kan minnas på rak arm med liknande kommentar. När det gäller SAAB har jag hittat en positiv grej, man kan köpa billiga beg. SAAB:ar. En 9-3 TiD kombi -07, 10.000mil, bra utrustad för 105.000:- måste väl vara hyffsat rätt? Ha det bra du oxå! |
|
|
115 SVT Text Onsdag 03 feb 2010 INRIKES Publicerad 3 februari Spykers köp av Saab granskas igen Spykers köp av Saab ska granskas ännu en gång av Riksgälden, rapporterar Svenska Dagbladet. Granskningen gäller om Spyker har nog med pengar för köpet. Granskiningen innebär att affären på nytt riskerar att spricka. -Vi tittar på om Spyker har till- räckligt med pengar för att affären ska kunna genomföras. Vi vill inte garantera en affär som inte kan genomföras, säger Bo Lundgren, Riksgäldens chef, till tidningen. Riksgälden granskade affären i förväg innan staten lämnade garanti för lånet från Europeiska investeringsbanken. |
|
| Även om SAAB är exceptionellt lågt värderat nu och det var därför Spyker kunde köpa SAAB så återstår den stora frågan hur de ska ha råd att driva SAAB. | |
|
BjörnB, är det färdigprut(t)ade priser du anger eller har du någon länk? |
|
| Simon, den jag syftar på (och kanske slår till på) finns inte utannonserad. | |
|
BjörnB. Låter hyggligt prisvärt om inte något superklipp. Kan vara intressant om du inte vill ha oljepannan..:) |
|
|
BjörnB: vi får väl skylla vår "grumpyness" på vädret? :) Detta eviga snöande börjar man ju bli lite trött på nu. Jag var i Tyskland förra veckan och där var helt torrt och rent på vägarna, inte en vattenpöl eller snöhög i sikte (kan ju ha ändrats sen dess iofs). Jag blev helt förskräckt när jag kom hem, för det såg ut som att komma hem till ett snöskitigt Sibirien med en massa skitiga bilar i jämförelse... Alla otvättade, enormt skitiga bilar med isklumpar som rullar på vägarna här, vad är grejen med det? Är man för snål för att tvätta bilen här eller har man bara givit upp, resignerat... Fallit till föga? Blivit en lortgubbe? Köpt in på vinterns hopplöshet??? :o) Ha det gott nu i snöhelvetet, alla Saab-lovers out there! ;) :) |
|
|
Min brorsa bor i USA, och för att strö salt i vintersåren köpte han den här veckan en Corvette C5, två Jaggor XK8 cab och en X-Type och en Mercedes kompressor cab. Bara sådär. Och själv sitter man här och surar? Ang. SAAB håller jag tummarna, och vet att 175 miljoner är en struntsumma i det här sammanhanget. Det var inte meningen att trampa någon på tårna, men så är det. Det är ungefär vad 40 stockholmare tillsammans har i lån på sina villor, s.k. "fattig-miljonärer". :) |
|
|
Ja, då fick jag svar på att 175 miljoner är en struntsumma. Då skall det inte vara några problem att skaka fram dom i detta sammanhanget heller. Ja ja,nu är spyker under lupp igen. Parodin fortsätter! Äger alltid 1 BMW |
|
|
Hej! Var på Saab-museet i trollhättan i lördags och provsatt den nya Saab 9-5. Det var en riktigt fin bil, mycket finesser, jag tror den kommer sälja bra. Ljudsystemet, 10gb Hdd inbyggt kändes imponerade. Vindrutedisplayen kändes väldigt bekvämt men kan inte jämföra med Bmw, eftersom jag inte kikat på någon som haft det. |
|
|
Joel Olsson: Varför tror du nya 9-5 kommer sälja bra när ingen annan Saab-modell gjort det de senaste 20 åren? En Saab i samma storlek och kvalitet som Golf fast 20-25000:- billigare tror jag skulle sälja bra. Det kommer dessvärre inte hända... MVH Christofer |
|
|
"Var på Saab-museet i trollhättan i lördags och provsatt den nya Saab 9-5." Jag gillar symboliken. Den nya 9-5 redan på museet. Den kommer väl inte längre än så ... |
|
|
Ha Ha, ja då är det tur för oss om den stannar på museet! Äger alltid 1 BMW |
|
| hur stor är den i verkligheten?? har fått intryck av att den är gigantisk | |
|
Vilka stereotypiska svar:P En som kan förutspå framtiden och resten är skeptiska. Crille82: För jag tror många attraheras av utseendet och dess finesser. Som jag i alla fall jag uppfattade som en värdig konkurrent till Audi/Bmw. När du ändå vet en del om framtiden, kommer saab släppa några fler modeller än 9-3 och 9-5? Vad gör att man inte kommer satsa på 9-1x, och kommer Aero X att släppas någonsin? När går Saab Automobile i konkurs för gott? Det kanske är tur om den stannar på museumet, annars kanske det blir en konkurrent:) Bmw_jerry: Jag ska leta reda på bilder från i helgen så kan jag maila över dem? |
|
|
Joel: Jag kan naturligtvis inte sia så mycket om framtiden. Men Saab borde satsat på en mindre modell för många år sedan, medans bilindustrin blomstrade. Det 30-40 miljarder det kostar att utveckla en helt ny modell tror jag ingen har eller har lust att investera i nuläget. Den enda koncernen som i nuläget jag tror kan rädda SAAB i Europa är Porsche/VW/Audi. Men varför skulle de vilja satsa på ett högst osäkert kort när det går bra ändå? Missförstå mig inte, jag skulle tycka det var tråkigt om SAAB gick i stöpet. Känner mer rent personligt för SAAB än Volvo. Men felprioriteringarna ligger många år tillbaka i tiden och det blir mycket svårt att rädda nu. MVH Christofer |
|
|
Jag håller helt med dig om en liten bilmodell, det tror jag hade sålt bra, om den hade varit billig. Därför hoppas jag de kan producera 9-1x för att se om det går vägen. Nu har ju Saab tillsammans med Spyker möjligheten att visa hur de vill att det ska bli, annars anser jag att SAAB med all rätt går i konkurs. Kanske inte den möjligheten de ville ha, men men har de något som kan vara väldigt säljande så får de presentera det framöver. Det är ju väldigt enkelt sagt om så svåra och stora saker, men det är ju så konsumenterna tänker. //Joel |
|
| joel olsson: ja maila över lite bilder om du har tid :P ja en lite nmodell från saab hade varit något.. nu har ju volvo med släppt c30 som ja tycker är ganska fin bil men då det bara är 3-dörrar så säljer den ng inte så mycket som man velat( även om ja hellre tar en 3d framför en 5d) skulle också vara kul om saab gjorde en coupe av 9-3... så mycket kan det väl inte kosta att ta bort 2dörrar på en redan befintlig modell | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.