AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
39.944

Saab läggs ner ,vi får ett slut

Sida 3 av 5
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Får inte heller en stabil känsla av Victor Mueller, det som göms i snö kommer fram i tö?

Äger alltid 1 BMW
Tiden lär utvisa Saabs framtid. Det sägs bli ett premiummärke likt Audi och BMW ;-)

BMW CS #1812

Man skall inte underskatta Saabs varumärke utomlands. I USA är Saab ett exklusivt premiummärke (om än nischat), detsamma gäller i UK och i tex Danmark där jag själv jobbar och spenderar mesta av min tid.
En kollega kör en nyare svart 9-3 Aero kombi och den får minst lika mycket blickar och kommentarer som en tysk prestige bil.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Saab har försökt skapa premium ända sedan 9000 lanserades för 25 år sedan, och ärligt talat har man väl generellt inte lyckats något vidare.
I en tid där snart sagt alla biltillverkare vill försöka vara premium, varför inte göra tvärt om och med Saabs välkända varumärke skapa en enkel och billig folkbil där säkerhet och miljövänlighet är kärnvärden? En Saab i Golf-klassen för runt 150.000 med hög säkerhet och snåla motorer tror jag kunde bli en storsäljare både i Europa och Asien och göra att Saab äntligen kommer upp i lönsam volym

BMW CS #5139
En SAAB i golfklassen prissatt som Audi A3 skulle säkert sälja bra men pengarna för att ta fram en sån modell har inte SAAB-Spyker i nuläget. Jag tycker att det är rätt väg att gå att fortsätta ha premiumambitioner för SAAB, det är bara i Sverige SAAB har en folkbilsstämpel.

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Å denna Antonov tillverkar flyg, både civilt och militärt =)
i europa säljer ju småbilar bäst så det finns bara ett alternativ.. en bil i golfklassen måste fram.. har man itne råd med en helt ny modell kan man göra som bmw, en compact modell av saab 9-3
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Mycket bullshit snack här bla bla bla.

Grattis alla saab anställda att ni får behålla jobben 1 tag till.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Saab är inga snygga bilar och skulle det komma en compactstorlek så lär man kasta upp!

Äger alltid 1 BMW
Länk

Here we go again...
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ha Ha, bra länk Zed82, ja, dom som tror på köpet i längden fick nog kaffet på skjortan imorse.

A va fan dom har ju 6 månader på sig att skaffa 175 miljoner, är det mycket?

Äger alltid 1 BMW
Verkar vara en riktig soppa. Hur länge dröjer det till SAAB-Spyker spricker ?
Länk
@Henkez: Skrämmande läsning ang Spyker´s (Victor Müller) köp av Saab.
Det ser ut att bli en i raden kort saga för vårt kära Bilmärke Saab...tyvärr!
om jag fattade det hela rätt skulle 4 miljarder betalas ut under 2 år.
Efter detta kommer nog spyker göra en rover, dvs stycka bolaget sälja produktionslinan till asien och slappa i resten av livet...
Förstår bara inte hur ett så litet företag som Spyker kan köpa ett så mycket större företag som SAAB. Det är väl ungefär som en Fiat 126 skulle försöka bogsera en BMW 750 i uppförsbacke.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Henkez, kul liknelse ;)

Bara det att Fiaten inte ens går för egen maskin...

Hoppas de får igång BMW 750:n för alla anställda och Sveriges skull.

Fiaten (Spykern) tror jag ännu mindre på.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Henkez, kul liknelse ;)

Bara det att Fiaten inte ens går för egen maskin...

Hoppas de får igång BMW 750:n för alla anställda och Sveriges skull.

Fiaten (Spykern) tror jag ännu mindre på.
Om regeringen inte visste om det då har dom inte gjort sin hemläxa för att inte tala om GM. Heja Maud din svenska industrikramare.

175 miljoner kronor som skall betalas senast 15 juli kommer knappast stjälpa affären.

Och angående Fiaten som ska bogsera en 750, Victor Muller har själv sagt att i normala fall skulle ett företag i SAAB:s storlek kunna köpa Spyker men tack vare den nuvarande krisen så är SAAB exceptionellt lågt värderat och pga av det kan det lilla Spyker köpa stora SAAB.
tycker också att det är sjukt att ett litet företag köper upp ett stort.. koenigsegg som också var spekulant av saab är också ett väldigt ltiet företag.. försöker se allt positivt men är tveksam till hur spyker ska få fart på saab
Det är bra att ni är positiva grabbar.

175 miljoner är som 40 stockholmsvillor ungefär, kaffepengar för ett stort bolag. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.