|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
carl530: Vad är ditt problem? Har jag ingen rätt att fråga om Tunercodes när man bara har en 325d? Ajdå förlåt. Klart som fan jag har rätt att fråga. Speciellt när jag specifikt sagt att JAG OCKSÅ har planerat att mappa min nya 325 hos V-Tech och den vill jag inte ha några felkoder på. Så vad fan gnäller du om? Vad menar du att "Ghostrider" är snabbare än mig?????? Förklara gärna för det vore kul att veta vad du syftar på. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Nisi> Den länk/film jag visade så var Vtech 335an först.. Andra filmen som Sevak länka till va han efter.. mvh Kör/ Golf Gti 30 edi (giac tuning) |
|
| Carl530: Snabbast kommer jag garanterat inte va. Kommer va fler som kör med meth och laddtryck på 17 psi. Min kommer ladda max 15 psi. | |
| Jag har nu fått svar ang felkoder - jag kommer redovisa detta när jag har tillgång till min dator (läs när frugan lagt sig ;-) ) Men sammanfattat så kommer Vtech ej att generera några felkoder, varken via RTSen eller mappning. /Andreas | |
| Kan du ta gift på att Vtech ej kommer att generera felkoder via RTSen eller mappning :-) Det finns inga tune som kan garanteras inte orsaka felkoder. Det finns alldeles för många variabler i form av fordonsindivider och körstilar för att kunna garantera något sådant. | |
| Jag jobbar med försäljning, så gift tar jag inte för något av mina löften.. ;-) Men vtech ordnar detta så gått det går, och en mappning t.ex görs efter just den unika bilen - så det skall vara felkodsfritt. | |
carl530 |
Ta gift.. Ja du... Nu är det ju så att även ORGINAL bilar får felkoder. Så klart att det kan komma felkoder, men det lär ju inte vara V-techs fel ! R1000 - va det du som körde mot den där 335i på filmen? |
| Det är precis det jag menar, att säga att Vtech inte kommer att generera felkoder är bara svammel direkt felaktig information till dem som söker information för rabatterat gruppköp. Jag har inte kört mot 335i på filmen. | |
Bayer_Aleks |
Jobbar Vtech med att släppa ut handenhet till dem nyare 2009 bilarna som e efter Maj månad med tuning protection? |
| Just nu finns det ingen handenhet till de nyare dieslarna(2009-05 och framåt),så just nu är det mappning som gäller. Det är osäkert när en sådan handenhet finns att tillgå, men så snart som möjligt är allas förhoppning. | |
Bayer_Aleks |
Nä jag vet att det inte finns, jag tänkte bara på om du snackat med dem och kollat om dem jobbar på att få fram en? Jag vet att ett annat företag satsar på att ha en färdig till sommaren, därav min fråga. Du kan väl kolla vad Vtech säger om nåt sådant? Vore jätteschysst |
|
Svar från Vtech ang felkoder: "Själva trimningen i sig genererar inte några felkoder. På en diesel behöver man inte ens fundera över detta. Är bara bensinare som har detta -alltså tuner kodes. Enda bil som vi har haft ”tuner code” på var xxx´s 335i. Detta pga att det var den första steg 2 + + vi gjorde. Alltså en bil som var modifierad med annan hårdvara. Den kod som diskuteras på vissa forum har att göra med vridmomentspärren på en 335i. Vi höjer den normalt så att limiten finns kvar men högre än org så den inte utlöses. På xxx´s bil justerade vi upp den men inte tillräckligt. xxx`s bil har varit en liten test version. På dom bilar vi gör nu justerar vi denna limiter högre / tar bort den. Dom som vi trimmar kontrollerar vi alltid felkoder före och efter ." Med RTSen kan man själv nolla eventuella felkoder. /Andreas. |
|
|
mistafrizz: Tack för utförligt svar! Det gör ju att man kan lita desto mer på V-Tech! Synd att ni ska göra detta så tidigt på säsongen... I mitten på Mars hade varit bättre för då hade jag tveklöst hängt med! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Niklas: Det går nog att lösa på något sätt så att du får rabatten också - om inte annat så kan man ju alltid betala Vtech nu, men säga att man vill ha mappningen gjord senare (och då kanske man kan få RTSen istället om man vill) /Andreas. |
|
|
Ang RTS till nyare bilar. Anledningen till att det ännu inte finns någon RTS / Handenhet är att INGEN har klarat att lösa checksumman ännu som BMW lagt till. När du programmerar bilen via OBD kontrollerar bilen att checksumman stämmer. Fram till ca 200905 fanns det 1 st checksumma, den är knäckt / köpt /Fixad. BMW la då till ytterligare en checksumma till, eller rättare sagt Bosch aktiverade denna funktion åt BMW. Nu är det ingen som har knäcks checksumma nummer 2 ännu. Dock har man lyckats komma runt det genom att programmera ECU i sk BOOT MODE: Då gör nämligen inte ECU kontroll av checksumma nummer 2. Så det alla väntar på nu är att någon ska knäcka nummer 2, då är det fritt fram att programmera via OBD igen. Det finns idag 2 eller 3 företag som jobbar med att knäcka dessa koder, sedan säljer dom det till varandra. Det finns dock en sak alla fruktar just nu.. Det finns en funktion som Bosch kan aktivera som gör att den kollar checksumma nummer 2 varje gång bilen startas. Och då funkar inte BOOT MODE metoden. Så ingen kan idag lova när en Handenhet kommer vara redo bara hoppas. Så Bayer_aleks boka upp dig på mappdagen nu..;-) /Andreas. |
|
|
man tackar för möjligheten min rts är beställd och förhoppningsvis inom någon dag har jag den hemma och kan skriva in mina komentarer om vad jag tyckte och hur bra Vtechs rts enhet är ;) |
|
|
Jag får ta och avvakta ett tag, min bil ska in till BMW för att se om dom kan fixa till mitt wastgate-skrammel först. |
|
| Clubsport: Har du det på din 09a? Bmw kommer aldrig bli av med detta om dem inte byter WG helt eller kommer på en annan lösning. WG armen jag har är på 6mm den du har är på 8mm. Fast den är förstärkt verkar det ej ha hjälpt. | |
| Skit om det inte håller med 8 mm axel heller. Men det kan vara länkagejusteringen som har släppt, det borde inte vara bussningen på en så ny bil såvida den inte har gått väldigt långt. | |
|
Sevak: Dom tar in den 9/2 det var det tidigaste som gick med lånebil. Jag har haft det sen jag hämtade ut den i mars men har inte brytt mig då verkar vara så allmänt förekommande plus att jag inte hör det varje gång jag använder bilen. Men tänkte nu se om det går att fixa till. Enligt M-Bilar så har dom fixat till det på en annan 335:a genom ny programvara men den var äldre än min. Tydligen vanligare på dom äldre 335:orna. Bilen har gått 1800 mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.