|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Bayer: Nu e det vinter så nu borde jag ha bättre fäste i alla fall :) Vi ska inte ropa högt ännu ifall det inte funkar :) Har också tänkt att sätta på 19 eller 20 men läste att det kunde vara lite problem på en xdrive så måste kolla upp det |
|
|
misstafriz vad kostar rts steg 2 till min 745d med 30 % rabbaten? |
|
|
bmw Alb: Det kostar 6230 kr. Och ger beroende på vilken motor du har, Org: 300 hk 700 nm Steg 2: 360 hk 850 nm eller Org: 330 hk 750 nm Steg 2: 390 hk 890 nm /Andreas. |
|
Bayer_Aleks |
ASPEN: Storlek på fälgen har ingen betydelse om du har xDrive eller inte. Jag har bara erfarenhet av permanent fyrhjulsdrift (Quattro) och där e det inte bra att ha olika bredd på hjulen/däcken utan alla ska vara lika breda för annars tar ett o annat stryk. Men eftersom xDrive inte är permanent fyrhjulsdrift så funkar den på helt annat sätt och kanske inte är lika känsligt då den fördelar drivningen på hjulen olika beroende på fäste. |
|
Nån mer info om detta eventet ? Är det spikat till den 30/1-10 ? /Janne |
|
|
Vi siktar fortfarande på det datumet. Maxe Bil och Marin i Trosa håller på och uppgraderar sin rullande landsväg, och just nu saknas en del - och det är den delens ankomstdatum som styr vilken dag vi träffas. Vi är just nu 3 st som kommer till eventet - så två platser kvar finns det för de som vill mappa om sina bilar. Ni andra som vill ha mer effekt i era motorer, beställer en RTS enligt instruktioner tidigare i den här tråden. Jag hoppas på plusgrader från 1/2 (2007 satte jag på mina sommardäck i februari) /Andreas. |
|
|
Blir inget för mig tyvärr.. Kanske kommer jag o tittar o snackar lite skit dock. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Triggar mappningen fortfarande felkoder? |
|
|
Om flashningen ska ge bra effektökning finns alltid en betydande risk att det genereras felkoder, speciellt om tuningen inte understöds med andra åtgärder som t.ex. katalysatorfria DP's. Felkoder har tidigare konstaterats med Vtech-trim på 335i. Har man dessutom inte tillgång till utrustning för att själv kunna återställa ECU och kunna kontrollera och återställa felkoder inklusive dolda sådana kan man hamna i ett mycket besvärligt läge. Man är då beroende att ta bilen (som kanske inte fungerar...) till Vtech repr. för återställning innan besök hos BMW. En annan faktor som till viss del kanske talar emot Vtech-trim är att pengarna är bortkastade den dagen bilen säljs, det kanske inte har någon betydelse för en del men det är ändå ett antal tusenlappar det handlar om som bör räknas in när man jämför olika trim. Att en produkt kan köpas med 30% rabatt behöver inte betyda at det är ett bra köp, det kan vara bättre att lägga till för att veta vad man får eller t o m köpa en billigare lösning som ger bättre prestanda. Jag gissar att JB3 ver 2.0 för 335 är svårslagen när det gäller pris/prestanda/flexibilitet och den kostar kanske mindre än Vtech? Länk Slutligen, finns det någon Vtech-trimmad 335 som verkligen har levererat bra effekt annat än på pappret? Giac-flash verkar ligga steget före och är troligen ett bättre alternativ för flash-tuning genom att det finns många nöjda användare. |
|
|
Nu när jag har läst om JB3 och sett installationsvideon så förstår jag inte varför man söker sig till något annat företag. JB3 verkar sitta i tusentals x35i och det måste betyda att produkten är prövad och säker, ett företag som koncentrerar sig på bara N54 X35i. För 580USD (4300kr+frakt) så ser det ut att vara det självklara valet. Fungera på andra bilar verkar den också göra, dvs kan man sälja den när ens bil inte längre är aktuell. Nästan 400hk med JB3 för 4300kr, valet är enkelt. Har jag fel? |
|
|
Den här tråden riktar sig till alla BMW ägare, och flertalet av dem har ej 335or - så effektökning av dem kan vi ju prata om i "Ökad effekt på min 335". Jag tycker det är viktigt att vi särskiljer på Vtechs olika produkter, mappning behöver endast göras på 335or och dieselbilar nyare än 2009-05. Den här tråden samlar ihop folk som vill ha rabatt på optimering. De flesta bilar skall använda sig av RTS enheten, där de själva kan bestämma vilken programvara de vill ha i sin bil (orginal eller Vtech) - detta fungerar alltså precis som vilken annan handenhet för trimning. På just den här produkten så är det inget som talar emot Vtech - de som jag har hört använt sig av RTSen har varit mycket nöjda. Så 30% rabatt på en RTS - det tycker jag är ett mycket bra erbjudande. /Andreas. |
|
|
På M5 board eventet så presterade 335an med Vetch riktigt bra, här är en film mot en Jb3 335 Länk Kör/ Golf gti 30 ed ( Giac tuning) |
|
|
Här mot en GIAC Steg 1 som även hade jb+ IC och annan oljekylare Laddtryck 1 bar Vtech ingen IC och laddtryck 0,9 bar Länk Men Enricos bil och R1000 kommer va de snabbaste 335;orna 2010 |
|
Bayer_Aleks |
mistafrizz: Sa Vtech nåt om handenhet till BMW bilar som är EFTER 2009-05 ?? När dem har i planer att ev släppa ut sådana RTS? |
|
Förbiser folk det här som en del varnar om med "Tunercodes" och att V-Tech triggar felkoder??? För mig är det stora varningsklockor och jag skulle vilja veta hur det egentligen står till med detta! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
Bayer_Aleks |
Antagligen så skiter folk i det Niklas eftersom folk inte är intresserade av den biten. Jag själv skiter fullständigt i den biten. De e inga problem att få sin service gjord även om bilen varit optimerad. Det man inte har rätt till är i så fall slitagedelar som slitits ovanligt fort och oftast är det bromsar och koppling till viss del om man varit för brutal med rödljus-race. Jag lämnade in min bil chippad på Audi och fick min service gjord precis som vanligt. Service killen sa att min bil styrbox har varit öppen o är chippad, så jag svarade bara med ett "och?". Det har inte dem med o göra. Surt är väl om man har oturen på sin sida o det händer nåt med bilen. |
carl530 |
Nikeman. Du har ju ingen 335i så du kan ju lägga ner dina konspirations teorier. Du är bara ledsen för att Ghostrider är snabbare än dig ;) Hur som , V-tech är dom enda som lyckats med att koda bort ALLA felkoder från min bil som uppstod i samband med att jag tog bort Partikelfiltret. |
carl530 |
Gällande felkoder 335i. Vad jag har hört så va det massor av 335i som: Limpade, fick massor av felkoder samtliga hade Piggybacks.. V-tech 335i uppförde sig mycket bra med tanke på att den inte hade intercooler. |
carl530 |
Sevak: Där har du fel! Har hört att din kommer vara den snabbaste ! ;) |
|
Avek och rian, jag såg på dessa länkar när det gäller vteck och JB3 trimmade bilarna, men det som jag inte förstod var , vem var det som drog vem? vtech eller JB3 eller GIAC Steg 1?? kan någon förklara detta till mig?? Jag vet inte riktigt men när det gäller dessa felcoderna kan inte en rts hand enhet nolla dessa??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.