|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Svar på några frågor: Funkar det på BMW 745d? JA De som köper RTS, kan de bänka bilen och vad kostar det? Återkommer om ev. pris eller om det ingår. Slipper man felkoder? Borde inte bli några felkoder. RTS kan dock nolla vissa koder om det skulle uppstå. Om man mappar, ingår bänkning före och efter? JA. Måste man ha sommardäck för att det skall gå och bänka? JA /Andreas. |
|
|
Slipper man felkoder? Borde inte bli några felkoder. RTS kan dock nolla vissa koder om det skulle uppstå. Vilka felkoder i såfall? Tuner codes också? Man vill inte ta bilen för Service med dem annars tappar man garanti direkt. |
|
|
Enrico: jag tar din fråga vidare, jag är inte tillräckligt insatt - och jag vill att korrekt information skall framkomma. /Andreas. |
|
| Gäller rabbatten 30 % på 745d? | |
|
Japp. /Andreas. |
|
|
Rabatten gäller samtliga optimeringsprodukter i Vtechs sortiment. Och alltså till alla bilar - det här är en rabatt för alla Autopowers medlemmar. /Andreas. |
|
|
mistafrizz Tackar! Jag är intresserad beroende på pris. :) RTS är ju det man skulle vilja ha, men med tanke på bilåldern så har man ju inga garantier kvar iallafall.. :/ //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
amullo, det finns lite olika varianter på deras hemsida. RTS med retur (dvs du lånar boxen och trimmar) 5900kr. RTS, du behåller handenheten och kan optimera fram och tillbaka som du vill 7900kr - sen får du dra bort rabatten på dessa priser. /Andreas. |
|
| Går det att vara med i grupprabatten och bara komma och köpa RTS:en den 30/1 och sedan vid senare tillfälle ladda ner SW från nätet som vanligt? Även om intresset för en heldag finns så finns inte tiden! | |
|
4130 resp. 5530 SEK alltså. Intressant prisbild.. Skulle vara intressant att komma dit på ett beök och prova trimmet.. Funkar det inte kan de ju alltid plocka bort det, finns den möjlighet? Det är ju mycket begärt naturligtvis.. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Hej alla. Följande gäller: Bilar som har en motor tillverkade innan Maj 2009 erbjuds att beställa en RTS box enligt villkoren på Vtech.se. Dvs man kan välja Steg 1 eller Steg 2 och sedan välja om man vill behålla RTSen eller inte. Ni beställer genom att PMa mig: Namn, adress, telefonnummer och personnummer. Ni skall också skriva vilken bil (alla bilmärken som finns på vtech.se kan ni beställa till som AP medlemmar) ni har, samt vad ni vill beställa. Man kan betala antingen via faktura eller vi avbetalning(24 mån) Jag kommer då att skicka era uppgifter till Vtech som skickar er RTSen samt fakturan. För att sedan ladda upp er nya programvara behöver ni ha tillgång till en PC samt internet. Notera att avbetalning sker med normal kreditprövning (Svea finans) RTSen kan ni beställa from nu och senast tom 31 Januari. För dieselbilar tillverkade from Maj 2009 samt 335or (Bensin) så erbjuds mappning på Maxe Bil och Marin i Trosa den 30 januari (fortfarande prel.) I det paketet så ingår bänkning före och efter mappning. Betalning sker på plats, och det krävs sommardäck på drivhjulen (jag tar med mig en uppsättning som passar på e9x) Max 5 bilar kan mappas den här dagen - först till kvarn gäller (PMa intresse) Två platser är tagna redan. Självklart så får alla som beställer RTS komma på mappningsdagen (dock osäkert om vi hinner bänka de bilarna + ev. kostnad) Vi har tillgång till en stor lokal, och jag kommer att bjuda på mat/lunch. Om någon har något förslag på vad vi mer skulle kunna göra den här dagen, så PMa mig om det. Frågor på detta? /Andreas. |
|
|
Edit: de som skall beställa RTS - skall maila de uppgifter jag nämnt ovan till info@vtech.se - och sedan PMa mig med enbart namn att ni har beställt. Då kan Vtech stämma av att det är en Autopower medlem som beställer utan att jag skall sitta med en passa personuppgifter. /Andreas. |
|
Bayer_Aleks |
ASPEN Sthlm: Det finns ingen handenhet till våra bilar än, inte hos någon. Mistafrizz: Jag undrar hur fasiken du får svar från Vtech när jag försökt nå dem både per tel och mail, men jag får inga svar på mina frågor. Kan du kolla med dem om dem öppnar boxen för att optimera bilar EFTER 2009-05? Vilken effekt? Prislapp? |
| Bayer: jag kollar och återkommer. | |
| Bayer: Vtech lyfter ur boxen också, pris och effekt är enligt deras hemsida för din bil. Du kan också bestämma lite själv när det gäller effektuttaget (jag sitter på mobilen nu, så jag kan ej se detta nu) | |
|
mistafrizz: Jaga in Jonis eller någon av dom andra från V-Tech att skriva direkt här istället! :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Bayer: Min bil är tillverkad i April -09 då måste väl deras handenhet fungera, tror du inte det? | |
Bayer_Aleks |
ASPEN: Tillverkad 2009-04 borde funka med deras handenhet eftersom den nya styrboxen med nya spärren kom i Maj och framåt. Men man vet ju aldrig. Har du tur så funkar det på din, bara till att testa, händer inget annat än att din bil börjar hosta o vägrar starta om din också e spärrad som min. Bara till att återställa till original så e det bra igen. Då vet du om din e spärrad som min eller inte. För jag köpte RTS o allt och det funkade inte utan betedde sig som jag beskrev. Då hade Vtech missat att min är av senaste modell med styrbox. |
|
Bayer: Tack för svaret, blir väl till att testa och se om det fungerar :) Håll tummarna så får vi se om jag åker ifrån dig sen :) |
|
Bayer_Aleks |
Hehehe det får vi väl se :) Du borde få smisk av mig eftersom du har mer extravikt pga xDrive :)) Men sen så kör jag med rejäla 19 bakdäck... Upp till föraren då hehe Nä men jag tror RTS kommer funka på din o jag e avis på att du kan mappa din bil på det sättet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.