AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
17.148

Besiktning idag Hc halt hög + lambda värden förhöjd tomgång hur fixar jag detta ?

Sida 2 av 2
He
15
Helge89
328i e36 -96
Har prövat lite med e85 i bensinen o så. Av erfarenhet så kan ja säga att lamda blir inte "bättre" eller lägre av e85 snarare tvärtom den blir högre. Skulle nog mer tippa på avgas läckage. Hc beror väldigt ofta på att bilen inte är riktigt varm. Kolla termostat? och kör ordentligt varm!
Ja
118
Jasko
530i -06
Ja helge du har en bra poäng där tycker själv att bilen tar ganska lång tid på sig att bli varm eller det e normalt kanske ? att den inte heller håller sig i mittsträcket på visaren i panelen utan gärna sjunker lite tbx när man kör lugnt på öppen väg och så. Kör man den i stan så blir den kvar på mitten mest för att man kör i längre växlar o motorn hinner bli varmare mkt snabbare!!! någon ide om det e detta som kan vara spöket bakom höga lambda värden och hc ilr ?

jz
He
15
Helge89
328i e36 -96
Jag har en likadan bil samma årsmodell till och med. Min sjunker i varje fall inte även om ja köra fortare (även vid 10-15 minus). kan va en bra ide o kolla eller ja byta den då den nog inte är så fruktansvärt dyr. Detta har dock ingen inverkan på lamda. Dock kan påverkar de ju Hc. Står fortfarande fast vid att jag tror du har lite avgasläckage.
Ja
118
Jasko
530i -06
Okej helge =) tack har iaf bytat olja olje filter nu o ska lägga tid snart på tändstift efter kvällens matcher i handboll o sen e det ju United mot city så måste se den matchen så skjuter nog upp det till imorgon =) sen får jag kolla över avgassystemet o prova o besiktiga efter det så får se vad dem säger då. Ska göra bilen varm med som bara den !!! angående din sån ASC knapp så ska den inte lysa o du ska kunna släcka den med ett vanligt knapp tryck.. min funkar iaf utmärkt så så det måste vara något fel med själva knappen eller kontakten någonstans

mvh jasko

jz
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Haft samma fel på en tidigare 320i E36 och på den byta jag den lambda som var kass.. sen funka de fint..
Ja
118
Jasko
530i -06
Okej blir väll till att man kanske byter lambda isf till slut !!! hur e kvaliten på biltemas lambda ? någon som vet ?

jz
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Satt dem på en av våra äldre Honda.. Funkade fint på den iallafall.. :)

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Ja
118
Jasko
530i -06
Hellu ville bara informera att jag nu bytt olja filtrar o tändstift o så hittade jag två hål i avgassystemet som jag ska laga idag =) va inga små hål heller förstod nu varför det lev som det blev på besiktningen. I det ena hålet kunde man nästan stoppa in hela tummen =( o det läckte även vid packningen så köpt nya packningar som inte alls va dyra 134 kr för två stycken så nu e det bara att ta o göra det. Ska fixa det idag sen vidare till besiktningen =) tack för alla svara jag fått har hjälpt mkt =) mvh jasko

jz
Hur gick det det fick du ordning på bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.