|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lövet: Håller i stort sett med dig. Men det beror ju på vad trådskaparen har för behov. Tar du en relativt låg "vanlig" fyrhjulsdriven så skall det faktiskt inte mer än ett par dm snö för att de skall sätta sig fast och bli liggande på underredet. Speciellt såsom många vardagsbilar inte har speciellt kompetent fyrhjulsdrift när det gäller att ta sig fram. Som sagt, vad har du för behov Leffo? MVH Christofer |
|
|
Hohoho, köpte en Pajero Wagon, gamla modellen igår. 3,5 liter finfin V6 och grym fyrhjulsdrift! Bra värme (var iofs bara runt 15 minus där jag var igår). Gasade av mig rejält på skogsvägar inatt, superunderhållande! Vinterbil modell rambyggd jeep rekommenderas starkt! Körde hem bilen, 26 mil, utan att känna något i rygg eller så, luftfjädrade stolar ger helt ok körkomfort. Den känns så stabil att man nästan vill köra på någon för att se hur andra bilen ser ut efteråt. :) |
|
|
Terrängbehovet sträcker sig till att forcera snövallar på oskottade uppfarter. Annars prioriteras god framkomlighet i branta backar på väg till Alpin hotellen (gillar skidåkning i fjällen). Grejen med hög markfrigång vill vi ha pga. vi har fått för oss att det är säkrare med en hög sittposition. Blir man påkörd i sidan tar smällen långt ner mot sparklådorna i stället för rakt mot dörrarna där barnstolar är placerade bla. Dessutom om jag smäller med en älg med min V70 så får A-stolparna ta hela smällen. dvs INTE BRA. En stor hög bil borde kasta en älg framför sig istället för att fälla det tunga djuret över taket. Vad tror ni har ni sett en älgkrock med en jeep? /L |
|
|
Sikta in dig på en Toyota Tundra Crewmax årsmodell 2008 och framåt- där har du en gigant. /Andreas. |
|
|
7 sitsigt vill vi ha, för att vi ibland vill göra mindre bilutflykter med fler personer. Dessutom tycker jag att en stor jeep SKA HA 7 sittplatser. /L |
|
|
Tundran var cool, dock var det en lastbil. Inte sjusits. Men man slipper ju släpvagn när man skall hämta ved till braskaminen. Bara att vräka upp på flaket ;) /L |
|
| Leffo: vill du inte ha en Escalde, Suburban, Tahoe osv så tror jag att Landcruiser och Pajero är de enda sjusitsiga i den klassen. | |
|
Kan lova er att de karmlösa dörrarna på Subaru fungerar minst lika bra som vilka karmförsedda dörrar som helst. Kanske bättre. Har kört min Outback i många vintrar med snö och is och ALDRIG ens varit i närheten av frys-problem som någon skriver om här. Inte heller läckage vid tvätt i högtryckstvätt. Kan rekommendera Subaru och även Toyota LandCruiser (årsmod 2010 är dessutom extremt tyst och bekväm) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
J.Lindström |
Volvo XC90 rekommenderar jag....har en sån själv nu!! Väldigt bra framkomlighet, flexibel och rymlig, tyst och bekväm, smidig 7-sätes lösning och men sitter helt ok i bakre sätesraden jämfört med t.ex Santa Fy(fe) och Bmw X5...sen att den faktiskt för att vara en 2,3 tons SUV med V8 inte är så farligt törstig gör inte saken värre!! XC90 ska man välja mellan årsmodellerna 04-07 |
| Snart är vintern slut! Köpt än? | |
|
Inte ännu, bara nya "carving" grejor som skall ligga i skidboxen ;) Fortsätter jag handla i denna takt så blir det väl en Lada Niva istället för ev. XC-90 på garageuppfarten... :/ /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.