AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
48.179

bmw m1 bekräftad

Sida 3 av 6
Se
56
Seattle
325CiA -01
325iA -10
BMW 1-serie M Coupé – officiell video
Länk

Kan knappt bärga mig!
ser ju riktigt spännande ut :D vill ha
Ska bli spännande att se specsen när bilen lanseras. Undrar om den kommer att ha en vidareutvecklad N54 eller något helt nytt som kanske kan antyda vad som kommer i nästa M3 (känns sannolikt att kommande M3 får en sexa).
Helt fel tycker jag. Inte för att det är något fel på en 1-serie, lika lite som det är något fel på Renault Clio eller gay-paraden i Stockholm.

Men att kalla denna bil "M1" är ett rejält övertramp, det namnet är redan upptaget av en legendarisk bil som inte har ett jävla skit gemensamt med denna bil!!

Fan vad sopiga dom börjar bli på BMW, antar att dom gör så här med 1-serien, X1 och X3 samt den kvinnliga 5-serien E60 för att locka fler kunder - inte bara killar. Och det är logiskt och bra, jag säger inget om det, men jag saknar lite av den självklara kaxighet som fanns för några år sen i märket.

Tummen ner för BMW just nu, inte bara för mig, utan för många av mina vänner.
Den kommer inte att heta M1, så du kan lugna ner dig. Angående M1 så är det inte direkt det bästa som skapats i Bayern, bilen är till och med lite italienare eftersom Lamborghini var inblandade.
Lugna ner dig själv du. M1 är precis som Apple -- inte det bästa, men något av det mest åtråvärda.
Buspelle
Har inga problem med om BMW mot förmodan skulle välja att kalla bilen för M1. Tror det blir en riktig liten läckerbit. Och jämförelsen med att Apple skulle vara det mest åtråvärda känns väldigt väldigt långsökt....
Menar du att Apple eller BMW inte är åtråvärda, är det det som är "väldigt väldigt långsökt"? Alla är ju inte snitsare med orden?
ska ju inte heta m1 utan 1m.. Länk
Länk lite bilder på inredningen. stolarna ser ju ut att vara från m3:an.. snyggt snyggt
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
spelar väl ingen roll om ett gammalt namn tas upp igen. M1 är väl ganska logiskt med tanke på övriga m-modeller.
bmw-jonas: lite offtoppic men ser att du köpt ny bil..vad blev det för färg?? är verkligen en hur snygg bil som hellst :D graiis
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Jerry// Det blev en vit med elfenbensvitt nappa skinn.
bmw-jonas: har du bild??
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Får inte bilen förrän den 23:e

Jonas

Länk bmw släpper en film från insidan på en 1m coupe
Länk officiell teaser på 1m coupe.. i like :D
ki
75
kilin
120d e87-10
Ser mkt lovande ut!Ska bli mkt spännande på mer info o mer avklädda bilder på henne..
Är de verkligen sant att den ska få en vidareutvecklad n54?
Hade faktist hoppats på nåt annat..
utseemdet ser ju som sagt lovande ut att dömma av dessa bilder.. vet inte riktigt vad det blir för motor men har pckså hört att det är en uppgraderad n54
Länk tydligen kommer 1-m coupe i bara 2700exemplar världen över vilket troligtvis gör att priset lär bli ganska högt.. en framtida samlarbil med andra ord
Länk ännue en teaserbild på 1m coupe.. känns som om de drar ut på tiden för mycket.. nu vill man ju se den klara bilen :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.