|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Ja, den går helt klart bra! Hade själv en M3 e46 innan och 135:an har sjukt mycket mer vridmoment, i synnerhet på lägre varv. Man kommer iväg mycket snabbare med 135:an, men den bjuder tyvärr inte på samma euforiska varvande som S54:an. I dagsläget kör jag bara JB3, och inget annat. Jag har inte bänkat bilen själv, men här är en en mostavarande setup: Länk Snart åker det på downpipes, annat luftfilter samt en intercooler - det borde göra susen! Här är en bild på "tjejbilen": Länk |
|
| Fin tjejbil du har! :) Vore intressant att köra ett 0-200 drag race 135i vs m3e46 och se vart det slutar. Ingen som gjort det?? | |
| dem var riktigt snygg.. skolel vara kul med ett race som demax säger | |
| Länk nya bilder på kommande "m1:an".. ej dubbla utblås förvånar mig lite så det kanske är en 135is eller vad tror ni?? känns inte som dem bygger om den tillräckligt för en m-bil eller vad tror ni?? | |
|
Tror inte heller det blir en renodlad M1:a utan en 135is alt tii såsom Z4 35is med 340hk.. Men jag blir gärna motbevisad då det skulle vara roligt med en ny äkta M bil till familjen...! BMW CS #07491 |
|
|
Jag tänker att det skulle vara alldeles för dyrt för bmw att utveckla en helt ny N/A S motor enbart för att stoppa i M1:an. samtidigt som den inte får vara snabbare än M3:an så kommer motorn gissningsvis från 135:an med ca 340hk samt LSD o uppstyvat chassi mm... Mvh. BMW CS #07491 |
|
Buspelle |
Svårbedömt. Konstigt med bara dubbla utblås på vä sida. M-modeller har ju under senare år avslöjats just genom många (läs typ 4) utblås. Något som inte stämmer här. Borde i vart fall vara dubbla utblås på vä resp hö sida som 335/nya 535. Å andra sidan förefaller det vara så att BMWs kommande M-modeller baseras på bef motorer som turbokonverteras/trimmas. Det kan innebära att de erfarenhetsmässiga förväntningarna på hur det borde bli inte längre stämmer. M1 kanske får en lite mer kraftfullt uppskrämd dubbel(numera enkel) turbomotor, som inte innebär en massa stora förändringar i avgassystem et c. Låter möjligen lite trist..... |
| Länk här kommer lite nyare bidler.. bilen blir mer och mer avtäckt, när tror i att den visas oficiellt??? | |
|
trevligt trevligt :) |
|
| Länk ... kanske blir en riktig m-modell trots allt.. ser ut att ha m3:ans stolar ratt m.m samt kolla in breddningen kring hjulhusen och de stora bromsskivorna... nu börjar jag bli riktigt sugen :D | |
| Länk nu har den 4pipor .. dem har lyckats dölja det bra hitills | |
| Undrar vad det blir för motor. 6:a känns väl rätt säkert. Eller får dom in M3 motorn i bantad styrka. Ca 380hk kanske. Carbontak vore trevligt och DKG lådan. | |
| bmw-jonas..finns ju ljudklipp men jag är dålig på att tyda.. jag hade gärna sett en vråltrimmad 6:a för det känns mer bmw än en v8:a.. hoppas inte den blir för tung bara | |
|
trevligt, hoppas också på en sug-sexa på runt 350 vilda ponnysar. en fråga till Er med koll. vad har konkurenterna på marknaden? det är ju inte en allt för vild gissning att de kommer lägga sig över dom i motorstyrka. bmw-jerry: var har du ljudklippen? |
|
|
kikade runt lite och det ser ut som att vi redan leder utvecklingen i klassen. VAG har modeller med runt 270 hk och subaru har wrx sti med 300 hk. mot utklassning! =D |
|
|
Audi RS3 skulle ju komma med 340 hästar, men blev ju tydligen nerlagd. Så det är väl TTRS som redan har den motorn som ligger närmast, om man nu räknar den i samma klass. |
|
| jo jag kom på att jag glömt TT RS. den ligger ju på 336 hk så ska vi gissa på att m-versionen hamnar på tja ska vi säga 340 hästar? | |
| fast det är klart att det skiljer ju 220 000:- mellan 135i och TT RS så frågan är om de kommer konkurrera med varandra? är väl snarare Z4 som konkurerar med den. | |
| Länk här är ett vidioklipp där man hör motorn | |
| Länk lite mer bilder.. nu ser man tydligt att den har 4pipor om nu detta inte är fejk.. verkligen en spännande modell | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.