AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
48.176

bmw m1 bekräftad

Sida 1 av 6
Länk bmw ska släppa en m1 baserad på 1-serie coupe.. låter riktigt spännande.. nuvarande 135 är riktigt snabb och en m1 lär bli ännu snabbare ,, det ända negativa är väl att den heter m1
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Helt underbart! En sådan blir det om några år.

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
bmw_jerry, det är väl inte säkert att den kommer heta M1? Då det inkräktar lite på den legendariska M1. :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Då kommer man att beställa en när det går??? beror nog vad den kostar!

Äger alltid 1 BMW
Skorpionen:

Om du läser länken så framgår det följande:

It will slot into the range beneath the M3 coupé, and should cost around £38,000, £8000 more than the 135i Coupé M Sport. That means it will compete directly with Audi’s forthcoming RS3.

Revealing the plans for the new 1-series-based model, M division boss Kay Segler said, “I want to set a clear signal that our products are financially accessible.
Kan aldrig tänka mig att den kommer att kallas M1, den beteckningen sparas nog till större uppgifter..
tii blir min gissning.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

starre, bara för det står en siffra i en tidning om vad den kommer kosta betyder det inte att det blir försäljningspriset, det är möjligt ett riktpris!

90000-100000:- tycker jag är rätt mycket till,sen får man ha lite lull lull och då vet alla som är insatta i BMW:s priser att då kan det bli dyrt.

GOD HELG

Äger alltid 1 BMW
ska verkligen bli kul att se hur den blir.. hoppas den har mycket gemensamt med m3 e30 :P
Länk modellen tycks nu vara på gång
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
tycker inte heller den förtjänar m1-beteckningen. tii eller M135i kanske?

det känns ju mer som en chippad 135:a.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
bag//

Vad menar du? Det står ju ingenstans om vad det blir för motor i bilen. Allt som står i artikeln är ju bara antaganden och rykten.
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
ohh vad dom gör bort sig om dom döper den till M1. garanterat lär den ha turbomaskin med som x5 o x6 M...
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
okej. men om vi antar att det är sant.
Buspelle
Tror dett kan bli en utomordentligt rolig bil. Kan dock också tycka att det är lite tråkigt att BMWs M-avdelning nu övergår till skruva upp turbotrycket i standardmotorer. Om det nu är det dom kommer att ägna sig.
Är det bara jag som inte gillar 1-serien? T.om compacterna ser bättre ut =)
Tycker 1-serie coupé e råläcker! Skulle gärna ha en 135i, går bra och har grym design. Iaf bakifrån och från sidan ,framifrån kunde varit bättre...
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Phoenix M3,ja det är nog bara du! :)
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Hur politiskt inkorrekt det än må vara så måste jag säga att jag tycker att 1-serie coupén är lite tjejig i sin framtoning. Jag vet att den går bra o e skön som få att köra men fortfarande. Lite för tjejig för min smak. Hoppas jag inte fick för många ovänner nu, innebörden av tjejig tolkas av betraktaren. :)

// Stefan
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
visst är den tjejig. det är väl nästan alla småbilar? tänkt på hur lite kvinnor du ser i en 7 serie?
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Kan det vara för att tjejer inte behöver någon penisförlängare? :)

Om inte annat så är det ju så mycket roligare att köra ifrån m3-or med en tjejbil än med en ferrari...
joxgbg: att tyda av det du skrivit om bilen verkar den vara riktigt snabb.. hur många hk har den nu??? skulel va kul med lite bilder med... tror att 135:an kommer få kultstatus i framtiden ungefär i samma anda som e21 323 som är på väg att bli kultförklarad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.