|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Vet inte hur länge dit L-Jetronic hänger med men K-Jet skall klara minst 160hk. Tror inte att 140hk är något problem med ditt sprut.. | |
|
Cirkus 160 kusar om jag minns rätt... +/- nga stycken. Gå inte på med för vass kam bara så länge som du har kvar originalinsuget. Vassare kammar kräver separata spjäll för att funka bra. Men ihop med en 2 liters vev, 92 mm kolvar och kanske en lagom Schrick kam så har du dina 140 hk iaf. Motor Nord uppgav förr 145 hk för sina 2,2:or ihop med 284 graders kam, lite snyggat i toppen samt ett friare system. Vrid blir det iaf. Lycka till! AL "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Fan va grymt! Då ska jag bara skrapa ihop lite pengar och få det gjort med. Har Motor Nord alla grejer som behövs? -->VINNOM ÄCKS JUST PASSED YOU |
|
imenhoteb |
HMMMM !!!!skulle väl tippa att det kostar mer än det smakar!!!visserligen så ska man väl inte bara var ute efter massor av Hk/vrid....i sin bmw ...finns ju annat i livet ochså...men priset på dom prylarna och jobb hammnar ju lätt över 10 000 kr+??mitt förslag är turbo!!!bli inte förbannade nu men!! Jag gillar sugmotorer!!men om man är ute efter billig hk!!så konkar ja lätt ut det som AL föreslog!!blir ungefär lika mycket jobb!!ibland mindre...med en turbo konvert...!!!! |
|
Jag vet och jag skulle gärna vilja prova att turbokonvertera en motor, det skulle varit kul. Meeen det är den där hopplösa ekvationen "bmw+turbo/sbp=omöjligt" som skrämmer mig. Det är ju min vardagsbruksbil vi snackar om här.... -->VINNOM ÄCKS JUST PASSED YOU |
|
imenhoteb |
Förstår?Du får köpa min 02 när den är klar!!med turbo greorna på!!1975år mod |
|
va ska du ha för di n 02:a? e lite intresserad |
|
|
va ska du ha för di n 02:a? e lite intresserad O==00==O 2002 rullar fetast |
|
imenhoteb |
NJa??vad kan man ta för en sån??Ta det när den e klar å fått lite extra bmw hk......:)....den kanse går så jävla bra att jag behåller den??.....nä den ska säljas.... mustang 460 å Bmw318 i turbo räcker för mig!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.