|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Martin E |
Kanske ett förslag på vad min 08 120D kan vara värd. Den är spec med 17" fälgar, M sportpaketet, F-hållare, Xenon, Comfortpaketet, drag, BMW alarm, Isofix och säkert mer. Kan man får 210 för den. En bil från Ingolstadt hägrar |
|
mil, bilder. |
|
Martin E |
4500 mil och sivermetall |
|
210k låter rimligt med den utrustningen och milen. Vad är det som lockar istället? |
|
| Tror det bör gå att få ut lite till faktiskt om den har 177hk motorn, vet en del 120dM med liknande spec som gick för 220-240kkr i höstas. | |
Martin E |
En A5 TDI quattro coupe, tycker BMW med sin 330D X inte riktigt når fram. Modellen är 5d om jag ska vara lite tydligare. Ok jag ska försöka lägga mig något högre, verkar som modellen är ganska gångbar med låg skatt och förbrukning. Dagspriserna på marknaden verkar ligga mellan 210-230 men får dom med V hjulen 16" på org fälgar så ........... |
|
Tror också att du kan annonsera lite högre, typ 219k, och få ut kring 210k. Utbudet av 120d med M-paket är ju ganska stort tack vare kampanjerna BMW har haft. En A5 TDI quattro låter ju inte fel, antar är det är en 3,0 TDI vi pratar om? Är det något speciellt objekt som är aktuellt eller nybeställning? |
|
Martin E |
3,0 TDI gäller gärna med S-line sportpaketet, har en på gång men inte förrän i Februari. |
|
Man får en flång ny 177hk 5d nu för 278' hos Autowåx: Länk! Mindre utrustning visst, men att som antyds ovan att få 240' för din låter spontant högt. Men som alltid, ut med en annons och kolla intresset. Är det stendött i telefonen är priset helt enkelt för högt. ------- //Lövet |
|
| Andreas: Det är ingen som sagt att bilen ovan är värd 240kkr :-) Det enda jag skrev var att det bör gå att få ut lite mer än de 210kkr som först nämndes, samt det sålts flera 120dM i höstas i intervallet 220-240kkr i slutpris :-) Jag hade 120dM som altrernativ en period då andelen 320d var obefintligt och jag kan bara säga att 120dM är sjukt eftertraktad begagnad, eller var det i alla fall i höstas. | |
Martin E |
240 får man knappast för den idag men det som gör min mer lättsåld är rätt utrustning. Bilen på Autowåx erbjudet varken Xenon F hållare stora kliman, drag vinterhjul, Alarm, mm dvs prisskillnaden är egentligen 100 minst. Som med alla bilar i dessa lägen är rätt utrustning A och O. |
|
"Xenon F-hållare, stora kliman, drag vinterhjul, Alarm" = 100.000? Nja, 30.000 kanske. Tänk på att vinterdäck, 17" istället för 18" inte är värt många kronor när du ska sälja ändå. Sedan ska man veta att priset på Autowax är brutto också, det finns prutmån. Var själv inne på en 118d M-sport för en tid sedan och visst, det är inte jättemycket rabatt man får, men ett gäng tusenlappar är det ändå. ------- //Lövet |
|
Martin E |
Nu handlade inte tråden om vad Autowåx bil kostar ny med den spec som jag har men du får garanterat betala mera. Nya 2010 med min Spec hamnar nytt kring 315 och jag kan garantera dig att göra inga stora förtjänster på nya bilar och det hadlar kanske om att du kan få utrustning som V hjul till bra rabatter. Jag tror min och Kristoffers bedömning av prisär relativt bra objektivt sätt vilket var tråden handlar om. Sen får vi se vart den kommer att gå för, helt klart inser jag att arknaden bestämmer och kapitalvaror som bilar förlorar grymt i värde. speciellt efter 3 år då alla tjänstebilar med 10000 mil på mätaren dyker upp på marknaden. Jag har idag provat en A5 3,0 TDI Coupè Q och jag är imponerad av balansen i den fast baksätet är ett skämt |
|
Fast du måste ju vara med på att nypriset spelar väldigt stor roll för begagnatvärderingen? Om nypriset sjunkigt så slår det direkt på nypriset. Om din bil kostade 340' för dig att köpa men 310' numera (obs fiktiva siffor) så värderas inte din bil efter 340', det priset är ointressant då utan det är det aktuella nypriset som gäller. Man kan se en hel del mycket märkliga prislappar när modeller börjar närma sig slutet av sin livstid och därmed rabatteras och börjar säljas med billiga paket. Vissa handlare försöker då ta mer betalt för sämre utrustade bilar bara för att de köpt in dem dyrare när paketutrustningen inte fanns. En del försöker också ta mer betalt för begagnade bilar än nya med samma logik... ------- //Lövet |
|
Martin E |
Jag reagerar också när man skriver att den kostat 350 när alla vet att man kan få den för ny för 310 med viss utrustning. Nypriset idag på den BMW med min spec ligger runt 310-315 när jag köpte den runt 300. Notera att autowåx bilen för 278 saknar en hel del i utrustningen det måste man ta i beräkningen !! Ska du köpa den med samma spec som de 2010 för 315 kommer du garanterat kliva över 300. Dvs sämre utrustad bil billigare javisst men betydligt svårare att sälja den dag du ska byta...att någon vill ha en vit bil har jag aldrig förstått men jag är väl gammal.. Argumentet att köpa nytt lr beg kan man disk i evighet men helt klart så får du min bil en riktigt fin fräsch bil ca 100000 billigare än nytt där det värsta varderaset med rätt spec vilket gör den attraktiv för betydligt flera till antalet än de som ska köpa nytt. |
|
Re: Martin E Håller med om att baksätet i A5 är ett skämt. Prova en 3-coupé e92 där är det helt ok (är 188 lång). Skall du ha en A5 är ju quattro enda alternativet då framhjulsdrift är lite off. Jag är helnöjd med min fast stolarna borde iofs kunnat sänkas lite mer. Mvh Johan |
|
Martin E |
E92 an är en grymt kompetent bil men har en slätstruket formspråk det har inte A5 tdi Coupe Q gör det minst lika bra och jag gillar utseendet . E 92 är dessutom minst lika dyr. |
Martin E |
E92 an är en grymt kompetent bil men har en slätstruket formspråk det har inte A5 tdi Coupe Q gör det minst lika bra och jag gillar utseendet . E 92 är dessutom minst lika dyr. |
|
Vill du ha en A5 - så köp en A5! Baksätet kommer du aldrig sitta i ändå? ------- //Lövet |
|
Martin E |
Stämmer Andreas att baksätets komfort och antal barnvagns underreden som ryms i bilen är en totalt ointressant resurs. |
|
Dåså herrn, vilken bil vill DU ha då? Båda bilarna är ruskigt kompetenta så det handlar egentligen om vilken bil som hjärtat klappar hårdare för. När man kollar på tester så verkar A5an oftare gå segrande ur duellen men med extremt små skillnader. Återigen, det är nog frågan om tycke och smak i det här fallet. Misstänker att de flesta här skulle rösta på BMW av märkesskäl. Själv är jag kluven. Blev ruskigt imponerad en den Audi A5 3.0 TDI jag provkörde för några månader sedan. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.