|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Näe, vad Jag vet så fyller man genom röret där stickan är (på alla aut. jag haft genom åren inkl. en Bmw 528 ia-82). Alltefter som Du fyller så pumpas oljan in i convertern och nivån på stickan bör vara konstant under några liters påfyllning. MVH Stefan |
|
betriebsanleitung |
Händer det ingenting ens om du varvar upp motorn lite med D i? |
| kolla på märkplåten på nya och gamla lådan så att de är lika...så att det inte är en 3-stegad och en 4-stegad låda..för då stämmer ju inte länkageinställningarna..eller så att det inte är en EH låda...för då måste du ju ha en kontakt till styrenheten i den....märkplåten sitter på vänster sida..alldeles bakom växelväljararmen... | |
|
Nu har vi antagligen kommigt på vad som är fel, oljepumpen i lådan fick antagligen stryk vid ihopmontering. Låssade en koppling fram vid kylet, och märkte att han inte pumpade runt oljan. Jag gjorde misstaget att inte skruva dän kopplingshistorian från svänghjulet innan jag tog ner lådan. Då blir det mycket lättare att sätta dit lådan igen när man kan få ihop splinesen på golvet. Nu är det bara att ta ner lådan igen (på rätt sätt) och byta pumpen. *pust* Lätta inte på högerfoten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.