|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Donglar ni? wlan, ethernet, fiber. Vad kör ni för lösning? | |
|
Jag kör med 3G på min Iphone, funkar bra. Fiber i bilen låter lite överdrivet. BMW CS #5206 |
|
|
wlan, ethernet, fiber är väl inte ens möjligt i ett rullande fordon. För jag antar det är det du menar? |
|
| Ethernet och wlan är fullt möjligt..... | |
| Fiber blir ju lite icke mobilt. | |
|
wlan fungerar väl i teorin men i praktiken??? Hur skulle det gå till? Ethernet - du får gärna utveckla detta. |
|
|
Jag kör Spotify via min Iphone (telia 3g) - fungerar hur bra som helst. /Andreas. |
|
|
3G via telefonen (Nokia), tycker det funkar bra även om jag upplever att navigationsfunktionen tappar täckning oftare jmf med en vanlig GPS. |
|
|
Man kopplar sitt 3g till en router som delar ut detta via wlan samt även har Ethernetportar. koppla till 12v Sålde detta till ett bussbolag när jag arbetade för en större operatör en gång det var en succe. En del körde via vlan och några via kabel fungerade otroligt bra. Det är en väldigt smidig lösning när man är fler. |
|
| Men då är man väl ändå uppkopplad via 3G. | |
|
kommer köra car-pc och / router + dongle på E39an i sommar. |
|
|
Jo, men gränssnittet är ethernet för de som inte har dongle :) I alla fall det är ett sätt att göra det på. Båtfolket tycker det är en suverän lösning på sommaren, många har en sådan burk permantent i båten. |
|
|
Jag förstår hur du tänker. Jag har testat den lösningen en gång när jag åkte tåg. Fungerade jättebra i början men allt eftersom folk började koppla upp sig blev det trögare och trögare. Till slut var det segare än på den tiden man satt med modem. Men jag kan tänka mig att det fungerar ypperligt för en familj i en bil eller båt. |
|
|
Jag har en sådan här ( Länk ) router hemma, fungerar utmärkt om man bara kopplar en eller två datorer till det och bara använder internet för att surfa (ej ladda ner) /Andreas. |
|
|
Antagligen för att den som laddar ner tar all bandbredd, Den där router stödjer väl inte 3g. |
|
| Routern behöver inte stödja 3G gränssnittet. Det är modemet som måste stödja 3G. Modemet kopplas därefter till WAN-porten på routern. Vill du kunna surfa med en mobiltelefon genom en router lösning måste mobilen stödja WiFi för att kunna anslutas till routern. | |
|
Teliadongel och en asus eee. Väger under kilot och är liten som ett regbevis :) Jag är lite nyfiken på 12V WLAN routern.. Finns det något motsv för privat bruk? -- Markus |
|
|
Är inte riktig med på vad du menar för privat bruk, nästan alla är för privat bruk. Här har du en som du kopplar en huaweidongle till, och så har du wlan och en nätverksport, går att få fler genom att koppla till en switch. Länk |
|
|
Iofs, man kan ju köpa en vanlig 3g router och jag har ju redan en power inverter 220 -> 12V, så det var nog inget :) -- Markus |
|
|
jag har inte sett specifika 12V enheter på marknaden nämligen, det var det jag tänkte på.. Men som sagt, det löser sig :) -- Markus |
|
| De flesta, kanske alla, som finns på marknaden för hemmabruk brukar ligga mellan 5-12v. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.