|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Om det finns det minsta luft i systemet så expanderar den vid värme och trycker ut vatten genom övertrycksventilen i locket. Undrar om det inte sitter den gamla typen av vattenpump i din motor som har plastimpeller som brukar släppa från axeln? Då stannar cirkulationen. | |
| Vattenpumpen är okey det är den nya modellen, termostaten fungerar har prova även med den öppen, kylaren är okey och den elektriska vattenpumpen fungerar också likaså värmeventilerna och systemet är luftat efter alla konstens regler. Så nu blir det motorbyte efter helgen. | |
| Hadde samme problem på min 528, løsningen var lufting. Måtte fylle på kjølevæske inn i lufteskruene. Det lå sannsynlighvis luft bak termostaten, slik at den fusket. Prøv å lufte mer... | |
| Tack för alla bra tips här har följt alla tips och anviningar här , även fyllt fullt i lufthålen för att underlätta luftningen ,just nu står bilen hos en mycket bra bmw verkstad och det har kontrollerat precis allt och även de luftat som man ska göra. Tyvärr så har de också kommit fram till att felet är från toppen. Felet ska avhjälpas på ett eller annat sätt och återkommer när jag vet mer. | |
| Hur kom de fram till att felet var från toppen ? Borde de inte kunnat se det på en gång genom att mäta avgasvärden i kylarvätskan ? | |
| har samma problem på min bil, när man ställer bilen på tomgång så kommer det kall luft fast bilen ligger bra i värme på mätaren, varvar man mer än 3000 varv och håller den där så kommer det varm luft, har dock inte kollat vad det kan va för problem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.