AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
13.001

Sugen på X5 E53, erfarenheter?

Sida 4 av 4
Wa
59
Wallinski
X5 4.4i -02

Här kommer en länk på medlet jag använder.

Länk

Lena PH är mycket PH tycker jag, men hon verkar ändå inte särskilt sur? Åt det söt / basiska hållet tycker jag. ;) Hon fick gärna komma och sitta på mina sidesteps, oavsett om hon var sur eller basisk. Haha :-)

Tack för länken till medlet, det är guld värt!
Är rätt säker på att färgen är Avus-blå, men hittar inte koden på de "vanliga ställena". Både E38 och E39:an hade ett litet bleck i motorrummet med namnet på färgen, och en papperslapp instucken under pasagerarsätet med alla utrustningskoder. Var finns dessa på X5?
Det är den här bilen jag köpt:

Länk

Blir knasig på att jag inte vet vad färgen heter... Är det topazblau ??
364 Topasblau Metallic fanns till pre facelift 3,0i, 3,0d och 4,4i.

Le Mansblau var standardfärg till 4,8iS.

Trevligt med V8:a:).

Stephan
Tack Stephan! Gillar färgen bättre än jag trodde från början, jag var så inne på en svart bil att jag var helt inne på att byta färg på bilen, lacka om den Carbonschwartz. Men nu är jag inte säker längre. Estoril och Le Mans är grymma blå färger. Har BMW någon blåmetallic som är mörkare än Le Mans men ljusare än Orient? Avusblau kanske?

Menar du inte Estorilblau på is-modellerna? Le Mans-blå är annars väldigt snygg, intensivt blå
4,6iS hade Estorilblau som standardfärg medan den försvann och ersattes av LeMansblau till 4,8iS.

Alpinablau/Dunkelsaphir II vore trevligt att se på en X5 E53, kika om den kan vara något.

Stephan
Tack Stephan. Det lutar åt orientblå just nu om jag lackar. Är det någon som har bilder på orientblå X5:or? Jag googlade men blev osäker på Alpinablau / Dunkelsaphir II, har svårt att hitta bra bilder.

Svart är just nu inte aktuellt. Dels har jag flera svarta bilar, sen tycker jag det vimlar av svarta och silver X5:or.

Synpunkter på om man ska lacka sidolister och hjulhusplast, eller lämna det som svart plast?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.