AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.983

Hur varmt har ni i garaget?

Sida 1 av 2
En del säger att det ska vara varmt och har över 20 grader.

Själv anser jag 14 -15 vara helt ok då jag ej vill att det står för torrt.
Har nog 20 grader.. Ska vara sköööönt att vara där. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ideal i garaget är 12 grader+, är det för varmt så torkar gummilister och packningar annars.

Håller med Micke Olsson annars att det skall vara sköööönt att vara där, man kan ställa ut en värmefläkt när man vet att man skall ut o jobba.

Äger alltid 1 BMW
Polaren har 12 grader det är helt perfekt, sedan har han det vattenburna elementet som han kan slå på om han vill och då blir det 25 grader utan problem.
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
+1 just nu, -20 ute... ca 100 kvadratmeter stort = inte ett element på :) håller sig alltid på + sidan iaf.
+1 blir det inte fuktigt där inne sen?
100 kvm , vad har du där egentligen?
Vad får du för temp inne i garaget när det är ca 0 ute?
-7 har jag, har inte hunnit isolera än :-)

Mvh
Henke
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
14 grader har jag med, funkar fint och mecka i det.

M3 E30Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
10-15 för parkering, 18-20 när jag själv är där.
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Delorian:
Njä kan inte direkt påstå att det är fuktigt faktiskt..
i dom där 100 kvm är det också 2 mindre förråd, annars är det mycket skräp, 1 mc, 1 snöskoter, 2 soffor, 1 säng och ibland 1 nån bil. När det är kring nollan är det väl kring 5 grader, och på sommarn kanske 11-12 grader !?

Garaget är mycket väl isolerat och ligger i anslutning till huset så värme kommer ju därifrån också..
Låter härligt med 100 kvm , men tyvärr så skulle jag bara fylla det med skräp :)
+15 just nu med -20 på utsidan.
Hade ca +10 grader innan jag köpte en Byggfläkt på Jula för 3v sedan.
Kör den på lägsta effekt ca 650w och det har blivit betydligt bättre i garaget då det känns torrare än innan.
Jo garaget är på 7m x 8m = 56m2.
Lite taskigt isolerad så därav byggfläkten ;)
Har 5an på vinterförvaring i garaget och det känns bättre nu när det är betydligt torrare i garaget..
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är det någon som kör med fläkt på hela tiden i garaget?
Vi har nyss satt in en 9kW fläkt som står på hela tiden, och när vi inte är där går den på halveffekt. Slog mig nyss att det kanske kan bli ganska så dyrt :-)
Är dryga 90kvm stort, ganska så bra isolerat. Undrar om man verkligen behöver ha den på hela tiden.
Finns det någon timer till 3-fas?
da
102
danbjo
520dA Touring F11 -13
116d F20 -13
10-15gr, blir kallt om fötterna efter en stund...
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Du kan väl ta på dig tofflorna ;)
Har bilen i ett större gemensamt garage med sk "stålburar". Den varmare halvan av "året" ligger tempen mellan 20-15 grader beroende på hur varmt det är ute, vid extremt varmt väder kan nog tempen klättra något över 20... Den kallare halvan av "året" ligger tempen mellan gissningsvis 8-15, ibland kan det dock vara ännu kallare, tex om det är apkallt (-20 eller kallare) ute o den automatiska porten har hängt sig pga nån snödriva eller att någon sladdat in i den (japp det har hänt några gånger, garaget är kamera-övervakat numera, delvis med anledning av detta...)
da
102
danbjo
520dA Touring F11 -13
116d F20 -13
@stooges: Tofflor är inte manligt ;) (Fast det är ju rätt skönt ändå...)
Haas:
Är det en 9kW byggfläkt du ställt in?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag har en 3-fas 2,5-5,0 watts fläkt står på hela vintern (2,5kw-läge). Men håller runt 10-12+ om jag inte ska vara i garaget, det viktiga är att ha cirkulation/ventialtion och att luften rör sig så en bil torkar snabbt.
Det går snabbt att höja värmen om man ska vara i garaget om man har en grundvärme. Fläkten går hela tiden vilket är bra för cirkulationen det är bara värmeelementet som är termostatstyrd.
Visst det kostar, men har man färgburkar, bilkemiska produkter mm som kostar en del och de skulle frysa så är det en större kostnad att återskaffa det.
Sedan ska ju inte katten frysa heller när vi inte är hemma :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
22 grader just nu, golvvärme :) Borde kanske ställa ner den en smula dock nu när köldgraderna närmar sig.

Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ja, de är en 9kW byggfläkt.
Men den står på halva effekten när vi inte är där och termostaten strax över nollan. Så den står mest och blåser utan att elementen är på.
Men när fläkten mest bara snurrar kan de väl inte dra allt för mycket?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.