AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.989

275 däck bak?

Sida 2 av 2
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Sevak: Jag är inte jättekunnig på vad för tullregler som gäller men GE:s svar låter vettigt.
Jag har sluppit tull och moms vid tidigare köp av grejer från USA när paketet skickats direkt hem till mig. Har en kompis som beställer mycket från USA och han tipsade om vilket fraktföretag man skulle anlita. Har glömt vilket men ska kolla upp det.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Carlman: Att slippa moms och tull från USA är väääldigt svårt idag.
Jag har handlat fem uppsättningar hjul, med både BAX (DBSchenker), UPS, TNT och andra bolag - men aldrig sluppit tullen (och därmed momsen)....
Då har vi testat både gåva, garantigrejor m.m.... dom är stenhårda. Det enda som funkar skapligt är att skriva ner värdet så lågt man vågar.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Bayer_Aleks
Carlman: De e lugnt, hade jag hittat fälgar för 1000 kr styck så hade jag köpt flera uppsättningar själv hehe
Jag köpte fälg och däck via www.midlandwheels.com och på fakturan stod det att jag betalade £167 för framdäcken som är 235 och £180 för 275 bakdäck Kumho ECSTA SR1.

Vad gäller tull så är det bara ren tur att man inte råkat ut för den, för dem har inte tid att gå igenom precis ALLT som kommer in i landet. Jag beställde grejer från Asien för 10.000kr o kom undan med en avgift på 100 kr när jag skulle hämta ut grejerna, medan min kollega på jobbet som gjorde samma beställning råkade ut för att betala nån tusenlapp pga moms o andra avgifter.
Vill man förmildra sin tull så kan man be försäljaren att skriva ner värdet på det han skickar, tex fälgar, eller att dem skriver varan som "comercal sample". Men skulle man bli drabbad av oturen att grejerna "försvinner" så får du inte mer än det som försäljaren anger som värde på tex fälgar.
Jag har beställt grejor från usa och asien i flera år har åkt på tull 1-2 ggr båda gångerna har jag skrivit till tullverket och fått tillbaka pengarna.
Jag köpte Downpipes i somras då märkte dem paketet med Warrenty replacement och totalt värde med frakt 100 usd när dem va på tullverket ringde jag dit och sa att jag ej skulle betala någon tull eller moms eftersom jag fått nya på garanti och jag redan betalt avgifterna slapp då med.
Ska beställa fälgar nu som ska skickas med DB Schenker dessa ska märkas med warrenty replacement. Men vet ej vad jag ska be dem skriva för värde.
Men grejen är att dessa ska skickas till närmaste flygplats jag har aldrig hämtat något från flygplatsen.
Sevak : Så du menar att du bara ringer och säger till tullen att du inte ska betala nåt för att det är saker du fått på garantin? & tullen går med på det utan att begära att du ska visa några papper på att du redan betalat tull/moms?
GE: Gjort så en gång och de va senast jag beställde nåt som var värt ca 6000:-
Sevak : Det låter som att du har haft tur med den som du hade kontakt med då. Kompisen åkte iallafall på alla avgifterna vid ett "riktigt" garantiärende för att han saknade något dokument. Kanske var han som hade otur bara...
Ge: Tror de gäller att ha tur.
Sevak: Länk
Backard: Du är fan en klippa. Ska maila dem nu och se vad dem har för ET.
19 tums blir de om dem har rätt ET.

Nikeman: Kanske därifrån du beställer?
Backard: Vet du om dem skickar till Sverige? Gör dem de och dem har rätt ET så har du sparat mig många tusenlappar jag som tänkte beställa från Usa idag.
Nej det vet jag inte men gör de inte det så finns det flera att handla av.
Jag har letat i 2 månader snart. Har endast hittat i Usa med rätt ET.
Länka gärna till dem som har och helst i europa.
Här är det några, alla skriver inte ut ET så det måste man kolla med dem.
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Backars: Tackar har mailat dem och frågat om ET. Verkar va svårt att hitta rätt ET till E92.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.