AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.990

275 däck bak?

Sida 1 av 2
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Har precis fått hem nya sommarfälgar 8.5X19 fram och 9.5X19 bak som skall sitta på en 335d. Skall nu köpa däck och funderar på breddden bak. Är 275 för brett? negativt för prestanda och förbrukning? Eller spelar det ingen större roll om man jämför med tex. 255?
Bayer_Aleks
jag har 275 på mina bakdäck med ET 35 som tog i väldigt lite, men det pga lite felbeställd ET mått på fälgen vid beställningen. Fick valsa kanten lite så e saken biff nu, inga skrap, ingenting.

Förbrukningen är det liten skillnad på. Nu med dubbfria vinterdäck på 17" fälgar 225 däck så drar den 5,6 med sommasulorna 6,4. Men det är inga siffror att gråta över :))

Prestanda förlorar du ju större fälg och bredare däck du sätter på, men med en 335d har du nog med pulver under huven för att inte gråta över effektförlust för så mkt förlorar du inte.
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Mina bakfälgar har ET 33. Är det bättre? Är ganska dålig på hur det där funkar...
Tror du att man kan sänka bilen ett par cm med 275 bak?

/Peter
Bayer_Aleks
Låter mycket bättre med ET33, det kan klara sig utan att skrapa. Att sänka kan jag tyvärr inte svara på. Jag kör på M-chassit och tycker att det räcker, men det är smaksak
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
ET33 gör att dom breddar ut ännu mer än ET35...
Med ET 33 bak ska du ha 265 däck då tar det ej i. Vad för fälgar är det du fått hem?
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
VMR Velocity V710 från modbargains.

Jag har kollat runt lite på däck och det verkar som gummihuset.se är billigast och jag väljer mellan Hankook V12 eller Dunlop Sport Maxx.
Hankook finns i 265 men inte Dunlop utan då är det 275 som gäller. Men om det tar i så går det alternativet bort.
Bayer_Aleks
Beställ genom England så får du dem för ca 1000 kr st
Carlman: Kolla på Hankook Evo S1 235/35 fram och 265/30 bak kostar 7000:-
Ska själv köpa dem men måste hittar fälgar.

Bayer_Aleks: Länka gärna vart man kan hitta dem för 1000 kr st.

Ingen som vet vart i europa man kan få tag på m6 replikor till min E92?
Carlman: Glömde säga att de finns på www.nordendack.se
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Sevak: Kanon! det var billigt. Har du någon erfarenhet av Hankook? Vad är det för skillnad mellan S1 och V12?

Bayer_Aleks: Det låter väldigt billigt! Jag betalade 999$ för mina.
Carlman: Åkte du på tull och moms? Jag har googlat och dem flesta säger att dem är kanon. Dem har till och med vunnit endel tester samt fått bra betyg i alla test jag läst. Frågat på en stor gummi verkstad här i Linköping och dem sa att dem va bra. Vet ej vad de är för skillnad på dem och v12.
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Sevak: Länk eller Länk kan nog ha m6 replikor.

Bayer_Aleks: Sorry, Jag börjar bli trött. Trodde det var fälgarna du pratade om...:)
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Yes, jag fick betala tull och moms på 3588 kr. Har besällt delar från USA till hojen vid ett flertal tillfällen och sluppit moms och tull. Men då har paketet skickats direkt hem till mig. Denna gången fick jag åka till flygplatsen och hämta ut det och då tog fraktfirman (DBSchenker) ut tull och moms. Skulle ha tänkt på det när jag beställde så jag kunde valt ett annat transportsätt. Men annars gick allt väldigt snabbt och smidigt.
Carlman: Tittade på båda länkarna ingen hade m6 på deras sida men jag maila dem. Skrev dem ner värdet på dina fälgar?
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Jag frågade aldrig efter det men dom var väldigt bra att ha att göra med så det borde inte vara något problem.
Jag drar ändå av momsen och tullavgifterna var inte så höga (4-5%) så det spelade inte nån större roll för min del.
De
87
Deko
BMW 330i - 07
>>carlman

Har själv tänkt att beställa hem VMR VB3 fälgarna hade varit kul och veta vad du fick ge för allt?

MVH
Dennis
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Länk

Surf Or Die!!!
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Jag betalade:

Fälgar: 999$
Frakt: 340$

Tullavgifter: 288 kr
Tulldeklarationsarvode: 300 kr
Speditionsarvode: 435 kr
Terminalavgift import: 196
Införselmoms: 2136 kr

Men som jag nämde tidigare så hade det varit ett bättre alternativ att hitta ett fraktföretag som levererar hem till dörren. Tror att man sluppit många extrakostnader då.

/Peter
Carlman: Jag ska nog beställa fälgar snart från USA men paketet kommer att märkas med warrenty replacements. Tror du man åker på dem avgifter du betala?
Sevak : Du behöver några intyg för att klara dig undan tull på garantiärenden. Kolla med tullen vad som gäller. Helt enkelt är det nog inte misstänker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.