AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.507

SMG Växellåda problem

Sida 2 av 2
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Barzan, Jag har en e36. Min pump höll inte trycket... vilket gjorde att hydralenheten inte fick i växlarna ibland.

Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
Nu har jag äntligen kört ut skiten och prov kört, första dagen va de inga större problem, bilen gick bra...inga problem med växellådan... nästa dag stannade han mitt på vägen och blinkade i 2:an. nu när jag startar bilen så blinkar han 0...och de händer inget...hör pumpen går när jag låser upp bilen....får varken den i R eller 1... antingen blinkar de 0 eller så står de 0.

Barzan: trist början på ett bilköp.. Vet inte men KVD skriver :Vid väsentliga fel som upptäcks efter leverans förbehåller sig KVD- bilauktioner rätten att återköpa fordonet till försäljningspriset. (Ersättning för andra kostnader kostnader köparen haft ersätts ej.)
Att bilen inte går känns som ett "väsentligt fel".. Kanske läge att kontakta dem och höra vad de råder Dig att göra?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Finns några o-ringar 4 solenoider i SMG:n som blir dåliga och måste bytas:

Länk Länk

Länk Länk
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
stockbroke: dom skrev i beskrivningen att växelådan krånglar, men inte att den inte gick alls. så jag var medveten om felet. trodde inte att de va större problem, och de vet jag fortfarande inte. vill ta den till bmw men de går inte köra bilen.

Rob_t_j72: oki, har du vart med om liknande problem? att du inte får i växel och att de bara blikar?

någon som vet va som händer med bilen när den går till save mode?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nej, men signaturen "coop" har vart med om nåt liknande som han lyckades lösa och som du kan läsa om i trådarna som jag länkade till i mitt förra inlägg.

Mvh /Robban
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Hur kan man köpa en bil för 230k som man ej sett eller provat + att det redan i annonsen står att växellådan ej fungerar ???
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
Vem har sagt att jag har köpt den för 230?
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Okej. Då missförstod jag. Det vara bara för att du nämnde det tidigare.
Kontrollera nivån på hydraulvätska i SMG-systemet. Fyll på vid behov. Prova byta reläet till SMGn: Länk

Här finns mycket mer information:
Länk
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Skulle testa med att byta relät till smg först, billigast så ;)
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
Bytt relä...och de va inte de som va felet, tyckte nån skrev att relät skulle Kosta några tusen lappar den jag köpte idag Kosta 70kr.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

En M3 smg 2002 jag provkörde en gång blev knasig i växlingarna efter jag öppnat o stängt huven?!?!

Ut igen o upp o ner me huven o vips så var den riktig!!

Kanske ett tips? :-)

Mvh Peter
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
Någon som vet vart man kan skicka in hydraul pumpen för och testa?
Visa användare
83
Birgeer
BMW M3 3,2 -97
BMW 318 -97
VOLVO 142a -72
BEACH BUGGY-67
Husqvarna -67
HUSQVARNA MILITÄR-68

upp?
ma
51
masken71
328i cab -95
M3 -02
525iatM -04
Det sitter 2 st huvkontakter och är den ena inte ok eller att det inte är rätt justerad händer det att när du kommer upp i 100-120 km/Tim börjar växellampan att blinka och bilen tappar orken.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.