|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
TJa! har problem med en smg växellåda: Växellådan tappar drivning ibland, man får då stanna bilen och stänga av den en stund sen fungerar den igen. | |
|
Köpt den från KVD lr ? Brukar inte kontakten till huven spöka på dem ? |
|
|
ja de har jag gjort. jag har inte fått bilen än. vad är de för kontakt? det stå heller inte detaljerad vad som är fel förtuom att att "Växellådan tappar drivning ibland, man får då stanna bilen och stänga av den en stund sen fungerar den igen" |
|
|
Det kan vara huvkontakten, det sitter ett spjut på undersidan av huven som går ner i kontakten när du stänger motorhuven,kan vara så att du behöver rengöra kontakten eller så är den sliten. Äger alltid 1 BMW |
|
|
Jaha oki, hoppas verkligen att de är de som är problemet. tycker de är konstigt att kvd har missat de isåfall, och dom har skrivit växellådan. men jag ber att ni har rätt grabbar :) |
|
| Eller så är det ett relä som styr SMG lådan....... | |
| vad kan en relä kosta da? | |
| Tror inte på givaren i huven för då brukar det inte räcka att stänga av o sedan starta igen, utan tror mer på relät alt. Att SMG pumpen börjar att ge upp. | |
| Oki... och vad hamnar vi på ca pris om jag lämnar in den tro? pris på pumpen? | |
| Om det är relät så handlar det om någon/några tusenlappar har jag för mig men om det är pumpen så lär du inte hamna under 20000kr. Vet att det varit ett antal trådar om just det med huvgivaren / smg relät och om pumpen både här och på e46fanatics | |
|
Jag förstår inte. Har du köpt en bil med icke fungerande SMG? Om inte, så red ut vad det är för fel innan du köper den. Hoppas annars att det inte är något allvarligt. |
|
|
Bapelsin: Kvd är väl inte direkt kända för o ha fina felfria bilar utan man handlar i det skick som bilen är i....oftast billigt då:-) men som vanligt får man ju vad man betalar för.. ps. tror de skrev i beskrivningen av bilen att det var strul med SMG-lådan.. Mvh Peter |
|
|
dom hade skrivit: Växellådan tappar drivning ibland, man får då stanna bilen och stänga av den en stund sen fungerar den igen. enligt dom så e de "proffs" som undersöker bilarna....konstigt att dom inte vet vad felet är... jag har inte fått bilen och därför kan jag inte heller ge er en bättre beskrivning på felet... och de ska inte heller vara någon större fel om dom skriver en list pris på 229 000...för då ska bilen fungera felfritt.... |
|
|
Men bilen fungerar ju uppenbarligen inte felfritt när man måste stänga av för att växlingen ska fungera. Hoppas du fått bilen riktigt billigt för det kan bli dyrt att få ordning på detta. |
|
| Nej billit var de inte... asså alla har olika teorier..så de är bara hoppas på att de inte är nåt allvarigt... som sagt dom skulle inte sätt en list pris på 229 om den var skrot i lådan... | |
| Listpriset brukar avse en bil som fungerar "felfritt"... | |
| Precis listpriset är inte på just den bilen, utan på likvärdig fullt fungerande på köpmarknaden | |
| oki..då har jag fattat de fel, trodde att de menades med att de va just den bilens värde.. ja boys... antingen har jag gjort ett bra köpt eller så inte... bara vänta å se när jag får bilen nästa vecka. tack för hjälpen så länge. | |
|
sjobusen: Visst hade du skickat din SMG-pump till Tyskland för renovering? Det blev väl inte så blodigt dyrt (7-8000:-?) har jag för mig att du skrev i nån tråd? Mvh /Robban |
|
|
rob, Japp det stämmer, 1100 euro gick det på... |
|
| sjobusen: hade du typ samma fel som jag beskriver? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.