AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.506

SMG Växellåda problem

Sida 1 av 2
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
TJa! har problem med en smg växellåda: Växellådan tappar drivning ibland, man får då stanna bilen och stänga av den en stund sen fungerar den igen.

Köpt den från KVD lr ?
Brukar inte kontakten till huven spöka på dem ?
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
ja de har jag gjort. jag har inte fått bilen än. vad är de för kontakt? det stå heller inte detaljerad vad som är fel förtuom att att "Växellådan tappar drivning ibland, man får då stanna bilen och stänga av den en stund sen fungerar den igen"

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Det kan vara huvkontakten, det sitter ett spjut på undersidan av huven som går ner i kontakten när du stänger motorhuven,kan vara så att du behöver rengöra kontakten eller så är den sliten.

Äger alltid 1 BMW
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
Jaha oki, hoppas verkligen att de är de som är problemet. tycker de är konstigt att kvd har missat de isåfall, och dom har skrivit växellådan. men jag ber att ni har rätt grabbar :)

Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Eller så är det ett relä som styr SMG lådan.......
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
vad kan en relä kosta da?
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Tror inte på givaren i huven för då brukar det inte räcka att stänga av o sedan starta igen, utan tror mer på relät alt. Att SMG pumpen börjar att ge upp.
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
Oki... och vad hamnar vi på ca pris om jag lämnar in den tro? pris på pumpen?
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Om det är relät så handlar det om någon/några tusenlappar har jag för mig men om det är pumpen så lär du inte hamna under 20000kr. Vet att det varit ett antal trådar om just det med huvgivaren / smg relät och om pumpen både här och på e46fanatics
Jag förstår inte. Har du köpt en bil med icke fungerande SMG?
Om inte, så red ut vad det är för fel innan du köper den.
Hoppas annars att det inte är något allvarligt.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Bapelsin: Kvd är väl inte direkt kända för o ha fina felfria bilar utan man handlar i det skick som bilen är i....oftast billigt då:-)

men som vanligt får man ju vad man betalar för..

ps. tror de skrev i beskrivningen av bilen att det var strul med SMG-lådan..

Mvh Peter
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
dom hade skrivit: Växellådan tappar drivning ibland, man får då stanna bilen och stänga av den en stund sen fungerar den igen.

enligt dom så e de "proffs" som undersöker bilarna....konstigt att dom inte vet vad felet är... jag har inte fått bilen och därför kan jag inte heller ge er en bättre beskrivning på felet... och de ska inte heller vara någon större fel om dom skriver en list pris på 229 000...för då ska bilen fungera felfritt....
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Men bilen fungerar ju uppenbarligen inte felfritt när man måste stänga av för att växlingen ska fungera.
Hoppas du fått bilen riktigt billigt för det kan bli dyrt att få ordning på detta.

Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
Nej billit var de inte... asså alla har olika teorier..så de är bara hoppas på att de inte är nåt allvarigt... som sagt dom skulle inte sätt en list pris på 229 om den var skrot i lådan...
Listpriset brukar avse en bil som fungerar "felfritt"...
Precis listpriset är inte på just den bilen, utan på likvärdig fullt fungerande på köpmarknaden
Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
oki..då har jag fattat de fel, trodde att de menades med att de va just den bilens värde.. ja boys... antingen har jag gjort ett bra köpt eller så inte... bara vänta å se när jag får bilen nästa vecka. tack för hjälpen så länge.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
sjobusen:

Visst hade du skickat din SMG-pump till Tyskland för renovering? Det blev väl inte så blodigt dyrt (7-8000:-?) har jag för mig att du skrev i nån tråd?

Mvh /Robban
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
rob, Japp det stämmer, 1100 euro gick det på...

Ba
42
Barzan
Bmw m3 -01
GOLF tdi -99
sjobusen: hade du typ samma fel som jag beskriver?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.