AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.323

BMW 7-serie vs. VW Phaeton

Sida 1 av 2
Jag läste testet av VW Phaeton i senste numret av Teknikens Värld och jag blir imponerad. Formgivningen, både exteriört och interiört, tilltalar mig mer. BMW's iDrive-system är inte särskilt tilltalande, både krångligt och fult. Den exteriöra formgivnigen är inte alls så elegant som tidigare modeller.
Andrahandvärdet (tror jag) inte kommer imponera särskilt mycket.

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Ic
62
Ice
740IA -98
X5 3.0d -05
Z4 3.0 -03
520IA -91 slitvargen
Jag skulle dock aldrig lägga 900' på en phaeton och få ett Volkswagenmärke i grillen.
Paap Reeder
Hej!
Jag skulle heller alldrig lägga 1,1 för ett VV- märke. Blir jag tvingad är det bättre att lägga 0,5 och köra omkring med ett Lexus- märke.
MVH /// Paap Reeder
Man slipper ju väcka en massa avundsjuka hos människorna i detta sosselandet där ingen tillåts ''lyckas''. Jag såg spionbilder på nya 3-serien och den verkar ju vara snyggare än 7-serien iallafall. Men jag är fortfarande imponerad av formgivningen på VW:n.
Behöver man säga mer än att det är en folka.....

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Demon Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Jag tyckte bättre om Concept D....den var iaf lite originell...

mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Tycker också "folkan" var helläcker! ta inredningen tex, helt klart trevlig. nu är jag så hjärntvättad att jag förmodligen alltid kommer att åka bmw, oslagbara bilar nästan varenda en, men kan för den skull uppskatta även andra märken och modeller. där har ni min åsikt.

let the Best Machine Win!
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Den är fin helt klart, interiören är lyckad likaså exteriören, helabilen men inte motorerna V8:an saknas. Man kan inte lägga 1,1milj för en VW när man då lika gärna kan köpa en 760Li/S600 och antagligen få mycket bättre andrahandsvärde. Ska man köpa denna bilen får det vara som beg i Tyskland om två år, då har den fallit till rimliga nivåer.
Att slå nya sjuserien designmässigt är ingen större bedrift anser jag. Den ser ut som en jätte Hyundai beklämmande nog. Vad gäller andra kvalitéer ska det bli intressant att se vad VW har presterat.

/Simon
"Folkan" tycker jag såg ganska bra ut men nya M7:an blir allt annat än ful.
Mycket brutal!!!

Länk
Länk
Länk

/Manuel
Vart finns bilder på VW:n? Internetsida??

Länk

/Manuel
Tackar.

gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
@Manuel

Den bilden som du visar är gjord av en kille på bimmer.com i Photoshop 6.0 samma vecka som 7:an visades på internet. Sparade bilden då på min dator och bilden är daterad 28 juni -01.

BMW har sagt att det inte ska bli någon M7 version.
Gustaf,

Tråkigt om det stämmer som Du skrev. Letade vidare på några tyska BMW sidor men utan vidare resultat.
Hade annars blivit en brutal vagn.
Men då måste följande text vara ett påhitt:

BMW Motorsport GmBH announced release of the much anticipated M7, to be built at the Regensberg plant near Munich. The heavily modified version of the recently introduced 760i sedan features a less restrictive exhaust, revised suspension components, and larger front and rear brakes.

At time of press, engine modifications have been limited to an additional 450cc of displacement, mild porting of cylinder heads and larger valves, but the most important gains are to be found in lightened internal components as well as re-mapping of the S70/4's direct injection and Double VANOS variable valve timing mechanism. BMW's head of engine development, Paul Rosche, is confident that final output figures will easily surpass the 504 bhp of the prototype vehicle tested at Nurburgring in December (2001).

"The possibilities of the new Bosch engine management system combined with BMW's revolutionary direct injection system and Valvetronic intake control are limitless. In conjunction with the existing electronic throttle and and iDrive systems, we hope our customers will be able to fully exploit this vehicle's power to the fullest. Our target is currently 536 bhp, which we should easily reach within a few months time," said Professor Rosche.

BMW's Chairman of the Board of Management, Joachim Milberg, hopes the M7, the first-ever upper luxury performance version from the Motorsport division, will be ready for its unveiling at the Frankfurt International Auto Show in September.

/Manuel
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Annars ser ju denna lite bättre ut , om man jämnför med orginalet.
Länk

MVH David Öfverdahl-Forslöf
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Man får ta det man läser på internet med en nypa salt. Det som står i texten värkar inte så troligt eftersom att BMW inte skulle gå ut med fakta om en bil som inte är klar.

Hamann versionen tycker jag inte om det blir lite för bra.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

För den som bryr sig måste jag säga att Hamann-tuningen till 7-serien var fruktansvärd. Tycker att nya 7:an är ganska okej som den är. Interiört vet jag inte om den ligger i min smak iof....

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Anders S.: Men visst såg 7-serien bättre ut med vita blinkers? Det tycker i alla fall jag...

roadZter
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
22" fälgarna är inte tråkiga heller. =)
För mer bilder och text, surfa in på:
Länk

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.