|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
okej. jag visste att de inte skulle vara så enkelt ;) happ. jag ska ut och testa å kika! försvinn inte är du snäll. jag behöver någon som kan hjälpa mig ;) men du menar att cirkulationspumpen knallar även när jag stänger av fläkten va? den behöver bara startas (tändning på) med den igång? BMW ownz |
|
|
asså.. jag har inte en aning om vad jag letar efter. låter iaf som att pumpen sitter någonstans vid värmepaketet innanför torpedväggen. de 2 högra slangarna går till nr 1 Länk den vänstra tar vägen bakom motor och torpedvägg såg de ut som. eller kanske är nr 4 på bilden. man ser inte för de är så trångt. vilket fall så går de inte att sätta en värmare på någon av dem då de både är korta och sitter fruktansvärt dåligt till :/ BMW ownz |
|
|
Nej, jag menade att det som lät i förra inlägget låter hela tiden när tändningen är på oavsett vad du gör med fläkten. Cirkulationspumpen däremot (om du har någon!?), den går BARA när fläkten är på och värmen står på 16,5C eller mer. Så om har tändningen på, motor ej startad och du växlar mellan 16-16,5-16C med fläkten på låg hastighet så kan du höra pumpen starta/stoppa t.ex. Kolla på realoem om du har någon "additional water pump". Förresten jag kollade länken till realoem som du la in tidigare nån gång, och sen på schemat "heater and ac" "water pump, water valves" men jag ser ingen pump där. I så fall blir det till att hämta en på en skrot t.ex. |
|
|
okej okej! då till den stora frågan. VARFÖR SKULLE JAG INTE HA EN CIRKULATIONSPUMP? de är ju acc i bilen osv. vad är de som gnekar till eller typ stönar flera gånger nära värmepaketet när man stänger av nyckeln? ska göra en ny film å lägga ut. BMW ownz |
|
|
Pump eller ej, det är ju någon som under utvecklingen bestämt om det skall finnas eller ej. :) Det som gnekar är nog fördelningsspjällen till acn som öppnar/stänger. |
|
|
de va när jag stängde av fläkten. jag hade fel. men de kanske inte spelar någon roll.. varför ska de öppna/stänga 7 gånger innan de bestämt att 1/295874 vinkel blir nog bra när den inte behövs? lutar åt en värmare på 4-500w med termostat som får sitta på nedre slangen så är de färdigbråkat sen.... ps: slut på batteri i kameran igen så blir ingen film. sorry alla fans. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.