|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
EXTRA: Spyker lägger nytt bud på Saab! Länk |
|
|
Jag äger en SAAB 9-5 Aero -06 och det är en bil som står sig mycket väl i konkurrens med de flesta andra. BMW och Audi kostar ju minst 100k mer så därför bör man väl förvänta sig lite mer av dessa. Problemet för SAAB är ju att man inte har en modell som säljer stora volymer. Med en ny ägare tror jag att man med en liten och BILLIG modell nog hade kunnat överleva och kanske även gjort en vinst. |
|
| Man kan ju förstå vilken enorm betydelse det totala distributionsnätet skulle få för ett litet bilföretag som Spyker. Försäljning service och verkstäder som bara väntar. | |
|
Man förstår ju alla dom som tappar sina jobb men det är faktiskt gott att bli av med Saab. Det är inte rätt att skattebetalare ska lida för att inte ett bilmärke kan komma på fötter på flera årtionden. Saab har länge varit en skamfläck för sverige och jag hoppas nu verkligen att Volvo klarar sig ur krisen. SUPERNATURAL |
|
|
Doktor-T: Frågan är väl som Lasse påpekade tidigare om inte vi skattebetalare kommer att lida avsevärt mycket mer vid en nedläggning. Alla har ju givetvis rätt till en personlig åsikt. |
|
|
Varför skall vi rädda SAAB och inte tex. SAS var skall det sluta om man skall sponsra alla företag som går dåligt . Sen kan man tycka vad man vill om just SAAB men kan inte GM sälja SAAB bilar vem f.. skall då kunna det ????? Ha deT |
|
|
thom525: Ska vi inte rädda SAS? SAS ägs ju till viss del av staten så den jämförelsen kanske haltar lite. SAS gjorde förra året en förlust på 6,3 miljarder där kan vi snacka sponsring! |
|
|
Staten hade mycket väl kunnat köpa in sig i SAAB. Det gjorde franska staten med Renault på 70- talet när det höll på att gå i konkurs. |
|
|
US : "Man kan ju förstå vilken enorm betydelse det totala distributionsnätet skulle få för ett litet bilföretag som Spyker. Försäljning service och verkstäder som bara väntar." Hur menar du nu? Spyker tillverkar väl ca en bil i veckan så dom lär knappast behöva "SAABnätet" till sig själva. |
|
|
LO och (S) med sina kassor kan väl gå in och köpa SAAB och samtidigt passa på att förkorta arbetstiden till sex timmar, införa fyra dagars arbetsvecka, sju veckors semester,kraftigt höjda löner, slopad karensdag, samt fortbildning för ca 50.000 per anställd och år. Det kan ju inte vara några problem att driva företag då för dem eller... Sen kan ju MysMona vara VD. |
|
Verdi |
Christian von Koenigsegg sa i radio att det här kostat de ca 200 miljoner. Knappast "gratis reklam". Varför skulle de vilja få sån här publicitet? De som har råd vet att de finns ändå. |
|
GE: Vi får väl förutsätta att de som köper SAAB även tänker fortsätta tillverka SAAB. Min tanke skulle ju vara att tillsammans med SAAB:s modellprogram utöka med Spyker:s (vad nu det kan vara) och då snabbt få ut sina "egna" modeller över ett fungerande nät av handlare osv |
|
Verdi |
Spyker gör som sagt 20 bilar per år eller nåt. De behöver inget försäljningsnät. |
| Lasse: Varför kopierar du våra inlägg från AP och gör dem till dina egna på MBSCA?? Länk | |
|
Jag tycker det var bra sagt och kopierade några ord. Men vilka "våra" då - är du fler än en person här?? Hur många är du? Ursäkta om "ni" tog illa upp... :o) Jag har kompletterat på MBSCA att det är Zed82 på AP:s formulering så att alla kan sova gott, även på MBSCA. |
|
| Du har även kopierat Mugges kommentar längre upp. Inte mig emot egentligen men det är ett märkligt beteende... :) | |
|
Nu får du skärpa digm, jag refererade till mugges inlägg med hans namn - sa att jag höll med honom. Jag tycker *ditt* beteende är rätt märkligt - att inte godta en förklaring som så uppenbarligen är korrekt. Vad fan är du ute efter?? |
|
|
Lasse, jag tror Zed82 syftar på följande, taget ur MBCSA. Jag kan väl förstå att folk reagerar på att du använder deras formuleringar som dina egna. ******************** Det är lugnt Björn... kul att gnabbas lite :mrgreen: Ur ett entusiastperspektiv är nedläggningen av Saab ingen större förlust, men ur ett samhällsekonomiskt perspektiv är det en smärre katastrof som drabbar oss alla. Och att jubla över nedläggningen är lika korkat som att skita i sitt eget vardagsrum. Det är vad jag ville ha sagt. Lev väl. 0X _________________ SL500 R129, BMW 740 E38, Kawasaki ZZR 1400 -07, ZX-9R __ Min bil: Länk |
|
| Lugna ner er killar och tänk på att det är julefrid och fred som gäller i hemmen! =) | |
|
Zed82 och Mugge: Nu får ni bestämma er - antingen tar ni illa vid er att jag använt ord och uttryck, och godtar min uppenbart välmenade och korrekta förklaring - eller ej. Men kom inte och säg att ni inte tar illa upp men i samma andetag misstror och tycker det är märkligt beteende. Jag tycker personligen det är mer märkligt att inte godta en så uppenbar förklaring, och att dra tråden helt off-topic. Men jag har inget problem med det, och kanske kan få en förklaring vad du är ute efter? Har du själv aldrig läst något på nätet och instämt? Eller är du för fin för det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.