|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| dempa: det står det alltid på min :D | |
| Har färddatorn blivit nollställd får man en hög förbrukningssiffra om bilen gått mestadels på tomgång. Testa själv att nollställa förbrukningen samtidigt som du låter bilen stå på tomgång. | |
| Lus: haha ja jo det är ju sant att det brukar stå det men i detta fall stog det 11,5 om jag minns rätt, lite ekonomi körning ;) | |
|
Chris87: Jo det är klart, det tror jag nog alla vet om, men om man kör en lämplig sträcka innan man lämnar in den så hinner det stabilisera sig på normal körning, och börjar man då gasa på så syns det direkt. Om man däremot kört 20 mil efter nollställningen så kan dem köra hur vårdslöst som helst och förbrukningen kommer iprincip inte röra sig. somsagt, jag nollställer innan jag kör till verkstaden och har ungefär 1 mil, lite mer kanske till verkstaden och det brukar bli perfekt! :) |
|
|
Amonsson, jag syftade på att ibland nollställs färddatorn när bilen är inne på service när de kopplat till sin service utrustning... Då spelar det inget roll om de så skulle rulla ut bilen på enbart tomgång, medelförbrukningen kommer fortfarande att visa en hög förbrukningssiffra. För att på tomgång är medelförbrukningen oändlig. Jag vet, för att jag testat det på våra egna bilar. Detta värde kommer sedan att sjunka allt eftersom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.