AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.981

Hotellparkerare svinar med gästernas bilar

Sida 1 av 2
Hy
7
Hysko
335 cab -07
Här är snubben man INTE vill lämna över nycklarna till när man ska bo på hotell! Killen i fråga jobbade (ja, han har fått sparken nu!) på Hyatt Hotel i centrala St Louis. Under namnet "valet underground" postade han sina filmer på youtube vilket självklart blev hans fall.
(saxat från sportbilen)

Länk
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Fan va taskigt !, såg en liknande film igår på tuben när en kille "försöker" göra donuts och drifta en MB SLR ^^, han var någon form av parkerare han med

Das bmw
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ja den sista idioten är inte född
Hoppas att han aldrig får tag i min bil

Ha deT
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kanske någon annan borde funderat över allt gummi på golvet?
Jag tror det förekommer sånt när man lämnar in bilar på service också. En del servicetekniker (mekaniker), eller va de kallar sig, kör lite väl "inspirerat" ibland.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Håller med jag har sett min egen V70 automat?!! med rejält spinnande framhjul på asfalten
på väg in på serviceverkstaden (auktoriserad Volvo verkstad).
Var själv på väg gåendes över över gatan när jag såg det på väg till jobbet efter jag lämnat bilen på service. Sedan hann jag knappt in på jobbet innan telefonen ringde och bilen var klar?

Nog för att dom jobbar på ackord men den senaste 6000 mila servicen fick en annan verkstad ta hand om.

/L
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
skamligt.

BMW ownz
När jag i 9:an praoa jag på en audi verkstad. När dem skulle provköra bilarna efter service gasa dem skiten ur dem. Fast dem va kalla.
Detta är säkert anledningen till att man helst inte är välkommen in i verkstaden. De måste vara mer ordentliga då...

Nästa gång någon av BMW bilarna ska in på service tänker jag gömma undan en GPS i bilen för att mäta hur fort och hur långt de kört.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag lät en av BMW handlarna ta hand om min bil vid senaste servicen. Jag satt då kvar och väntade (liten service = 1 timme). Service teknikern drog då på ganska rejält utanför fönstret där jag satt. Så den handlaren står ej på listan för min nästa service.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
En av BMW handlarna i Stockholm ska det stå.
Att komma med en inställning och attityd på att man ska vara med under tiden arbetet utförs är inte rätt väg att gå. Jag har utan problem fått vara med och titta på vid service och byten av saker. Gäller bara att komma med rätt replik, så är det aldrig några problem ;)
Am
194
Amonsson
320si -06

325i -92
Jag litar till fullo på min verkstad, men jag brukar alltid nollställa färddatorn innan jag åker dit, har ungefär 1.1mil så på den streckan hinner den stabilisera sig någorlunda, sedan kikar man datorn när man får tillbaka bilen, ser man att den förbrukat väldigt mycket soppa eller gått väldigt långt får man snacka allvar med dem! Vet dem att man har koll på grejjerna vet dem att dem inte kommer undan :)
Angående serviceverkstäder och annat är ända rätta att fota en bild av mätarställningen innan man lämnar in bilen annars blir det näst intill omöjligt att styrka att dom kört onödiga mil med ens bil.
En god vän lämnade in sin Golf VR6 för service detta var måååånga år sedan då bilen ansågs som (modern och sportig) tolka det som ni vill i vilket fall så lämnade han in bilen på torsdagen och fick svar att den skulle bli klar på måndagen.
Fredag kväll är vi inne i stan och åker han andra bil då vi möter golfen inne i stan!!!!
Vände fort men fick aldrig ifatt föraren.
Lördag morgon står vi och hänger på låset när verkstaden ska öppna och får det konstaterat att bilen körts 90mil inte 9mil eller 9km utan 90mil!!! på 2 dagar.
Vart långa diskussioner och han tog bilen tillbaka direkt trots att servicen inte var klar och vägrade betala för detta saken gick till rättegång och han förlorade för han kunde ej bevisa att bilen hade körts efter inlämnandet.

Efter detta har jag lärt mig en sak att ta en bild på mätarställningen precis innan bilen rullas in på verkstaden så blir det svårt för verkstaden att förneka onödig körning.

PS! Verkstaden i fråga var Berners i Birsta/Sundsvall vilket jag förövrigt inte har hört ett gott ord om men som sagt tur man åker beemer och slipper ha med V.A.G verkstäder att göra.

// 4cyl är ingen riktig BMW
En bild på mätarställningen är inte mycket till bevis. Datumstämplingen på bildfilen går att ändra, även eventuell datum/tid på bild likaså.
Glömde påpeka att det ska göras med en vanlig kamera är ju lite svårare att fejka då det står tryckt på bilderna på baksidan samt man får kvitto från framkallningen

Datumet som står tryckt baktill på ett vanligt kort är det datum då bilden framkallades, dvs skrevs ut på pappret. Finns fortfarande inget som styrker exakt vilken dag kortet tagits. En vanlig filmrulle som förvarats i svalt utrymme kan framkallas flera år senare. Så det är fortfarande inget bevis.
Jag har själv vanliga kort i ett fotoalbum där en del bilder tagits 1,5 år före det datum som står tryckt på baksidan.
Tror inte dom ifrågasätter på verkstaden om du skyltar med en bild.
Men å andra sidan så går det ju att kräva ett kvitto eller intyg på mätarställningen då man lämnar in bilen av verkstadschefen eller någon annan högt uppsatt person är det en reko verkstad så förlorar dom inget på det.
Har aldrig stött på problem på Molin Bil men just berners och VAG verkstäder i övrigt har jag hört både det ena och andra om samt fått dåligt bemötande då jag själv hade en Passat.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det är väl bara att köra med klassikern dagens tidning på fotot?

Mvh
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Postade dom till youtube, vilken intelligent kille??? typisk amerikan.

Äger alltid 1 BMW
de
31
dempa15
545iam -05
530i -02
z4 3.0 -03
Lämnade in 545an på verkstad en gång och när jag fick tillbaka den stog det 19,2 liter i förbrukning, den killen eller verskstad kommer aldrig få mig som kund igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.