|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Lennart du skriver "helt OK"...menar du då att den kunde vara bättre men fungerar acceptabelt? Dina ryckningar och vibrationer är som jag förstår borta? Jag funderar på att ta en semesterdag och köra upp och förhoppningsvis få det bytt under dagen. Han trodde det skulle kunna gå... Då gäller det att ordna ESSO oljan eller har Automatix även den typen? Mvh / |
|
|
Jag ber om ursäkt för mitt slappa språkbruk... ;-) Bilen rullar och växlar fint och jämnt, jag tänker sällan på det numera. Vibrationerna från lock-up-en, för att inte tala om allt som blev med Castrol-oljan, gjorde ju körningen fullständigt onjutbar. Allt sådant är helt borta nu. Däremot kan lådan ibland, när den är kall, växla lite hårt eller (som jag tycker) omotiverat, men det har knappast med operationen hos Automatix att göra. Jag ser det mer som en åldersfaktor. Bilen har rullat 34.500 mil och bär spår av ingrepp i princip överallt där jag själv är och snokar. Så en "perfekt" vx-låda vore nog att begära för mycket. Men helheten duger alldeles utmärkt som den är. Alltid långa vägen hem, som nån här i forumet säger. :-) Peter tar hem Esso, om du säger till i förväg. /Lennart |
|
|
Hehe, kände mig tvungen att kommentera detta, (med tanke på signaturen också). Min bil går ryckfritt och brumfritt efter converterbytet också. Har du problem med ryckningar vid 70-90 i svag uppförsbacke och låga varv (typ 1100) så är det nog dax för byte. / Tony -- Jag tar alltid den långa vägen hem -- |
|
|
Kul att se dig i spalterna igen, Ynottony! Jag tänker alltsomoftast på dig och på min fenomenala tur, när du - uppenbarligen av en sällsynt tillfällighet! - tittade in på forumet och satte mig på rätt spår med vevaxelns sensorkabeldragning... :-) Jag undrar, om jag någonsin hade löst det annars... /Lennart |
|
|
Det känns bra att kunna hjälpa till, har själv fått en hel del hjälp här på forumet, men hade jag bara haft en bråkdel av din tur så hade jag varit nöjd ;-). Jag har jobbat med felsökning i "hela mitt liv" så det är jag nog hyfsad på.... / Tony -- Jag tar alltid den långa vägen hem -- |
|
|
Tackar ödmjukast för informationen..Har mer eller mindre bestämt för ett converterbyte. Har ju redan spenderat 60-70000 kr de sju åren jag haft bilen för att allt ska bli i det närmaste perfekt. Känns som att detta kan vara "sista pusselbiten" för att bli helt nöjd. Precis som du säger Lennart förstör ju brummandet och ryckandet den i övrigt oerhört trevliga körglädjen... Mvh / |
|
|
Tänkte också dela med mig av ett lyckat besök hos Automatix. Hade kört några månader med känningar precis när lockup:en skulle kicka in. Vid 50-70km/h och lite belastning lät det som ett resonansljud i bilen. Släppte jag gasen eller gasade försvann ljudet. Av en slump hittade jag den här tråden och bokade ett besök samma dag hos Peter. Bor själv nära Kungsbacka så det passade ju bra. Peter provkörde bilen och lyckades få fram ljudet i sin specialbacke på 50 sträcka. Det tog några veckor att få fram ny konverter men när den väl kom gick operationen smärtfritt. Hämtade bilen i går kväll och problemen är borta. Håller med föregående talare om att Peter är både trevlig och kompetent. Han tar sig tid att förklara och visa vilket jag uppskattar. /AGW |
|
|
Gratulerar! Att köra med den där vibrationen är riktigt pest. Kul att det löste sig enligt din förväntan. /Lennart |
|
|
I,m back! Hade jag inte ringt D.Pertz i Helenelund. Hade jag behövt byta hela lådan för Ca. 30000:-. Men klarade mig nu tack vare ett samtal till RÄTT person. Nu är jag nog så galen, så jag köper mig en 750:i till. :) MVH: Pocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.