AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
9.584

Köpråd För Ca 50k

Sida 1 av 2
Tjenare nu är det ca 5 mån man skrev här nyss angående köpråd, slutade med en s80 2.4t limited

Vovvan var lite får tråkig så nu är den såld så nu är det dax att hitta något nytt

Kom gärna med råd

Hade tänkt mig något som är..
Rätt så rymlig (kombi eller sedan spelar ingen roll)
Minst 170hk
Årsmodell -98 framåt
Helst inte framhjulsdrivet men inget krav
4x4 hade varit trevligt men inte heller krav

Har själv varit lite inne på a6 2.8q men hittar ingen som är riktigt fin
Även varit inne på Santa fe men är lite skeptisk pga den dåliga 4x4 driften
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Får den sluka bensin?

Jeep Grand Cherokee iskall jeep med körglädje och bra drag.
svår att bli av med den dag du ledsnat bara.

/L
Mja....vovvan drog ju 1.1 utan problem

Har tittat lite på cherokeen men man har hört lite dåliga saker om köregenskaperna och bränsle ekonomin

Vad kan en sån tänkas dra?
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Om du vågar...denna Alfa kanske kan vara något, alla növändiga slitdelar verkar vara bytta. Ingen 4WD dock

Länk
Vad tror ni om en a6 2.5 tdi?

Finns det några klassiska fel på dom, någon som vet vad kamremsbyte och service kostar på sånna bilar

Tänkte på den här

Länk
16.570
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Kamremsbyte är 10.000kr + på dessa. Dessutom är skatten runt 8000kr om året med automat.

Mitt tips i A6 floran hade nog varit 2,4 Quattro eller helt 3,0 men jag tror inte den sista ryms i budgeten.

Annars har du ju A4 1,8T Quattro som är vettig för de pengarna.

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Damien:

Ser ingen lyktspolning på den bilen, antingen import med originalxenon eller eftermonterad xenon på halvljuset. Jag hoppas faktiskt att det är en import, då behövs antagligen bara lyktspolningen om den underkänns på bilprovningen. Fast hon kanske bara menar att extraljusen har xenon?

Förutom det ser bilen fin ut, men var beredd på en träig motor. Även om denna är äldre så har den quattro, dieselvärmare och originalxenon? på halvljuset - den går nog att få för 45´ kontant...?: Länk

Annars är denna -06 för 80´ mitt heta tips - har kört en sån som taxi och den är snabb, rymlig och snål - även med automat, ViBilägare gav rostskyddet högsta betyg!: Länk

Nästan så jag blir sugen på den själv!
Tack för tipsen, har kollat på båda bilarna, det sura med båda är att det är dax för kamremsbyte på dom

Så jag antar att den blir en ganska stor smäll att göra det

Hur är det med 2.8q sitter det kedja på dom eller kör Audi kamrem på alla modeller?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vet inte hur det är norröver, men här i Stockholm så finns det mindre verkstäder som ligger på/under halva priset, många är dessutom anslutna till Mekonomen så att man får 3 års garanti...

Mvh
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Damien SWE: Japp 2,8:an har också kedja och som rob_t_j72 säger, ett kamremsbyte behöver inte kosta över 10000:-.

MVH Christofer
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Rem menar jag.

MVH Christofer
16.570
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
När det gäller A6 generation 1997 till 2005 så är det rem på alla modeller om jag kommer ihåg rätt.

-------
//Lövet
Vad tror ni man kan komma undan på ett kamremsbyte på en 2.8 quattro om man inte gör det på Audi?
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Kamremssats + vattenpump kostar 4469:- Meca. En mindre verkstad borde kunna göra det för 7-9000:-.

MVH Christofer
Om man bortser från att fyrhjulsdrift hade varit trevligt (men inget krav...) så är ju första bilen jag kommer att tänka på en E39 523/528.
Japp tanken har slagit mig också, det tråkiga är dels att jag redan ägt en och att det inte kommit ut någon som fallit mig i smaken
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Tja nu kan man förmodligen kasta in ett råd i denna tråd.
Vad sägs om en nästan ny Saab?
50.000 kr lär räcka hur långt som helst i Saab-sammanhang.

/L
Jo helt klart men är allergisk mot intrigören i en saab känns som att stiga in i en tidsmaskin och hamna i mitten av 90 talet

Kollade lite på en 320d -00 sitter det rem eller kedja på en sån?
vilken hade expertpanelen valt?

Länk

Länk

Lite extra info jag klämt fram

Bmwen har 7 ägare, osäkert på Audin

Till bmwn sitter det bara dubbfria vinterdäck (behöver dubbat)

Försäkringen 2000 dyrare på bmwn

Resten ser ni i annonsen vilken tycker ni jag ska välja?
Vad sägs om Mercedes E-klass Länk Länk Länk
Trevlig bil men dessvärre ganska rostbenägen. Jag gillar bilmodellen och funderar på att byta till en sådan
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Rent generellt så skulle jag aldrig köpa en Audi utan Quattro, det finns ju så många med Quattro.

Mercorna har kommit ner i pris, där ser man...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.