|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Bara en stilla undran, ni som åker 335 bensinare, vad snittar en sån när det gäller bensinförbrunkning? Och då menar jag förstårs inte med att sitta med ett ägg under gasfoten och snålåka utan normal körning. BMW själva uppger 1,4 i stan.... drar den verkligen så mkt? :) Mvh |
|
|
Jag ligger just nu på 10,8 blandad, men då ska Xin dra lite mer pga fyrhjulsdriften. /Andreas. |
|
| jag ligger på 13-13.5 i stan ungefär. | |
|
Hej! Tack för dom svar jag fått och feedbacken. Nu har jag köpt men en jättefin 335 diesel kombi, den svarta som StefanL haft tidigare. Bilen går jättebra och jag är väldigt nöjd. :) Mvh |
|
|
Man får gratulera då! Fick du med alla AC Schnitzer-prylarna också? Är den trimmad? // Thomas |
|
|
Trevligt Martin. Lycka till med bilen. Vad har du tänkt dig för modifieringar ? För det har du väl ?? /Janne |
|
|
Halloj! Big Tom RS4: Bilen är orginal och har AC Schnitzer fronten, fälgarna var tyvärr inte med bilen, vilket är tråkigt för som anser jag vara mkt fina. Det sitter samma 19" sommar hjul på bilen som 335 coupén har, den med en lite tjockare vriden eker, tror det är fem ekrar på den fälgen, men dom fälgarna vill jag gärna byta bort eller sälja för att köpa andra till våren, vet tyvärr inte vad fälgen heter pga att jag är novis på BMW än så länge. :) Janne: Vad gäller trim så lutar det åt en program vara till våren, får se vad det blir men jag har pratat med Mattias på Stertman och kan Giac få fram en bra map så kan det bli dom. Men jag har inte bestämt mig än vilken firma jag ska vända mig till. Mvh |
|
|
Grenrören verkar tydligen vara ganska känsliga på 335d. Detta kan kanske vara värt att läsa, saxat från e90-post: "Here in Poland relatively mildly tuned 335d I know of (350 hp crank, some 700+ Nm) developed CRACKS IN EXHAUST MANIFOLD IN A COUPLE OF WEEKS. It was detuned to some 330 hp afterwards. Seems like this engine can't take absolutely anything you throw at it. And the name of the tuning shop - V-tech - sound really familiar. Could it be it is some kind of branch of the polish V-tech Tuning form Cracow?" // Thomas |
|
|
Ja det bör man verkligen kolla upp plus att man bör väl kolla upp om det finns partikel filter som klarar av värmen bättre än orginalet. På sikt finns det väl risk att detta "brinner upp" om man kör med för hög effekt, och då menar jag inte direkt utan efter kanske under en 5-6000 mila intervall, kan ju iofs hända tidigare än så. Mvh |
|
|
Det är väl bara att mappa på, kan rekommendera V-tech då jag själv kör med inviduellt anpassad mappning på en M57TU30 motor och är mer än nöjd. Vågar inte gå högre än 265 hk/590 nm utan ta bort EGR och insugsmembranen men till sommaren ska jag låta V-tecch mappa vidare :-). Du lär väl märka om nåt går sönder och då är det väl bara att byta ut det som gått sönder till något kraftigare.. // Johan |
|
|
För mig känns det mest seriöst att först hitta ett partikel filter som klarar värmen, sedan en firma som kan ge mig ett program där jag kan åka utan felkoder, dvs jag ska kunna åka till BMW och serva bilen, även åka och besikta den utan några som helst fråge ställningar eller problem. Är även grenrören ett problem (vet inte om så är fallet till 100%) så ska även dessa ses över. Mvh |
|
|
Hej igen! Någon som har erfarenheter av följande firmor? Promotech, Evolve, KCR, V-tech, Ferrita, Dieseloptimering, Motornord. Kan någon ge mig lite feedback när det gäller någon av dessa firmor, om bilarna går bra, om firman är seriös, är det några problem att serva bilen efter optimeringen, dvs ser BWM att något gjorts med bilen, vilka firmor kan återställa bilen så att det inte syns vid service osv. Vilken firma rekommenderar ni? Mvh |
|
|
V-tech RTS har jag haft, bra effekt och inga bekymmer. Rekommenderar dom! Dom brukar ha erbjudanden under vinterhalvåret, kolla upp det. Deras forum www.rsklubben.se |
|
|
Hej, ny användare här, får min första bmw någonsin levererad från novation andra veckan i februari, en 335d -e92, på verkstan kommer de även ätt lägga på den lilla spoilern i bak samt tona rutorna svarta då jag tycker det får den att se lite stöddigare ut, (den bygger bara 2-3 cm) Vill sedan självklart trimma den också, så jag undrar om det finns någon duktig firma man kan lämna in den på i stockholms området ? Tacksam för svar Tix |
|
|
Länk /Andreas. |
|
| tix: Varför la du bara inte in beställningen på toning från början så får du färgat glas från fabrik, istället för dem ska sätta på solfilm nu. Tror även de är billigare. Bakrutan högst upp blir ej 100% när man sätter på solfilm på E92. | |
| Sevak: ok det visste jag inte, men vill ha rutorna så mörka som möjligt toningen från fabrik tyckte jag bara såg lite grådaskig ut, eftersom bilen är svart ville jag ha svarta rutor också. | |
| Smaksak men jag tycker de är fult när rutorna är svarta. Man ska kunna se in lite på dagen på kvällen ska man ej kunna se in. Kolla bakrutan högst upp när dem är färdiga finns ett prickigt parti solfilmen fäster ej bra där. | |
| får se hur det blir, får ta diskussionen med bmw om det inte blir bra... det som äer fördelen med att använda märkesverkstad, dom tar överpris, men då tänker jag fan bitcha om det inte blir bra. | |
|
tix: Välkommen i x35D-gänget. Kör själv en Vtech/RTS-modifierad 535D och är klart nöjd. Rapportera hur det blev med toningen av rutorna när du hämtat bilen. /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.