|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Framförallt talar jag för min egen del, men om jag måste tro nåt - så tror jag blåtand är attraktivare för köpare än kurvljus i allmänhet. /Andreas. |
|
Terry N |
12V-uttaget i skuffen är std på E91. (iaf om man har comfort,adv,dynamic på min 06:a) tror att det är std även utan paketen förresten. Specen är grym, vill byta nu också... |
| Jepp, ser ut som att det stämmer. Standard på E91, icke standard på E90. Fel av mig. Då hade jag också hoppat över bagagerumspaketet. :) | |
| Det verkar som man måste lägga till röststyrning för att kunna välja blåtand. Med paketrabatt blir det 11000kr. Känns lite väl dyrt tycker jag. Är det verkligen så viktigt..? | |
Roffa1 |
Om pengarna ej spelar någon roll, så kan det väl vara kul att leka med;-) Annars tycker jag personligen det är en onödig pryl. |
|
Blåtanden använder jag dagligen och känns som en naturlig del i NaviPro. Röststyrning ytterst sällan. Kanske för att jag inte har lärt mig alla kommandon men det känns inte alls lika försvarbar som blåtanden. Kommer många olika förare använda bilen? Om inte skulle jag skippa elstolar. Hur ofta ändrar man på dom? Dessutom så är BMW's manuella 1000ggr "snabbare" att ändra än t.ex. Audi där man får pumpa upp & ner. |
|
| Ander S: Den bilden du länkade till tidigare i tråden, är det standard m-chassi eller är den sänkt ytterligare? Riktigt snyggt iallafall! | |
| Kurvljus förresten är kanske bra om man bor vid en sådan väg som videon visar i övrigt känns det lite som blåtanden väger mer. | |
|
Ok, jag fortsätter att ha beslutsångest men det verkar som det är kurvljus eller elstolar som ska bort och blåtand till? Det känns lite som Anders S säger, en bil i den här prisklassen förväntas ha elstolar även om man inte justerar så ofta. Eller? Hade ni valt bort detta "onödiga" lyx? Kurvljus verkar dock ganska bra...och blåtanden är dyr men låter bara bättre och bättre... |
|
|
Jag valde bort elstolar pga att man inte kan sänka stolen lika långt ner i bilen som med manuell inställning.. vet dock inte om detta är viktigt för dig.. Det där med vad en bil ska ha i en viss prisklass e ju skitsnack.. det handlar om preferenser. Så många som tjatade på mig att välja skinn inredning i min bil, men jag tycker om blue shadow/alcantara så mycket mer än något skinn.. |
|
| Tack Pavel! Efter mycket funderande tror jag faktiskt att jag plockar bort elstolarna imorgon och lägger till blåtand! Tänk vad lite det krävs för att ändra sig... Blåtand hade jag inte en tanke på innan jag reggade mig på forumet. Men men, jag hinner säkert ändra mig flera gånger till innan ordern är låst. | |
|
Sätt dig och fundera igenom vad DU först och främst vill ha! Det är ganska uppenbart att alla tycker olika beträffande diverse tillval och således värderar bilar utifrån vad de gärna vill ha. I ärlighetens namn är det mycket som du valt som jag inte ens skulle bry mig om överhuvudtaget, exakt vad det är tänker jag inte gå in på, men för andra är det en avgörande faktor. Pratar man mycket i mobiltelefon undertiden man kör då är ju blåtand att föredra, men rör det sig om något enstaka samtal då och då tycker jag inte det är värt 11 000kr eller vad det exakt kostar. Bättre belysning å andra sidan kan man aldrig få nog utav. I många fall är det bra att kunna se långt in i kurvor även inne i städer, då alla övergångsställen inte har ljussignal och det finns mörka gator. Sätt dig ner och rada upp de tips du fått här, väg för- och nackdelar mot tillvalets pris och hur frekvent det lär användas. |
|
| Blåtand + röststyrning kostar 9000 kr om man har valt Navi prof. Det är nån sorts lustig kombinationsrabatt samtidigt som de tvingar på en viss tillval i samma sväng. Men det står korrekt i utrustningsprislistan och konfigurerar man med deras verktyg så blir det samma sak, 9000 kr trots att det står 8000 kr + 3000 kr för tillvalen var för sig. | |
|
Efter mycket velande fram och tillbaka så är slutspecen äntligen färdig! 337 M Sportpaket 205 Automatisk växellåda med Steptronic 2MF LM Fälg Stjärneker 18" 481 Sportstolar 704 M Sportchassi 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak 7XA M Läderratt med växelpaddlar XE8 BMW Individual Interiörlist Piano Black med intarsia 7RS Comfort package 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 4AE Armstöd fram 508 Parking Distance Control (PDC) Bak och fram 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 544 Farthållare med bromsfunktion 609 Navigationssystem Professional 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 320 Ej modellbeteckning 322 Komfortöppning 358 Värmereflekterande vindruta 3AC Dragkrok infällbar 402 Panorama Glastaklucka 441 Rökarpaket 470 Isofixfästen 488 Svankstöd 493 Förvaringspaket 4UA Elektrisk stolsinställning 522 Xenonljus 524 Adaptiva kurvljus 563 Belysningspaket 5DC Fällbara huvudstöd bak 620 Röststyrning 644 Förberedelse för Bluetooth 6FL USB-Anslutning 752 Individual Audiosystem |
|
|
Det där blir en kanonbil. /Andreas. |
|
Roffa1 |
GRATTIS! till en riktigt gedigen utrustningslista, du kommer att bli helnöjd. Tippar att utrustnings notan gick på ca 150.000 (eller mer) |
| Klockren spec i mitt tycke! :) Inte mycket att sakna i den. | |
| Klocren spec! Bra att du valde till bluetooth! :-) | |
| Tack! Det känns det rätt bra (nu slipper jag ligga sömnlös på nätterna och fundera på tillval...:)) Fick ett paket från V-tech idag och imorgon kommer förhoppningsvis lite BMW performance-tillbehör (Växelspak, handbroms och svart grill). Allt för att väntan inte ska bli för svår:) | |
|
Underbar bil detta kommer bli, bara att gratulera! Kul att se fler och fler köpa nytt! Ps. Så du kör med blue shadow/Alcantara inredningen? Mycket bra val! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.