AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
49.097

Hjälp med sista korrigering av specen på 335d Touring!

Sida 1 av 4
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Hej!

Är ny på forumet och skulle behöva lite hjälp med val av utrustning i min nybeställda 335dT.

Specen i dagsläget:

Alpinvit II
Läder Dakota Oyster
Individual interiörlist Piano Black med intarsia
LM fälg Stjärneker 193 18"

Comfortpaket
M-sport

Utrustning utöver standard:

Komfortöppning
Infällbar dragkrok
Panorama glastaklucka
Bagageutrymmespaket
Rökarpaket
Isofix
Svankstöd
Förvaringspaket
Elektrisk stolsinställning
PDC fram och bak
Xenonljus
Belysningspaket
Fällbara nackstöd bak
Nav professional
USB
Individual audiosystem
M läderratt med växelpaddlar

Är det något viktigt jag missat eller kanske något som ska tas bort? Jag är lite kluven till bagagepaketet. Har man användning av det som ingår?
Står även i valet och kvalet om jag ska välja till elektriskt infällbara ytterbackspeglar, värmereflekterande vindruta och larm.
Vad tror ni?

/Peter

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Du verkar ha det mesta. Köp! =)

Mvh Johan
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Tack för snabbt svar!

Den är redan köpt:) Förhoppningsvis leverans i slutet januari!

Men vad tror du om det jag inte valt? Är det inget viktigt som saknas?
Roffa1
En sådan eftertraktad dyrgrip ska naturligtvis ha ett orig larm monterat. välj bort det onödiga svankstödet så har du drygt 3000 över till larmet. Vill minnas att larmet kostar ca 4500 väl investerade pengar.
Ett tips är att välja till adaptiva strålkastare med kurvljus funktion. Helljuset lämnar mycket att önska och de adaptiva strålkastarna utgör ett bra komplement.
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Svankstödet är ett krav från min sambo men bagagepaketet kanske är värt att offra till förmån för larmet? Kan man välja att låsa bilen utan att aktivera larmet?
Roffa1
Då får du nog låsa manuellt med nyckeln istället för fjärren.
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Får man starkare ljus med de adaptiva strålkastarna ? l
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Behåll svankstödet! Ett måste i alla bilar.

Larm däremot, tjuvarna vet väl hur de ska koppla ur dem.

Mvh Johan
Fördelen med adaptiva är att både halv- och helljuset svänger med in i svängar. Svänger du vänster svänger ljuset också åt vänster. Sen används de inre reflektorerna till kurvljus, som tänds när du svänger, för att lysa djupt in åt det håll du svänger. Jag tycker det är mer värt pengarna än original larm, i det fall att du inte har råda med båda saker.
[youtube]1qMiPtpurLI[/youtube]
Funkade visst inte att lägga till ett youtube klipp på det sättet. Någon som vet hur man gör för att inkludera ett youtube klipp på detta forum och kan tänka sig att berätta?

Här en Länk
det löste sig visst ändå, fick automatiskt upp rutan genom att bara klistra in addresen till youtube klippet.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
panoramataket?
en del folk som haft problem med läckage/oljud när bilarna blir några år gamla, ibland redan på 2-3 år gamla bilar.
Det är ju no worries så länge garantin gäller, men inte så kul efter det..

fast annars är det en väldigt trevlig option!

jag personligen hade inte betalt merkostnaden för navi, elstolar, comfortacces eller panoramataket, men det är ju jag.

hade i så fall hellre lagt en bråkdel av de slantarna på kupevärmare m fjärr (S0536), extremt skönt vid den kalla årstiden.

värmerefl vindruta är inte fel heller, 1500kr vid comf-pkt.
Ro
41
Rocky
X3 3.0d G01
i3s
Blir en riktigt fin kärra det där Carlman!
En fråga bara av ren nyfikenhet - hur kom det sig att du inte valde 330d med den nya 245hk motorn?

Mr. Burns: "Use an open-faced club! A sand wedge!"
Homer: "Mmmmm... open-faced club sandwich."
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Har jag missat blåtandstöd eller fanns det med? Eller är det standard nu för tiden?
Blåtand kostar 7500kr extra och sen tillkommer ytterligare en kostnad för att få iPhone förberedelse.
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Tack för alla svar!

Efter att ha sett filmen blir det nog till att kryssa i adaptiva strålkastare!

Panoramataket lyfter hela bilen så det vill jag ha kvar även om det skulle börja krångla i framtiden.

Bilen kommer mestadels stå i garage så det känns lite onödigt med kupévärmare.

Blåtand har jag inte valt. Har haft det i tidigare bilar utan att använda det. Skulle jag ångra mig senare så eftermonterar jag en parrott som också är väldigt smidig.

Anledningen till att det blev en 335:a istället för 330 är enkel. Hade jag köpt det näst värsta så hade jag gått runt och tänkt på att det finns ett ännu värre alternativ. Det hade gjort mig olycklig ..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Rattvärme kan jag rekommendera, riktigt skönt kalla dagar.
Ej modellbeteckning har du glömt (?), är ju dessutom gratis. :)
Trist att man inte kan välja automatisk bakluckeöppning på 3-serien, det är absolut världsklass att slippa kladda på en skitig baklucka så här års.

Kommer bli en fantastisk bil hur som helst.
Grattis.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Glömde en sak.
Om du ska utrusta den med vinterdäck hade mitt val blivit att välja 17-tummarna med vinterdäck och sedan införskaffat M225 till våren.
Så här såg min förra kärra ut: Länk
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Man kan tyvärr inte få värme i M-ratten med paddlar. Annars hade det varit ett givet val:)

Angående fälgar och däck så har jag två alternativ.
Det ena är vinterdäck på 18" orginal och Breyton GTS 19" på sommaren.
Det andra är att jag byter in orginal 18" mot 19" Performance och betalar en mellanskillnad samt köper en uppsättning vinterhjul.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.