AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
49.101

Hjälp med sista korrigering av specen på 335d Touring!

Sida 2 av 4
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Adaptiva strålkastare skulle jag nog säga, men det har du redan kryssat i nu antar jag.. Filmen talar sitt tydliga språk. Larmet är en utmärkt detalj.. Inte för att motverka proffstjuvarna, utan fö ratt det eliminerar din självrisk vid stöld eller stöldförsök.

Annars ser det bra ut.. Kan poängtera att jag är avundsjuk!:P

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Carlman: Jag vill slå ett slag för ytterspegelpaketet - dels för att det är smidigt att kunna fälla in speglarna, men också för att du får trottoarkantsfunktionen (högerspegeln riktar sig neråt vid backning).

/Andreas.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Peter

en trevlig spec. Ingår rattpaddlar i M-paketet ?
Själv hade jag väldiga problem med Panoramaglastaket på min E91 330D,
därför blev det inget sånt på 535:an.

x35D-motorn är väldigt trevlig, gärna omprogrammerad för ännu lite mer
pulver och respons, blir helt lycklig när jag är ute och åker med 535:an :-).

/Janne
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Väldigt trevlig spec! Brukar landa på en nästan identisk spec när jag "önskekonfigurerar" på BMWs sajt. :)

Nu tjatar jag lite, men jag rekommenderar starkt BMW Performance 313-fälgar. Tycker de är klockrena, speciellt på en vit bil.

Även jag hade fyllt på med blåtand, gillar integrationen med blåtand, röststyrning och resten av funktionaliteten i iDriven. Det är ju inte bara blåtanden som går att röststyra utan även klimat, navi och musikuppspelning. Eventuellt bara röststyrningen.

Svankstöd hade jag nog också rekommenderat, tycker man saknar det ibland på längre resor. Väldigt individuellt förstås, men jag tycker det är skönt. Dessutom lite otroligt att det inte är standard..

Annars ser det klart vettigt ut. Tycker det också verkar smart att slänga med bagagerumspaketet, det är rätt trevligt att ha på en touring.

/Wiberg
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
amullo: Adaptiva strålkastare känns helt rätt men kan man stänga av den funktionen om man skulle vilja ha "vanlig" ljusbild någon gång?

qdtjant: Paddlarna ingår inte men det kostar drygt 1000kr extra med M-sport så det känns dumt att inte välja till det.
Jag har faktiskt redan beställt en box från V-tech:) lite roligt måste man ha i väntan på bilen!

Wiberg: Det är 313-fälgarna som är ett av alternativen men det finns ju så mycket annat att välja på. Ganska kluven vad gäller den biten. Har som tidigare nämt fastnat för Breyton GTS och jag kan inte bestämma mig för vilka som ser bäst ut.
Jag tycker att blåtand + röststyrning är för mycket pengar. Annars är det klart en bra funktion.

Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Håller med mistafrizz om ytterspegelpaketet! Jag tror dock att man får med lutning av högerspegeln vid back om man har beställt elektriska stolar vilket Carlman verkar ha gjort..

Kul annars att trycka på knappen och se dom fällas ut, fällas in osv.. =)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan inte mer än hålla med många här, trevligt specad bil, grattis! Jag slår ett slag för klimatkomfortvindruta. Den har bl a följande fördelar: Mötande bilars tidigare bländande (xenon)-ljus är ett minne blott, om bilen parkeras på en öppen parkering en solig dag så kan det bli väldigt varmt i kupen av solljuset, även detta är ett minne blott med klimatkomfortvindruta samt att körning i solljus eller i omgivningar med gnistrande snöblir väldigt behagligt för ögonen. Om du beställer 17" fälgar kan du ju ha vinterdäck på de och sedan t ex köpa några eftermarknads -lättviktsfälgar och Icke-RFT däck till sommaren, det gör mycket för körkänslan.
Mvh
Asken
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Peter

när är beräknad leverans av bilen ?
Undrar om det fortfarande är EDC16+ på 335D ?

/Janne
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mycket trevlig spec!

Jag hade aldrig skippat Bluetooth eftersom du också valt NAV PRO. Grymmt interface, som fungerar mycket bra. Du kan tex ringa direkt till en POI i din navigation... :-)

Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Janne: Förhoppningsvis slutet januari. Vad är EDC16+?

Har precis ändrat specen!

Tillägg:
Värmereflekterande framruta 1500 kr
Adaptiva kurvljus 4100 kr
Stöldlarm med fjärrkontroll 4800
Sätesinställning med minne 12100

Bortfall:
Bagageutrymmespaket -2200
elstolar -5600

Börjar dock bli lite sugen på blåtand ändå...valde till elstolar med minne för att få hela stolen eljusterbar. Känns meningslöst att betala 5600 för en delvis inställbar stol. Men man kanske ska ta bort elstolar helt och köra på blåtand istället?? Fan va velig man är...
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Vad landar slutpriset på? Det ser ut som om du har valt till det mesta, är det då inte lika bra att lägga till blåtanden - då har du ju allt. 8k eller vad den kostar kan ju inte vara avgörande?

/Andreas.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Känns som att du tagit med det mesta i din spec, inklusive den roligaste (?) motorn. Kan inte vara många procent på slutsumman det hänger på om du ska ha blåtand eller inte. :)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Vi gick från en bil med elstolar till en utan och jag trodde att jag skulle sakna det men det är inga problem, funkar väldigt bra utan. Det enda jag möjligen saknar är att många inställningar blir via "snäpp" på en manuell stol där alla inställningar är steglösa på elstolarna. Jag hade iaf skippat elstolar och valt blåtand + bagagepaket för pengarna. Synd att missa 12V-uttaget i bagaget enligt mig. Men det är jag det. :)

/Wiberg
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
EDC16+ är det styrsystem för motorn som sitter i bilen.
3.0D och 2.0D har en senare utgåva EDC17.
Men det kanske kommer till nya F10 om den någon gång kommer i 535D-
utförande.

/Janne
Det är fullt möjligt att stänga av de adaptiva strålkastarna och kurvljuset, så att det fungerar som vanliga xenon strålkastare. Istället för att ha ljusvredet i Auto läget, längst till vänster, ställer man det i halvljus läget, längst till höger.
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Wiberg: Det ska finnas 12V i bagaget även utan det paketet. Det är lite nät, fack, vändbar matta samt en låda som ingår (som jag har tolkat det).

Mistafrizz + Anders S: Bilen kommer kosta mig runt 570000 med nuvarande spec och smärtgränsen är mer eller mindre redan överskriden. Jag vill kunna lägga lite pengar på fälgar när bilen kommer så varje slutligt tillägg måste övervägas..
Ca
60
Carlman
335d Touring -10
Chris87: Tack för svaret. Bra att veta!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

I see.
Ja varje tillval resulterar ju i fler tusenlappar även om det är marginellt i förhållande till totalsumman. Men jag förstår precis, hade liknande dilemma i våras.
Ang. elstolar så är min åsikt den att en bil i den här prisklassen/utförandet bara "ska" ha det. Dåligt argument kanske.. :)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ok, då hade jag hellre tagit blåtand istället för adaptiva ljus.
Tror att mervärdet för föraren är större med blåtand.
Med en sån pass dyr bil, så är det inte roligt att man har ett menysystem (som är grymt i den nya navin) där man inte kan utnyttja alla funktioner.

Min far har en topputrustad 320xd 09, med allt som du valt men han har dieselvärmare istället för elstolar.
Och blåtandsfunktionen i den är ett måste tycker jag ger en helhet i systemet.
Dessutom kommer köpare på din bil i ett senare skede prioritera blåtand mer än kurvljus.

/Andreas.
mistafrizz: talar du för alla när du påstår att köpare kommer prioritera blåtand före adaptiva strålkastare med kurvljus? Jag hade hade valt sist nämnda före blåtand varje dag i veckan. Jag betalar hellre för saker som ger mig bättre säkerhet, i detta fall bättre belysning, än en komfortpryl, som blåtand faktiskt är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.