AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
20.850

Köpråd : Bmw Z4 3,0Si Coupe eller Z4 M Coupe

Sida 3 av 3
Z4
28
Z4 Coupe
BMW Z4 Coupe 2006, uttagen april 2007
angående nämnd länk ovan av argungu.
Vad tror panelen om denna (har nämnts tidigare i tråden)?:
[LÄNK]

ser fantastisk ut är min mening..-)

Z4
28
Z4 Coupe
Ingen som har något mer att säga om Z4 Coupe, vad det gäller att tänka på, som försäkringar, brister, service, ev klubb mm och om någon kan något runt Parrot som är en aplikation för att kunna koppla in tele trådlöst och ipod, minneskort tele mm???

Alla erfarenheter är av värde och hade varit kul om någon som har en Z4 coupe i Göteborg ville dela med sig och höras av framöver då jag bor i GBG själv, dela med sig av erfarenheter framöver och lära av varandra?

Vad drömmer man om för bil efter en Z4 coupe tro?..-)

Angående försäkring så är det i princip omöjligt att uttala sig då det är helt individuellt beroende på ålder, var och hur man bor, garage etc. Således är det svårt att ge någon fingervisning om vilket bolag som är bäst. Det gäller att ringa runt och ta reda på såväl priser som villkor.

BMW Originalförsäkring fann jag vara billigast, TH har försökt locka över bilarna genom att matcha BMW men utan att ge något vidare incitament för ett byte. Återstår att se om de kommer med något bättre till nästa år.
Det är en hög med Z4:or som brukar träffas några gånger på sommaren här i Göteborg, dock mestadels cabrioleter. Jag har inte varit med tidigare men hade tänkt ansluta om den trevliga traditionen fortsätter även i år. Finns en tråd här på forumet där träffarna planeras, håll utkik i vår!
Z4
28
Z4 Coupe
Trevligt, det är jag gärna med på även om man själv har en Kupé.:-)

ri
36
rickard_
z4 2.5si
Det tips jag kan ge är att ringa själv och inte lita på dom där sidorna som jämför försäkringar. Jag fick ett erbjudande av dom som jag tyckte var extremt dyrt så jag har ringt 2 bolag själv och redan efter dessa 2 halverades premien mot vad dom erbjöd
Z4
28
Z4 Coupe

Jo jag har märkt det och jag har ett hyffsat bra pris från IF nu men vill ha ner försäkringen lite mer så klart.....:-)

Visa användare
147
Gegga
Bmw Z4 -09
Vad har du fått för pris? Varför skall det vara hemligt?
Z4
28
Z4 Coupe
inte hemligt så klart

900 kr i månaden en sen har de sagt nästan 12 000 om året..?? så jag är inte helt säker på vad som gäller när jag väl gäller, kommer ju ha en jäkligt billig erbjudande försäkring första 6 mån

Visa användare
28
G-sson
Z4 M Coupe MonacoBlue - 07
320d Xdrive M-Sport- 17
Tjena!

Efter ett tags letande, har jag nu funnit min Z.

Det blev en Z4 M Coupe. :)

/ G-sson
es
5
esse_52

325ix -10
Har själv en imolaröd z4M cab-07 med 900 mil på mätaren som jag köpte ny.Roligare bil finns inte. För mig fanns inget alternativ.Underbar bil på autobahn.Vad beträffar servicekostnaderna är det ju inte billigt att äga en Volvo heller men mycket roligare med en BMW. Har kört den i storstäder både i Sverige och i Tyskland och upplever inte den som mer svårkörd än min andra bil som är en 325ix-10.

/esse
Ji
31
Jimmieboss
335 coupe-08
Jag kollar också efter en Z4 coupe, hur ligger priserna i Tyskland ?
20% under Sverige eller mer???
Garanti även i Sverige om man köper hos BMW handlare i Tyskland eller???
es
5
esse_52

325ix -10
Har en dotter iTyskland så jag är där ganska ofta och om man vill ha en ärlig bil så är dom inte billigare där man får inte glömma att bilarna går mycket hårdare där.Gå in och sök på mobile.de så får ett hum om prisbilden...

/esse
G-sson: grattis!!! vad blev det för färg?? upp med bilder
Visa användare
28
G-sson
320d Xdrive M-Sport- 17
Tack Tack! :)

Carbon Black Metallic

Bilder kommer inom kort! :)

/ G-sson
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Kanske min gamla? Köpte du den i Borås?
Visa användare
28
G-sson
320d Xdrive M-Sport- 17
Hej Jonas!
Ja det är din jag köpt! =)
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Bra! Då har du fått en bra och fin bil. Bara att tuta å köra :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.