|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Länk hittade en riktigt fin z4 coupe på blocket :D | |
| Känns lite dyr i förhållande till utrustningsnivån, inte min kopp te. | |
|
Det finns en grå på Borgs bil som är lite bättre utrustad (och en tusenlapp billigare!) Trots att jag nu efter fyra år i Jaguarträsket njuter av att vara billös (sparar en sjuksköterskelön i månaden bara på soppa och p-böter) har jag börjat okynnessurfa efter bil. Och Z4 C står högt på listan! Visst vill man ha det värsta, samtidigt är en sparad krona en tjänad krona. Likaså känns M inte optimal i morgontrafiken på Centralbron, så blir det någon lutar det åt en 3,0 Si. Dessutom är jag sjukt svag för BMW:s treliters hyvelbänk - vilket användarnamnet antyder. Har G-sson hittat sin juvel än? |
|
| Emmet är inte alls någon katastrof i stadstrafik, även där rekommenderar jag en provkörning innan slutgiltigt beslut fattas. Det är först när man börjar titta på en treliters med automatlåda skillnaden växer till något av direkt betydelse. | |
| Tretretti : Nej jag har ej hittat mín juvel ännu. =) | |
| Jag vill också ha en 3.0si Coupé. Tyvärr finns det inte många att välja mellan på blocket, sen är de flesta gråa eller silver. Jag vill ha en svart :) | |
|
Hej alla!! Var i Tyskland för tre år sedan och köpte en Z3 1,9. Nu är den såld och nu letar jag efter en fin Z4 3,0i Det finns en uppsjö av Z4 i Tyskland så det lutar starkt åt att det blir en ny resa dit för att handla bil, trots den dyra euron. Men som sagt där finns det bilar med all möjlig utrustning som är sällsynta här i Sverige. Just nu finns det på mobile.de 140st Z4 coupe och 460st cabbar så jag kan tala om att jag har tillbringat många timmar framför skärmen. Och att importera är inte speciellt bökigt Mvh Hasse Z3 snart 4 Hasse Z3 |
|
|
Vad innebär följande utrustning: - Extriört Spegelpaket - Chrome Line Interiör |
|
| Det heter väl ytterspegelpaket när man beställer det, och det inbär infällbara backspeglar samt trottoarkantsfunktion - dvs att högerspegeln vinklas neråt när man lägger i backen, så att man ser trottoarkanten. Chromeline är väl kromade lister runt rutorna (också standard, då man kan välja till svarta lister - "shadowline" | |
| Det känns svårt med chromeline- och shadowlinelister på en Z4. | |
| chromeline interiör är väl att man har lite krom här o var i inredningen.. tex så brukar reglaget till luftutblåset ha en liten kromlist.. kromlister runt fönsterrutan är chromeline exterior | |
| Jag tror inte det finns chromeline interiör. Antingen är det standard med kromgojs invändigt eller så är det det inte. 3-serien fick ju iom. sin facelift vissa kromdetaljer här och var i kupén, dock inte som tillval (alltså finns det inget som heter chromeline interiör) utan som standard. Har dessutom aldrig sett några kromade detaljer i Z4.ans kupé, precis som jag aldrig sett någon krom på utsidan. Rätta mig om jag har fel. | |
|
Vad tror panelen om denna (har nämnts tidigare i tråden)?: Länk Hur kommer det sig att den fortfarande är osåld? Någon här som har tittat på den och hittat några problem? /Erik |
|
| Länk vet inte om denna nämnts tidigare men den var riktigt snygg | |
|
Hej på er, Jag har precis köpt mig en Z4 coupe 3.0si, har faktiskt inte ens hämtat den ännu, men är väldigt nöjd med att jag fick tag i den enda med röd skinnklädsel och sportstolar vilket jag tycker ser extremt bra och sportigt ut, något jag bör tänka på när jag nu äger denna bil i form av försäkring, service och finns det något svensk klubb för dessa bilar.:-)?? |
|
| En röd, det har jag inte sett tidigare. Var hittade du den? :) | |
| Jag glömde fråga vilken färg den har exteriört. Vilken färg har den? :) | |
|
Z4 Coupe, grattis till Z:an Nån svensk Z klubb har jag inte hört om änn. |
|
|
Grattis till bilen! Jag sitter i precis samma sits som du, har köpt bilen men inte hämtat ut den än. Det är sällan man önskar att tiden ska gå snabbare men just nu är det ett sådant tillfälle..... |
|
|
Hej igen, Den är silvergrå exteriört (jag skulle kalla den silver) Tackar så väldigt för gratulationerna.:-) Jo röda sportstolar och dörrsidor, gillar det skarpt, ingen som vet något om försäkring? Försäkrar man billigast via If eller har ni andra förslag? Så Rickard har också köpt en Z4 Coupe? Var bor du och när hämtar du den?...-) Tänkte vänta lite med att köra min med tanke på vädret och att jag ännu bara har sommardäck (tänkte nog bara sommarköra den?) Har även skaffat Parrot för att kunna koppla in min ipod, tele mm, någon med erfarenhet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.