|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nja mor o far har en sprillans E90 årsmodell -10 alpinvit som har samma typ av lack. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Det är inte bara e9x som har skit lack Länk Länk |
|
| Det ser ut som att BMW lackar med billiga elsprutor i ouppvärmda lokaler och skinn-inredningar ser ibland ut som dagis-jobb :-( | |
|
Är det bara solida lacker eller är det även lika dåligt på metallic lacker? Skulle personligen aldrig köpa en solid lack då det oftast ser sämre ut. Har ju dock solid lack på min gamla 02:a, men den är lackad av en skicklig lackerar utan en massa apelsinskals lack :) /Ricke |
|
| Båda har klarlack ovanpå så det borde inte vara någon skillnad. Den finast lacken jag haft någonsin var på en E21 silvermetallic. Det var glans med djup och den var otroligt reptålig. | |
|
Ricke_1602: Det finns faktiskt fördelar med lite apelsinskal i lacken också... Bland annat att mindre lack-skavanker inte syns lika lätt, likså tvättrepor. Men visst är det träligt. Vore dock kul att se bilder på några E9x metallic-lacker om ni har upplevt samma sak!! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Jag tror BMW har anamat "sharkskin" principen,där en skrovlig yta skapar mindre friktion än en slät! ;) | |
|
Vad sägs om den här från BMW:s hemsida? Länk Nog ser det ut som metallic med apelsinskal. /Erik |
|
|
Vi kanske skådar den nyaste miljövänliga trenden, blanda i riktiga apelsinskal i lacken för total närhet med naturen:), innovativt materialutnyttjande har ju alltid varit BMWs starka sida. Mvh Asken |
|
Roffa1 |
Ser nästan ut som hammarlack;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.