|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tankade fullt i bilen på shell med v-power för en vecka sedan, när jag fick bränslestopp vid pumpen. snacka om dyrt för de lilla man fick :/ Länk sen var det lite kul att den svalde nästan 66L när tankarna rymmer 61L eller liknande. men de gick väll en del i röret också. BMW ownz | |
|
Ok :) Mina "normaltankningar" gör så att räkneverket för penningen börjar om från 0 igen ;) Dvs efter "tusenlappen" så nollställs verket och fortsätter sedan oförtrutet vidare tills 90-literstanken är full :) Mvh Janne. |
|
|
Jag förstår inte. Är det din dyraste tank någonsin? Soppan kostade väl 14kr för bara två år sedan och dieseln över 15kr. Tankade du inget då? Mvh Johan |
|
|
Grelle: då va de för dyrt. cykeln användes bara då ;) BMW ownz |
|
| Tanka för 100 kr/dag, då blir det aldrig dyrare än så :-) | |
|
Hö hö, det där var väl inget..... :) Jag tankar V-Power ibland i min E38, och har som mest fått i 97 liter för ca 14 kr/litern vilket blir ca 1350 kronor. Blir ju nästan jämt dryga tusingen när man tankar för man får ju nästan alltid i en 75-85 liter även om man sällan kör den nästan tom. Trots det billigare än att röka i många fall, och trevligare. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Robert Lundberg: ja jag har gjort så nästan varje gång sen jag började köra bil. ganska ledsamt så lika bra att slå i fulla när man kan :) Tinnitus: ja de kan jag tänka mig. rätt liten tank jag har. men de räcker till för att de ska svida lite, iaf för mig. BMW ownz |
|
| Du hade lika gärna kunnat tanka 95. I vilket fall som helst var det en väldigt dyr bensinstation du tankade på. | |
|
Chris: vill tanka riktig bensin :) kör på v-power ibland. vet inte riktigt varför. inbillar mig att den går jämnare och mjukare och ja visst var den chockerande dyr. de jag ville komma fram till. BMW ownz |
|
|
All bensin äro riktig! =) Jag har testat alla möjliga sorter som 95, 96, 98 och V-Power i olika bilar och jag anser att det högre priset för V-Power inte ger mer för pengarna. |
|
|
Ungefär lika kul när jag har varit ute och fiskat och trailat båten, då brukar det bli ca 180-230l soppa i ett svep. |
|
|
chris87: ja jag vet ;P grejen är väll att man också har testat massa. och man märker bara skillnaden i äldre bilar. till exempel en volvo 244 från tidiga serien gick som ett skott på v-power när vi pröva. men blödrade på 95. så de va väll tändningen eller förgasaren som var knepigt inställt. samma sak på 4-takt mini-quad. den gick inte alls på v-power. eller fars ryssmerca. den går sämst på v-power. så skillnad på bränslet är de. men vad den gör i en nyare bil är väll försumbart. Preben: vill inte tänka på va de kan kosta i dagens läge :S BMW ownz |
|
|
själv tankade jag för 5563kr förut idag ;) Totalt för nästan 11000kr denna veckan :D // Erik |
|
| 11000kr/vecka känner jag igen men det är ju inga små bilar då. Jag har tankat 1200 liter denna vecka o vad det kostar vill jag inte ens veta... | |
|
Hehe! 12,06 på statoil truckdiesel vill jag minnas. Blir ju 14000 ungefär då :) // Erik |
|
|
att tanka 130L i en Dodge RAM svider... speciellt om det är var tredje vecka, kostnaden var för mig 2500kr per månad. Men man körde som en hill billy kung, redneck, hicky. |
|
| Jag kanske inte har haft de dyraste tankningarna, men väl de mest ofta. Körde en Land Rover Defender, 4 l, V8, drog 2.5 lit/mil och tanken rymde 60 liter. Under de nio månaderna så har jag aldrig besökt så många bensinstationer. Tankmätaren rörde sig i samma takt som hastighetsmätaren :-) | |
| Jag pendlar 17 mil varje dag =) | |
|
intressant med 1200L för en vecka :S var med här om dagen när vi tankade upp en lastbil. de blev typ 4000kr för att tanka fullt. å de tyckte jag var helsjuk tankning. ska bli kul att se hur sjukt mycket man måste tanka själv när man tar ce-kortet och börjar köra. BMW ownz |
|
|
Tankar 300l om dagen pga av liten tank hade gärna haft större l-bilen går 7 dagar i veckan och har bara 3 semester dagar om året ,som tur kör jag inte allt själv Ha de T |
|
|
Länk :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.