|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
När det snart är dags att fixa ny tjänstebil, så har valet fallit på Audi A4 Allroad 2.0TFSI. Jag är på intet sätt missnöjd med 325an, tvärtom, men det känns lite trist med en likadan bil igen. Dessutom så tänker Jag behålla 325an. A4 är en grymt kofortabel bil som dock saknar något designmässigt och det rättar Allroaden till med råge. Efter att ha provkört 2.0TDI, 3.0TDI och2.oTFSI så står det klart att den motorn är att föredra, då de andra är tämligen döda under 1500rpm och låter allmänt burkigt. Nu är väl ljudet inte TFSI´ns bästa gren heller, men betydligt bättre än oljebrännarna. Den spec jag sammanställt under några evckor känns ganksa komplett, utifrån mina önskemål. 8KH06Y/1 2.0TFSI 211hkr 350Nm S-tronic 7vxl DSG 9X9X Dakarbeigemetallic WAX Proline PRU 8x18 10-ekrade fälgar m 245/45 R18 PS1 Sportstolar N5W Milanoläder kanelbrunt 8T1 Farthållare 8UD Stereo Concert VW1 Tonade rutor N7 Helljusassist och regnsensor X1 Xenon + LED 6NQ Svart innertak 1XX 3-ekrad Sportratt m paddlar 4A4 Sätesvärme bak 7HB Läderpaket TL Dekorpanel masurask En lagom specad bil utan en massa tekniskt lullull som Jag ändå inte är intresserad av:) Möjligen skulle jag kunna tänka mig trailerpaketet för att få elektrisk baklucka. De bilar som av olika anledningar fallit bort under resans gång är Q5, XC70, X3, 3-serie, C-klass och Land Rover Freelander. Så nu är man på gång att ta sitt första kliv in i Audivärlden:) | |
|
Blir en utmärkt bil. A4 och även Allroaden har fått strålande kritik. Men jag är inte riktigt med på varför du väljer en Allroad? På A6 förstår jag det eftersom man då får luftfjädring men på A4 är ju förändringarna bara den svarta plasten och 2cm fjädring. Kör du mycket på grusvägar osv? ------- //Lövet |
|
|
Japp, kör den del grusvägar då jag dels bor på landet och även jagar. Jag har saknat 4wd sen jag sålde min Land Rover och Allroaden är helt enkelt även snyggare än en A4 Avant quattro. |
|
|
"Allroaden är helt enkelt även snyggare än en A4 Avant quattro" Njae.... ;-) ------- //Lövet |
|
| Tja, det med smak kan man ju diskutera länge:) Jag tror knappast att majoriteten hade valt Dakarbeige lack eller brunt läder heller:) | |
|
Brunt läder är skitsnyggt. Där är vi överens i alla fall. ------- //Lövet |
|
|
Håller med om att Allroaden har maffigare utstrålning, hade valt den också. Tips är att du lägger till i varje fall lilla ljudpaketet för 3'kr, oavsett om du bara lyssnar på P1, enorm skillnad mot standard. |
|
|
Ok, tack för tipset, ska kanske ta med det också. (Och Jag LYSSNAR faktiskt nästan uteslutande på P1, trots mina i sammanhanget ringa ålder på 31år:-) ) |
|
| USB-anslutning hade jag också lagt till, trevligt att kunna få upp hela HDD i färgdisplayen. På tex BMW E90 behöver man välja till dyr navigator för att få den fördelen. | |
|
Continental: Trevlig spec, blir nog en fin bil. Brunt milanoläder är riktigt snyggt. USB är nog inte så viktigt på audi då SD.minneskortläsare ingår som standard till stereo consert (tror jag?). Allroad höjer designen avsevärt, vanliga karossen kräver s-line..... Vad får du betala för denna bil/spec? |
|
| När jag specar den med paket (billigast) så landar den på ca 460Tkr, men avtal ger mig 10%, så nånstans runt 415 landar den på. | |
| janih> jo SD-läsare ingår i Radio Concert (som ingår i Proline), men det är en viss skillnad att fippla med ett/några minneskort på några GB, jämfört med en HDD på kanske 500 GB med all musik man äger. | |
|
Så du menar att ett 32GB SD-kort med 7-8000 MP3:or räcker? =) MVH Christofer |
|
|
"inte räcker" skall det vara... MVH Christofer |
|
|
Audin är väldigt fin men har du funderat på X1an något? |
|
|
X1 är strykful. Konstiga proportioner. Helt enkelt störtful och det värsta designmässigt som kommit från BMW, tillsammans med 5GT. Jag trodde inte mina ögon när jag såg de häromdagen. |
|
| crille > för min del så räcker det inte så långt (har mesta delen av musiksamlingen i FLAC/VAW-format) | |
| ...fast det är inte helt nödvändigt med något annat än SD-läsaren om man mest använder Mp3, kan jag hålla med om ;) | |
| Om man mest använder CD och P1 då? | |
| Ja då kan man ju skippa USB, dumt att betala för något man ej använder. | |
|
Du kan även bränna CD skivor med MP3 ljudfiler :-) Fin bil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.