AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
47.708

plus 44 hk minus 6950SEK?

Sida 5 av 6
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Bayraleks: Sen är ju frågan om V-Tech ligger mer på gränsen än dom andra.. Eller om dom helt enkelt bara presenterar högre siffror än konkurenterna!

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Bayern_aleks: Tror inte du ska reta upp dig på siffror så mycket. Alla bänkar visar olika mycket. Tror inte Vtech höjer värdena mer än andra utan att kanske deras bänk visar lite mer. Det viktigaste är jag att dem bänkar din bil innan och efter och då kan du se hur mycket hk och nm du fått ut.
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
www.rapidremap.co.uk

liknar vtech ??
Bayer_Aleks
Nicke: Ang styrboxen så gäller Tuning Protection ALLA BMW bilar tillverkade fr.o.m Maj och framåt, men även Audi, VW, Mercedes och flera andra som använder sig utav BOSCH.

Vad Vtech gör och hur dem gör ligger inte i mitt intresse längre. Dem kan ta ut 300 hk och 600 Nm om dem så vill.
Jag har vid första tillfälle beställt RTS som tog 4 veckor att få hem. När det sen visade sig inte funka så fick jag skulden att jag gjort fel vid filöverföringen bla bla bla...vilket är nonsens för jag är inte nybörjare med sådana grejer. Efter 1-2 veckor kom dem på att jag har senaste BMW modellen, fastän jag ringt, jag mailat in mina uppgifter om bilen.
Jag tog efter övertalning deras digitala diesel-box med 9 programval tills dem löst spärren. Boxen klippte fram till program nivå 5, alltså meningslöst att ha när man kommit ner till halva utlovade effekten, så jag slet ut skiten o har den den liggandes här hemma.
Nu har CMD Flash löst det problemet (som Vtech för övrigt tog sig äran för när jag fick beskedet) o jag har både ringt o mailat flera gånger, ingen har svarat än efter 3 veckors väntan...precis som vid första gången. DET tar jag riktigt oseriöst o avgör mitt val att utesluta dem.

Vad gäller namn på firman så avgör inte det kunskapen. Diesel-power är en trim firma från Tyskland med TÜV godkända program som är världsspriden, precis som så många andra firmor, ex. Vtech som mappas av polacker i Polen.
Då borde Bluefin/Superchip låta ännu mer "leksak", men ändå har dem 150,000 nöjda kunder. "Bedöm aldrig hunden efter håret/pälsen"

Att crasha en styrbox har jag ingen erfarenhet av. Min Audi jag hade var socklad i styrboxen så jag kunde byta chippet själv när jag ville genom att skruva upp styrboxen, vilket jag även gjorde ett antal gånger och det har då aldrig hänt något med den heller.
Då hade nog inte 90% av trimfirmorna sålt lösa handenheter till att mappa bilen själv heller, om det hade varit så vanligt eller lätt att crasha styrboxar. Shit happens, även för dem som jobbar med det varje dag. Allt kan hända om man har oturen på sin sida... Men det vet du själv att det är smällen man får ta om man ger sig in på att mappa.
Verdi
Men hade du inte mappat din gamla 325d Nikeman? Eller var den en box?
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Verdi: Jodå min "gamla" 325d -08 var mappad hos ESS Tuning i Norge utan problem.

Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
Stämmer det att nya bmw 325d har mer än 197 hk snarare 215 hk ?
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
ESSTUNING är det jag mest har förtroende för faktiskt det är inte många som har varit missnöjda med Esstuning, lr är det några här på forumet?? Nån som vet vad det kostar exakt samma som vtech mapp??
Bayer_Aleks
Du får åka på besök till Norge varje gång du vill göra nåt med din mappning, fråga Nickeman, han hade ESS på sin förra bil
So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
bmw Alb: min 325d är orginal, tycker den går som f-n. Senast igår blev jag antastad av en Lexus 400h på motorvägen, vi gjorde upprepade 110-210 repor där det inte var några problem att hänga med, och tro mig, Lexusföraren hade äkta hat i blicken.... Har tidigare gjort samma mot e91 325i och e39 530i med samma resultat

. Jag tror kanske inte att det handlar så mycket om mer effekt , snarare att 325d har en mycket bra effekt/vridkurva som gör det lätt förö föraren att få ut max.
Bayer_Aleks
Inte en GS 400h va?
Ghost Rider
Va det gäller V-tech så kan jag säga att dom håller va dom lovar
efter jag hade haft min bil hos klantarna på Chip Center så va det v-tech löste problemet hade tidigare varit hos en firma i stockholm som försökte rätta till problemet men dom kunde tyvärr inte fixa det och då tog jag kontakt me v-tech som löste problemet hur smidigt som helst

så all heder till V-tech

Christer Andreasson
BMW 123D Coupe

carl530
V-tech har en ypperlig kundservice.

Jag + flera andra har varit där både på dagtid och helger och alltid fått utomordentlig service.

Dom anpassar sina program efter sina kunders behov.

I mitt fall special program för körning utan partikelfilter och en effekt strax över 300 Hk.

Jag vet ingen annan som kan göra det dom klarar av
( syftar här på partikelfilter)

I och med att det är lite jox med att trimma dom nya bmw bilarn så skulle jag endå råda dig till att välja någon som ligger nära.

Detta pga att din bil förmodligen kommer uppdateras vid varje ny service på bmw och då kan det vara lite jobbigt att åka från göteborg till sthlm varje gång.

Iof kul bilar att åka med men du fattar vad jag menar.

Sedan ska du passa dig för folk som lovar att kunna göra nya bmw via obd antingen är dom okunniga eller så kör dom med "ny" teknik.

-Var ingen testbil utan att få nån garanti på att dom betalar ev spärrad styrbox.

Rykten går att Turbocenter spärrade någon BMW med edc17.

Ang effekter mm.,
Ska vi inte starta en Racelogic tråd?
GPS baserad tidtagning.
V-tech har en sådan box dom lånar ut om man ber lite snällt.

Ghost Rider
Carl530

jag har varit in på service flera ggr me min bil och dom har alldrig uppdat styrenheten

Christer Andreasson
BMW 123D Coupe

So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Bayer_Aleks: Jeepen - RX eller vad det heter. Min cabbe ligger på ca 1.800 kg, jeepen på 1.950 kg, jeepen har visst tre motorer (1 bensin + 2 el) och leverar 272hk och dieselvrid från 0 rpm och uppåt....
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Tjo, beställde Bluefin mappning idag till 150 hästaren..... blir spännande :)
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
pancho

vart bor du?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Tillfälle för er som ej moddat era BMWs:
Länk

/Andreas.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Bmw alb: Stockholm, hurså?
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
BayerAleks: Har du snackat med grabbarna på "Dieselpower" igår/idag som du skulle? Nån vettig info?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.