|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Bajer _Aleks jag är kanske i fel forum =) |
|
Bayer_Aleks |
hahaha absout inte Alb, men de e roligt att du vill ha mer när du redan har en värsting diesel :))) Gött o se att folk alltid vill ha mer :) |
carl530 |
Bayer_Aleks Hur kan du tjata om att V-tech tar ur max ur bilarna och därigenom få det att verka som om dom ligger på gränsen?? Det finns ju dels olika effekt steg + möjlighet att själv kommentera vilket program / effekt man vill ha? Du Säger att du funderar på ESS. Dom om några har ju gjort aggresiva program. Nu kan man dessutom köpa trim med retur av rts och då blir det bara 5900:- Tycker att dom helt klart är dom bästa på marknaden just nu. |
|
Bajer_Aleks Absolut =) man blir aldrig nöjd fan CArl530 vad menar du med 5900 kr? |
|
|
carl530 Ja ja nu ja jag fatta för 5900 kr om man lämnar tillbaka RTS ja ja men då tycker jag att det är inte värt det vad händer när man vill återställa till orginal då ska man kontakta de och få det grattis gjort lr nån som vet det? |
|
Verdi |
Att spara in 4000:- på att skicka tillbaka enheten verkar ju stendumt. Dessutom fortfarande billigare med Bluefin. Och det känns säkrare. De där extra 17 hästarna och 45Nm kan jag vara utan, om de ens existerar utanför VTechs testbänk. ;) |
|
VAd kostar BlueFin? Är det Box lr mapp? |
|
Verdi |
Det är exakt samma som VTech, dock med lite lägre uppgiven effekt. Alltså en handenhet som man själv använder för att trimma/återställa bilen. £445 + frakt från England. Tror frakten kostade £18 eller nåt. Sen beror det ju på pundkursen men när jag köpte strax före jul drogs det ca 5300:- från mitt konto. |
| vad blev skillnaden då? förväntat lr ? | |
|
Ja detta företag - VTech förbryllar mig något enormt. 325d: V-Tech: Org: 197 hk 400 nm Steg 1: 235 hk 500 nm Steg 2: 290 hk 625 nm Ess-Tuning: Org: 197 hk 400 nm Steg 1: 255 hk 550 nm Steg 2: 285 hk 600+ nm Till att börja med undrar jag: Varför skiljer det 1000 spänn mellan steg1 och steg2 hos V-Tech? Ja det skiljer i pris även hos ESS.... Men varför? Produkten är ju EXAKT den samma.. Skapligt dåligt..... Sen så undrar man ju över V-Techs siffror... Och man läser mycket konstigt lite varstans om deras hästkraftuttag. Men om vi vänder på det: Är det NÅGON människa här som läst om någon som varit MISSNÖJD med V-Tech programvara i sin bil? Länka gärna! Jag hade ju ESS i min förra 325d -08 och det gick mycket mycket fint. Låg på ca 280 kusar och 600nm plus ferrita-avgasysstemet (som påstods ge ca 15 kusar).... Nu väntar ju en ny bil - också en BMW 325d med lev i Jan/Feb. ESS åker jag INTE upp till - det blev för mycket böök när man vill ha tilbaka bilen till orginal.... Men frågan är: SKa man våga V-techa sin nya bil? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Nikeman: Ge dem en chans är du inte nöjd kan du säkert få pengarna tillbaks, | |
Verdi |
Det fungerar väl inte på -09 och framåt. Eller är det bara 320d som det gäller? |
| Ni som kör 325d med vtech nån som bor nära Helsingborg? | |
Bayer_Aleks |
Verdi: Spärren gäller alla senaste BMW modeller, även Audi och Mercedes som kör med samma ECU. För att mappa bilen så måste exempelvis Vtech och RICA som jag frågat själv, öppna styrboxen för att kunna mappa den. Ska träffa en kille från en annan firma nu på måndag eftersom dem ska öppna anläggningar i Sverige, bl.a Göteborg, så han ska läsa av bilen och han säger att dem har lyckats mappa senaste styrboxar via OBD II. Ibland har det krävts mer än 1 försök, men det har funkat på flertal av senaste BMW modellerna. Känns lite bättre att veta att någon kan mappa utan att behöva öppna styrboxen. Återkommer med resultat från besöket med den firman. Carl530: Rätta mig om jag har fel. Har inte Vtech dem brutalaste siffrorna på trim marknaden vad gäller mappning av dieselbilar? Nämn ETT företag som e värre. Påstå inte att det inte e att ligga på gränsen när man höjer vridmomentet till hela 500 Nm på en 2 liters diesel. Jag har sökt igenom så mycket det går att hitta i trimningsväg i hela Europa o världen utan att hitta någon som kan utlova sådana höga siffror som Vtech gör. Sen vet jag inte varifrån du fått att jag ska mappa hos ESS. Tankar har funnits men dem har även försvunnit. Vtech: 238hk 495Nm ESS: 206hk 460Nm RICA: 211hk 420Nm Hartge: 208hk 415Nm Promotech: 211hk 420Nm Diesel Power 210-220hk 420-440 Nm Du kan dra egen slutsats från dessa siffror från dessa firmor att Vtech ligger en bra bit över alla dem andra. |
| det återstår bara att jæmføra bilarna då ut o race ist så vet vi vem som ær bæst ?? siffror ær siffror vi kan inte spekulera hur mkt som helst! vore kul o jæmføra till ex 320d eller 520d ut o jæmfør tider osv eller kør mot varandra okej =) | |
Bayer_Aleks |
Carl 530: Ett tillägg också som jag glömde ta med. Eftersom jag pratat med dem så har dem själva sagt att det är vad dem max kan kräma ur min bil för sen är det partikelfiltret som sätter stopp. Då ligger man väl ändå på gränsen när man kör max effekt tills partikelfiltret säger ifrån? Håller du inte med? |
Bayer_Aleks |
...pratar såklart om Vtech glömde jag ju säga :) |
|
Om man skall jämnföra får man trimma en och samma bil och "Bänka" den på resp trim, att köra mot varandra ger för mycket faktorer. Boxad bil går aldrig lika bra som en mappad, så att jämföra en Boxad mot en mappad är inte rättvist. Promotech som jag kör med funkar bra för mig, men jag lovar att bilen hade gått bättre om jag gick till v-tech eller ESS trotts samma utlovad effekt på papper. Har märkt skillnad i annan bil på mappad och boxad effekt..... /C |
|
|
slippy det var just det jag menade mappad mot mappad asså vtech vs ess vs rica inga boxar så klart =) nån som kan ?? |
|
|
Verdi och BayerAlex: Jasså jag trodde bara att den där späären och uppdateringar som tjatas om enbart gällde nyare motorer och uppdateringar? Förutsatte att min nya 325d innehöll samma box som min gamla 325d... Sen vet jag inte hur folk resonerar med att "det är bättre att försöka trimma med obd ii" än "på riktigt". Jovisst känns det bättre. Men att lämna in bilen till ett företag med det patetiska namnet "diesel power" som dessutom inte har något "rykte" sedan tidigare, ja det skulle aldrig jag våga iallafall. Fan vet ni hur lätt det är att crasha en styrbox? BMW själva crashar styrboxar imellanåt vid enbart mjukvaruuppdateringar!!! Min BMW ÅF har till o med berättat om ett par st BMW som dom crashat styrboxar på när dom monterat drag och ska lägga in ny programvara i datorn för det... Resultat: Byte av databoxar ca 50 000:- Nä. Min bil rör ENBART jag själv. Jag kör det. Jag vårdar den - och är det något som ska fixas så gör JAG det också. Alla andra har en förmåga att förstöra både bilar, lacker, motorer osv och sedan vägra ta det på sig. Om jag inte själv klarar något av ovanstående så är det bara väl utvalda människor/företag som får pyssla med min bil. Sist ett annat pucko (från ett välkänt svenskt företag) skulle ut o testa en grej som vi fixat med min 325d Coupe så höll han på att frontkrocka. De va så jääävla nära att hjärtat stannade i mig... Jag satt ju till o med brevid. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.